AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Er dere slik som takker ja til invitasjoner fra svigers, foreldre, søsken. Blir invitert på mye middager,luncher eller hva det måtte være? Er dere gjesten eller gjestene som går igjen i slike selskaper, og ingen av de, dere er til hvert år, er hos dere? Kjenner noen sånne snikere, og beg å irritere meg mer for hvert år. De har aldri invitert selv, men er selvskrevne gjester overalt i hele julen. Anonymous poster hash: 62d52...5b9
ekkoet Skrevet 17. desember 2013 #2 Skrevet 17. desember 2013 Ja Tradisjonsmessig er vi hvert år hos svigers 1. juledag og mine foreldre 2. juledag. Vi har aldri julaften selv. Til vanlig er den hos mine foreldre eller svigers, i år er det hos min søster Dette er kort fortalt fordi vi ikke har plass til alle menneskene i vårt hus, langt mindre til overnatting. Det samme gjelder forsåvidt svigersøsknene mine, de inviterer aldri, men de har heller ikke plass. 1
Alayne Skrevet 17. desember 2013 #3 Skrevet 17. desember 2013 Jepp. Jeg bor i en liten leilighet, og inviterer så og si aldri julebesøk hit. Bor også et lite stykke fra familie (som er de jeg er på besøk hos), og det er nok enklere for meg som singel å hive meg i bilen og kjøre til de, enn at alle andre skal dra med seg unger og sånt til meg. Har rett og slett blitt litt tradisjon at vi er hos de samme familiemedlemmene år etter år og. Aldri tenkt over at de kanskje synes det er styr, håper ikke de synes det. Men baker gjerne litt som jeg tar med, tilbyr meg å hjelpe med middagslaging, og hjelper alltid til med å rydde før jeg drar! 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #4 Skrevet 17. desember 2013 Ja, det er jeg. For det første har jeg ikke plass til folk(har jo ikke spisebord en gang, kun en sofa), og for det andre kan jeg ikke(jeg HATER) å lage mat. Anonymous poster hash: 7e006...f5b
Lea2 Skrevet 17. desember 2013 #5 Skrevet 17. desember 2013 Jepp.. sniker på foreldrene mine. Det er der det lages mat og arrangeres juleselskap. Tror de hadde blitt ganske snurt om jeg hadde prøvd å ødelegge tradisjonen. Forøvrig er jeg helårsnik der i huset. Blir invitert til middag stadig vekk eller spandert på av dem når vi spiser ute. Mitt bidrag er å kjøre dem både fra og til og ellers være en så omgjengelig datter som mulig 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #6 Skrevet 17. desember 2013 Ja, jeg har ikke noe koselig leilighet å invitere flere gjester til. Anonymous poster hash: 4a6a9...335
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #7 Skrevet 18. desember 2013 Så optimistisk du var da, TS. Hos mannens ene tante og onkel er jeg nok en "julesniker" en gang i året, ja. Det er når de inviterer til fast middagsselskap. Til vårt forsvar har verken jeg eller min mann nevneverdig kontakt med dem ellers i året. De prøver ikke å kontakte oss ellers i året heller. Ellers inviterer jeg en del, og får besøk av to stk til oss på julaften. Jeg har ingenting i mot å stelle i stand ett selskap, men foretrekker å invitere de jeg og mannen min snakker godt med. Vi inviterer én fra hans side, og én fra min side, så det er jevnt slik sett altså. Anonymous poster hash: a2179...a01
Vulpes Skrevet 18. desember 2013 #8 Skrevet 18. desember 2013 Ja. Det hadde vært helt unaturlig å feire her hjemme i min lille leilighet. Alle vi tre voksne barna bor hos mamma i jula, og besøker pappa noen ganger i romjula for å feire med ham og hans familie også. Er ikke tid eller plass til å skulle skyndte meg hjem igjen bare for å invitere noen til meg, har jo ikke en gang plass til alle rundt bordet.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #9 Skrevet 18. desember 2013 Nå er vi fortsatt ganske unge og har ikke så stor plass i leiligheten til å ha besøk, derfor er det som oftest bare når folk stikker innom siden vi bor nært kjøpesenteret. Gleder oss til å kjøpe hus som er litt nærmere alle i familien, da blir det nok til at vi inviterer på selskap! I tillegg er svigers skilt, så da blir det først juleselskap med moren og så med faren en annen dag, og med min familie en annen dag igjen. Bruker julen til å være med familie, så overnatter gjerne et par netter hos dem også. Skal sies at vi stiller opp som barnevakt når vi er der, og ikke regner oss som "gjester" Anonymous poster hash: b864e...e04
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #10 Skrevet 18. desember 2013 Tja...jeg bor hos foreldrene mine nå i jula og er med på juleselskaper. Ellers har vi vært hos svigers. Det er vel bare slik med tradisjoner, men når foreldre begynner å bli slitne er det jo klart vi tar over og fører tradisjonen videre Vi inviterer kanskje ikke til julemiddager, men vi har ingen problemer med å invitere til andre begivenheter. Tror det går opp i opp jeg. Og selv om vi er gjester så kan vi da hjelpe til, i alle fall når det er snakk om å være overnattingsgjester. Men det er jo klart litt kjiper'n om noen som faktisk har plass og mulighet aldri inviterer til noe, men forventer å bli vertet opp selv...det er bare utakknemmelig. Anonymous poster hash: 4f504...1df
Anglofil Skrevet 18. desember 2013 #11 Skrevet 18. desember 2013 Ja, det er jeg. Inviterer aldri selv fordi det er upraktisk og vanskelig. Og når jeg flytter i ny leilighet i januar vil det ihvertfall ikke være praktisk, så liten som den tross alt er. Mvh Yvonne
Gjest Badebuksa Skrevet 18. desember 2013 #12 Skrevet 18. desember 2013 Nei.. Jg er en av de som sjelden drar på sånt. Mest fordi jeg hater å mingle.
maipai Skrevet 18. desember 2013 #13 Skrevet 18. desember 2013 Ja. Vi inviteres hit og dit på førjulsmiddager, førjulslunsjer, førjulsfester, romjulsmiddager, romjulslunsjer og romjulsfester fra 15. til 31. desember hos både venner og familie. Inviterer kanskje foreldrene våre på kaffe en søndag eller noe. Skulle gjerne ha invitert vi også, men vi bor i en liten leilighet og har ikke plass til mer enn to middagsgjester i gangen.
Eneri Skrevet 18. desember 2013 #14 Skrevet 18. desember 2013 Nei, er ikke en sniker. Vi bytter litt på hvor vi feirer jul vi i vår familie, vi bor nær hverandre og ses til flere måltider i løpet av jula. Tror det jevner seg ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå