Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker i min oppvekst, det var før mobil og pc.

I romjulen satte vi oss ned og skrev brev, takket for presangen.

Sitter i dag og pakker inn de siste gavene, noen er allerede sendt.

I fjor fikk vi tlf på julaften og 1 juledag.

En far ringer og takker for gavene som ungene fikk....han snakket på vegne på barna. Så takker han for sin egen og damas gave, så ber han hilse bestemor (sitter her hun også) og takke henne for gaven. Ungene er taleføre,og vet hva høflighet er.

Er foreldrene på veg til å ta fra ungene høflighet også?

1.juledag ringer svigerinne, og takker for gaver mannen, unger og hun selv fikk.

Svigermoren er her hos oss, og hun ber oss takke svigermoren for henne.???

Forventer jo ikke at unger har tid til å snakke i tlf på julaften,men vi har da 364 dager ellers i året.

Anonymous poster hash: dba08...358
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg ringer noen for å takke for gaver gir jeg seksåringen telefonen så han selv kan takke for sin.

Feiret ikke med han i fjor, men året før da han var fire, da ringte vi bestemoren og bestefaren hans 1. juledag, og han klarte veldig fint å takke for gaven selv da iallefall.

Vi ba også dem hilse til oldemoren hans, men det er fordi hun på det tidspunktet ikke var frisk nok til å føre en samtale med en fireåring på telefon.

Skrevet

Jeg får takk fra min niese på to år.

Anonymous poster hash: 09c2a...595
  • Liker 1
Skrevet

Kan de prate, kan de takke.

Det sier jeg og. Det tre-årige fadderbarnet mitt fant selv på at han skulle lage julekort til meg i går, som takk for at jeg ba han på besøk. Du får gå frem som et godt eksempel TS, og hvis de du snakker med på telefonen sier "hils Per og si takk" og så kan du si "Per sitter jo her, to sek så skal du få han på røret" for så å gi telefonen videre ;)

Anonymous poster hash: dec6b...dc1

Skrevet

Da jeg var barn møtte jeg de fleste jeg fikk gave av i løpet av romjula og takket personlig da. De jeg ikke møtte takket vi ungene via mamma, ofte i form av at mamma pratet i telefonen med f.eks. søsteren sin og vi ropte "tusen millioner takk for gaven, tante!" i bakgrunnen.

Anonymous poster hash: fc8d5...d72
  • Liker 1
Skrevet

Min har takket selv siden hun var 2 år. Noen ganger treffer sjenansen inn, men jeg forventer at hun sier takk og som oftest gjør hun det.

Skrevet

Jeg er så ufattelig glad jeg slipper å snakke med først søsteren min som skal takke for det hun fikk, så svogeren min som skal takke for det han fikk, så nevø 1, 2, 3, 4 og til slutt 5 som skal takke for det de fikk. Og deretter eks-svigermor som skal takke for det hun fikk, så eks-svigerfar, så ... ja, dere skjønner tegninga, når jeg har takket alle og alle har takket meg, skal liksom sønnen min takke alle og alle takke ham? Jeg synes det er veldig kurant om én i familien ringer og takker på vegne av alle, så slipper jeg å bruke hele julaften kveld og hele 1. juledag i telefonen.

Når vi treffer de vi har fått pakker av i løpet av noen dager, kanskje et par uker etterpå, da forventer jeg at sønnen min sier takk på egne vegne, selv om han må minnes på.

• Liker 6
Skrevet

Jeg har faktisk en "svigersøster" som er like gammel som meg, som ikke takker for gaver.

Hverken bursdagsgaver eller julegaver.

Kanskje broren min slenger inn en takk, hvis vi spør om gaven er kommet frem.

• Liker 1
Skrevet

Åh, så edle dere er som har takket personlig og med én gang siden dere knapt kunne sitte oppreist!

Nei, jeg foretrekker heller Marmot sin tolkning av det:

Jeg er så ufattelig glad jeg slipper å snakke med først søsteren min som skal takke for det hun fikk, så svogeren min som skal takke for det han fikk, så nevø 1, 2, 3, 4 og til slutt 5 som skal takke for det de fikk. Og deretter eks-svigermor som skal takke for det hun fikk, så eks-svigerfar, så ... ja, dere skjønner tegninga, når jeg har takket alle og alle har takket meg, skal liksom sønnen min takke alle og alle takke ham? Jeg synes det er veldig kurant om én i familien ringer og takker på vegne av alle, så slipper jeg å bruke hele julaften kveld og hele 1. juledag i telefonen.

Når vi treffer de vi har fått pakker av i løpet av noen dager, kanskje et par uker etterpå, da forventer jeg at sønnen min sier takk på egne vegne, selv om han må minnes på.

Anonymous poster hash: 4bbb0...1c3
  • Liker 1
Skrevet

Ringer ikke rundt til alle nei og får jenta til å takke! 2-åringen kan takke dem som er tilstede på julaften når hun åpnet fra dem, får holde det. Takker kanskje resten neste gang en sees, ser for meg jeg ville takket på vegne av henne ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...