AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Hei! Katten har vært å forsynt seg med hvit sjokolade, men det er kun snakk om i underkant av 10 g. Har lest litt rundt og det er teobromin som er det farlige, og det finnes det aller minst av i hvit sjokolade. Kan dette være farlig? Når det er snakk om så små doser, og hvit sjokolade? Katten er en godt voksen jentepus. Anonymous poster hash: a59e4...ac5
Minya Skrevet 17. desember 2013 #2 Skrevet 17. desember 2013 Jeg ville ringt veterinær for sikkerhets skyld. Jeg tror ikke hun blir forgiftet av så lite når det er snakk om hvit sjokolade, med tanke på at det er kakaoen som er farlig, men de kan kontrollere hvor mye hun evt tåler og om dere bør komme inn for behandling.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #3 Skrevet 17. desember 2013 Okei, takk for svar! Nå har hun vært ute på en liten tissetur, og ligger på pleddet sitt og vasker seg, ingen tegn til at hun er noe dårlig enda ihvertfall, men er vel lurt å ta en liten telefon Anonymous poster hash: a59e4...ac5
skruf Skrevet 17. desember 2013 #4 Skrevet 17. desember 2013 Katten vår stjal og spiste mange moccabønner som jeg hadde puttet i fletta kurver på juletreet….Han spiste tom endel kurver, så fikk i seg en god porsjon mørk sjokolade. Bortsett fra heftig diare over hele det juleshina huset så gikk det heldigvis helt fint med han:) Med så lite som din har spist så tror jeg det skal gå helt fint, men som skrevet over her så skader det jo ikke med en telefon til dyrlegen:)
Minya Skrevet 17. desember 2013 #5 Skrevet 17. desember 2013 Greit å ringe ned bare for sikkerhets skyld, i beste fall får du bare positivt svar på at det går bra.
Gjest Tigress Skrevet 17. desember 2013 #6 Skrevet 17. desember 2013 Vi har ei katte som et pepparkaker og potetgull. Det ser ikkje ut til å ha teke knekken på ho enda.. Følg berre godt med på ho.
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 17. desember 2013 #7 Skrevet 17. desember 2013 Har en liten hund på typ 3 kg som fikk i seg et halvt kinderegg. Da jeg ringte til dyrlegen fikk jeg beskjed om at det var den mørke sjokoladen som var skadelig, lysere sjokoladde var ikke like farlig og den hvite skulle gå greit. Så etter hva jeg forstod så var det kakaoen som var giftig. Vi slapp å komme inn for å gi hun sprøyte. Ville holdt et øye med katten, men tror det skal gå bra Men en telefon til dyrlegen skader jo ikke hvis det får deg til å føle deg bedre
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #8 Skrevet 17. desember 2013 Vi har ei katte som et pepparkaker og potetgull. Det ser ikkje ut til å ha teke knekken på ho enda.. Følg berre godt med på ho. Sjokolade er gift for hund og katt, potetgull og pepperkake er ikke så farlig Anonymous poster hash: b0be8...04a
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #9 Skrevet 18. desember 2013 Det heter at sjokolade er giftig for hunder, men ikke katter Anonymous poster hash: 9736c...ea8
Gjest HappyWaffle Skrevet 19. desember 2013 #10 Skrevet 19. desember 2013 Går nok så bra så katten min fikk tak i sjokolade som jeg var så dum å legge fra meg på bordet, tror det var 4 sånne biter med melkesjokolade (stor plate). Den lever i beste velgående enda
Gjest Mupsi Skrevet 19. desember 2013 #11 Skrevet 19. desember 2013 Det heter at sjokolade er giftig for hunder, men ikke katter Anonymous poster hash: 9736c...ea8 Det er direkte feil. Sjokolade er veldig giftig for både hund og katt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå