Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er invitert til middag til en tidligere kollega. Hun har nettopp flyttet inn i ny bolig.

Hva skal jeg ta med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En flaske med vin?

Skrevet

Blomster, vin, eller lys og servietter

• Liker 1
Skrevet

Fine forslag :)

Skrevet

En enkel og pen skål som kan brukes til snacks for eksempel?

Vin

Sjokolade

Anonymous poster hash: dfab2...151
Skrevet

Mitt tips er å holde seg unna ting/stasj som bare hoper seg opp. Om du ikke vet akkurat hva hun samler på. Vin, blomst, sjokolade etc, som brukes opp er min favoritt. Eller en god olje, eller vanilje-balsamico :)

Har skuffen full av servietter og lys som absolutt ikke er meg, men som jeg heller ikke får meg til å kaste...

• Liker 6
Skrevet

En flaske god vin er ganske safe.

Ellers kommer det jo an på henne som type. Mange setter pris på blomster. Jeg pleier å unngå sjokolade - kjenner endel som ikke spiser det eller prøver å la være, og da blir slikt bare stående.

Gjest caramiacaramella
Skrevet

En god flaske vin er noe de fleste setter pris på, så det er nok et safe bet :) ellers hadde nok blomster eller kanskje noe konfekt vært fint.

Skrevet

Jeg synes blomster er hyggelig å få. Når vi hadde nytt hus fikk vi flere orkideer, og det satte iallefall vi pris på.

Skrevet

Ting jeg liker: Mørk, litt finere sjokolade. Blomster (bukett eller potteplante). Stearinlys. God kaffe eller te.

Anonymous poster hash: b2847...5a7
Skrevet

Blomster, olivenolje/balsamico, vin, bøker, sjokolade eller annet godis, kjøkkenhåndklær/-kluter, annet spiselig/drikkelig.

Skrevet

Kjempe fine forslag, tusen takk.

Skrevet

En påsa med gulrøtter.

Anonymous poster hash: c5f53...09b

• Liker 1
Skrevet

Blomster, vin, eller lys og servietter

Hvis man tar med servietter eller lys, så antar man at dette er noe vertskapet har glemt eller overhodet ikke tenkt på å ha liggende allerede?

Anonymous poster hash: b6cc9...75c

Skrevet

En påsa med gulrøtter.

Anonymous poster hash: c5f53...09b

Den var original. Har du gjort det?

Minner meg om at min mor fikk en gang en annanas i vertinnegave. De andre kom med blomster. Min mor satte stor pris på annanasen. Det er kanskje ikke så dumt, hi, hi. Gulrøtter blir litt kjedelig, tenkenr jeg. Men morsomt forslag.

Skrevet

Hvis man tar med servietter eller lys, så antar man at dette er noe vertskapet har glemt eller overhodet ikke tenkt på å ha liggende allerede?

Anonymous poster hash: b6cc9...75c

Jeg har aldri tenkt på at det kan oppfattes på den måten. Det finnes masse spesielle lys, og hvis man kjenner vertskapet litt fra før kan man finne noe som passer i stil og farge uten at det vil oppfattes fornærmende.

Skrevet

Jeg liker å få vin eller god sjokolade/konfekt.

- Blomster/plante, servietter, lys er jeg sær på, og vil helst kjøpe selv

- Blomsterbukett blir ofte stress pga kuttes og finne vase. Leste en gammel skikk og bruk bok en gang, og der stod det at i tilfelle man vil gi blomsterbukett, bør den sendes i forkant.

Anonymous poster hash: 25e10...cc8
Skrevet

- Blomsterbukett blir ofte stress pga kuttes og finne vase. Leste en gammel skikk og bruk bok en gang, og der stod det at i tilfelle man vil gi blomsterbukett, bør den sendes i forkant.

Anonymous poster hash: 25e10...cc8

Har ikke lest det du sier, men har faktisk tenkt på det at det kan være litt stress når alle gjestene kommer og jeg står med middagen osv.

Har hørt at i Tyskland oppfattes det som uforskammet å komme med blomster pakket inn i mye papir og som det må finne vase frem til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...