Gå til innhold

Nissesleder - uten godteri

Anbefalte innlegg

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Jeg fant disse søte julenissesledene på nettet og syntes det var en veldig koselig ide hvis man skal gi en liten oppmerksomhet til noen i julen. Jeg har to små kusiner som jeg vet ville syntes dette var kjempegøy, men den ene av dem har diabetes. Hun kan spise søtsaker, men det er ikke særlig ofte hun gjør det og jeg tenker egentlig at jeg ikke vil lage problemer for henne og foreldrene hennes ved å gi henne godteri.

Derfor lurer jeg på om jeg kan lage denne type julenisseslede med leker eller noe annet jeg kan gi henne. Er det noen som har noen flotte ideer til hva jeg kan putte på sleden istedet for godteri? Jeg tenker å bruke peppermyntestanger til sleden fordi disse kan puttes på treet etterpå (jeg tror ikke jentene ville vært interessert i å spise dem uansett), men lurer på hva jeg kan ha i sleden som ikke er så altfor dyrt. Har lurt på å kjøpe en liten bamse og binde hyssing til hendene dens og til sleden slik at det ser ut som om bamsen kjører sleden, men jeg vil gjerne ha noe annet også. Jeg tar imot alle tips med takk, og dersom noen synes dette er en dum ide er det lov å si det også :)

post-32667-0-88869000-1387283105_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Små jenter er ganske greie sånn sett.

-Hårpynt

-Sminkesaker (kan godt være bare leppepomade eller noe)

-Tegnesaker

-Glitter

-Perler

-Smykker (gjerne billige med bling)

Det meste av dette kan jo puttes i små esker, slik som på bildet.

Jålesaker og blyanter kommer jo gjerne i slike avlange esker/bokser uansett.

Skrevet

Men er ikke selve sleden laget av sjokoladeplater og sukkertøystenger?

Skrevet

Kanskje noe hobbyartikler som de kan pusle med?:)

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Små jenter er ganske greie sånn sett.

-Hårpynt

-Sminkesaker (kan godt være bare leppepomade eller noe)

-Tegnesaker

-Glitter

-Perler

-Smykker (gjerne billige med bling)

Det meste av dette kan jo puttes i små esker, slik som på bildet.

Jålesaker og blyanter kommer jo gjerne i slike avlange esker/bokser uansett.

Flott, takk for gode tips! Jeg tror jeg prøver å legge disse tingene i små pakker som er rimelig flate - det blir nok kjempebra!

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Men er ikke selve sleden laget av sjokoladeplater og sukkertøystenger?

Som jeg skrev i hovedinnlegget vil jeg bruke sukkertøystenger uansett da jeg ikke tror de er interessert i å spise disse og vil kanskje heller putte dem på treet til pynt. Jeg tror at sjokoladeplaten på bunnen fint kan erstattes med noe annet med lik form, som feks en liten bok eller tegneblokk.

Skrevet

mener jeg såg noe kjelke/slede i tre på en hobbybutikk i går, men siden jeg ikke skulle ha det selv så såg jeg ikke så nøye på de, men de kan det festes forskjellig på og spør dine kusiners foreldre hva slags snop som er best med tanke på diabetesen, og det kan vere ting som den som ikke har diabetes nødvendigvis tenker på som snop

du sier kusinene er små, så en slik kjelke eller slede kan da bli en del av lekene senere

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Takk for tipsene folkens! Nå har jeg vært og kjøpt inn litt av hvert til jentene, gleder meg til å pakke inn :nisselue::tree::gave:

Skrevet

Som jeg skrev i hovedinnlegget vil jeg bruke sukkertøystenger uansett da jeg ikke tror de er interessert i å spise disse og vil kanskje heller putte dem på treet til pynt. Jeg tror at sjokoladeplaten på bunnen fint kan erstattes med noe annet med lik form, som feks en liten bok eller tegneblokk.

Ser det nå! Leste litt vel kjapt gjennom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...