AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Det er jo tross alt folk du jobber med hver dag, har godt forhold til.. Jeg så en annen tråd hvor folk sier det er en uting å gi gaver til kollegaer.. jeg tenkte, whaaat... Anonymous poster hash: 612a8...ff7
Vulpes Skrevet 17. desember 2013 #2 Skrevet 17. desember 2013 Man har jo ofte en del kollegaer da, og da blir det fort veldig mange gaver å kjøpe, og gjerne billige gaver som kanskje egentlig ikke har noen særlig reell verdi for mottakeren sånn i det lange løp? Jeg er glad i gaver, men liker bedre når jeg ikke har alt for mange å gi til. Jeg er f.eks. glad for at vi i vennegjengen min har sluttet å kjøpe julegaver til hverandre. Da er det bedre å gjøre noe hyggelig sammen i stedet 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #3 Skrevet 17. desember 2013 Det er jo tross alt folk du jobber med hver dag, har godt forhold til.. Jeg så en annen tråd hvor folk sier det er en uting å gi gaver til kollegaer.. jeg tenkte, whaaat... Anonymous poster hash: 612a8...ff7 Det at man jobber med folk hver dag, betyr ikke nødvendigvis at man har god kontakt med de. Det er ingen på arbeidsplassen min jeg har kontakt med på fritiden, og det er det ikke særlig mange andre på jobb som har heller. Det er vel et par "bestevenner", men resten møtes ikke på fritiden. Kunne aldri falt meg inn å kjøpe gaver til mine kollegaer. Anonymous poster hash: 427a6...59d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #4 Skrevet 17. desember 2013 TS her.. AHH skjønner hva dere mener. Store arbeidsplasser med mange kollegaer.. Nå er ikke jeg i den situasjonen. Har heller kollegaerer som jeg jobber tett med og finner på ting med i fritiden. På den ,måten er det vel annerledes. Anonymous poster hash: 612a8...ff7
Lea2 Skrevet 17. desember 2013 #5 Skrevet 17. desember 2013 Blir som regel altfor mange gaver for de fleste. Men det kan jo løses ved at man lager noe felles. Julelunsj eller kjøper inn et eller annet sammen til alle (ny kaffetrakter eller vannkoker?). Vanligvis er det jo sånn at arbeidsgiver står for julegavene på arbeidsplassen. Men er det personlige venner OG kollegaer, så er det jo ikke noe i veien med å kjøpe en liten ting til hverandre.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #6 Skrevet 18. desember 2013 Enda mer julegavetull? Som om ikke familie er nok. Anonymous poster hash: 0ba43...601 2
Gjest Passing by Skrevet 18. desember 2013 #7 Skrevet 18. desember 2013 Vi har adventskalender og alle bidrar med hver sin gave, på den måten blir det jo gaver til kollegene.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #8 Skrevet 18. desember 2013 Jeg jobber i en liten bedrift, vi er kun fire ansatte. Tre av oss tilbringer hver dag sammen, og kjenner hveradnre godt etterhvert. Vi har god kontakt og vet me om hverandre. Vi henger ikke veldig ofte sammen på fritiden (nesten ikke nødvendig når vi er samen så mye som vi er), men vi har spist ute sammen et par ganger. Vi gir gaver til hverandre. Synes det er koselig! Mange familiemedlemmer jeg har mindre kontakt med enn kollegene mine, men jeg gir jo gave til dem (familien). Anonymous poster hash: 977d1...2ac 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #9 Skrevet 18. desember 2013 Syns det kan bli mye. Har nære og gode kolegaer. De er 7 stk. Det kan fort bli penger ut av sånt. Jeg har nær familie som teller en del, og prioriterer de. Jeg vet ikke om noen arbplass hvor det er vanlig Anonymous poster hash: f7bb6...71d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå