Gå til innhold

HJELP - ADSL installert - Outlook kan ikke sende og motta!?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Nå trenger jeg hjelp!

Installerte ADSL i dag. Har gjort alt etter oppskriften, men får altså ikke sendt/mottatt e-post i Outlook. Får beskjed om at Outlook ikke kan koble til nettverket, og at jeg må sjekke forbindelsen/modemet.

Men jeg er jo tilkobla?!

Har vært inne på "Verktøy" og endret tilkoblingen til "LAN", men problemet er fortsatt det samme. Og i tillegg holder den gamle "oppkoblingsboksen" på å popper opp hele tiden...

Noen som kan hjelpe meg?

K

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du har skiftet leverandør må du skifte SMTP-server (server for å sende mail). POP3 eller IMAP er det samme.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har samme leverandør...

Hjeeeeelp...

K

Skrevet

Hvilken versjon av Outlook er det du bruker, og er det outlook eller outlook express?

Skrevet

Har du vært inne på internet e-mail settings under fanen Connections og valgt Connect Using my local area network (LAN) ?

Gjest Gjesta
Skrevet

Nei...hvor finner jeg det? I Outlook mener du? Jeg mener jeg har haket av LAN-tilkobling overalt nå...

Gikk inn i Outlook nå igjen, og plutselig sendte og mottok jeg... :o

Men jeg fikk en feilmelding: Finner ikke den angitte modulen.

Hva betyr det?

K

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg trenger hjelp, ingen som kan noe om dette? :-(

K

Skrevet

Jeg skjønner ikke feilmeldingen din. Se om det er noe nummer på den og søk på Internett...

Ellers har jeg god erfaring med å slette hele den gamle kontoen og legge den til på nytt under verktøy > kontoer. Da går alt gjerne på skinner med en gang. Du mister ikke noe mail eller sånt da altså!

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg får fortsatt ikke sendt eller mottatt mail jeg da...fikk en beskjed/feilmelding om at jeg skulle sjekke serverportnummerne...men jeg vet jo ikke hva det betyr...det står to numre der, men jeg aner jo ikke om det er rette eller gale...

Dette er så irriterende...over ei uke siden jeg har fått sjekka mailen...

K

Skrevet

Har du fjerna alle innstillinger som lå der fra før og lagt inn på nytt?

Gjest Gjesta
Skrevet

I stad fikk jeg plutselig sendt og mottatt mail...og når det var gjort, så fungerte det plutselig ikke igjen...Hva er det som skjer?

Jeg har ikke endret noen ting, og siden det gikk en gang nå, så bør jeg vel heller ikke det?

Tror jeg må ringe support snart jeg...

K

Skrevet
Jeg har ikke endret noen ting, og siden det gikk en gang nå, så bør jeg vel heller ikke det?

Tror jeg må ringe support snart jeg...

Min holdning blir at så lenge du ikke vil prøve det som foreslås, så er det lite å hjelpe til med. Ikke at jeg mener du skal prøve det jeg foreslår, men det er faktisk universalmedisin å slette instillingene å legge dem til igjen. Samme som at det å slå av maskinen, telle til 5 og slå den på igjen er universalmedisin mot det meste (sier det av erfaring, ikke teori).

Å skulle feilsøke med så lite informasjon som du gir her er nesten umulig...

Gjest Gjesta
Skrevet

:o

Jeg har faktisk prøvd det du har foreslått - har lagt inn info om mailen min på nytt, men det har ikke løst problemet. Ingen ting er jo endret, fordi infoen som ligger der er riktig etter det jeg kan skjønne.

K

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis noen tar seg tid til å hjelpe meg litt til, så har jeg funnet ut noe rart...

Hvis jeg setter Outlook Express som standard e-post program, for så å endre det til MS Outlook igjen, så fungerer alt som det skal! :roll:

Noen som skjønner dèt?

K

Skrevet

Hvilket program bruker du *egentlig* til å sjekke mail med da?

Hadde jeg vært deg, hadde jeg slettet all kontoinformasjon. Så åpnet det programmet du skal bruke, satt det til standard og stillt det inn på nytt.

Beklager at jeg ble litt kvass i forrige melding, men jeg kunne ikke gjette at du hadde slettet og lagt til kontoinformasjonen igjen.

Det er ikke noe nummer på feilmeldingen du får? Den feilmeldingen du fikk prøvde jeg å søke etter på nettet - uten treff.

Hvilken versjon av Outlook har du (i XPversjonen får du jo sånn testknapp som kanskje kan hjelpe...)?

Gjest Gjesta
Skrevet

Takk for hjelpen. Har nok en gang slettet all informasjon, og lagt inn på nytt. Nå fungerer det som det skal, tror jeg. (Hadde to mailadresser, har kun lagt inn den jeg bruker denne gangen!) Jeg bruker MS Outlook som e-post-program, har prøvd Outlook Express også, men med de samme problemene...

Jeg håper det kommer til å fungere fortsatt, og hvis ikke, så kommer jeg til å spørre igjen! :wink:

(Det står et nummer ved feilmeldingen, så det skal jeg prøve å søke på hvis det skjer no' galt igjen!)

K

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...