Gjest Linn35 Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Er 7+2 i dag og i går kom kvalmen for fullt. Det er nesten uutholdelig! Jeg våkner opp og er superkvalm, klarer trøkke i meg et knekkebrød, så det verste stopper - men så går det kort tid, så kommer kvalmebølgene igjen. Har to svangerskap bak meg, og har aldri vært så uggen som nå. Kaster ikke opp, men brekker meg. Stapper i meg små måltider for å holde det litt i sjakk, syns det hjelper å spise litt faktisk... men finnes det andre lure triks? og er det vanlig at kvalmen kommer så plutselig liksom? jeg trodde kvalmen kom helt fra uke 4-5 som regel jeg.... Håper noen har råd å gi bort!
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #2 Skrevet 17. desember 2013 Er 7+2 i dag og i går kom kvalmen for fullt. Det er nesten uutholdelig! Jeg våkner opp og er superkvalm, klarer trøkke i meg et knekkebrød, så det verste stopper - men så går det kort tid, så kommer kvalmebølgene igjen. Har to svangerskap bak meg, og har aldri vært så uggen som nå. Kaster ikke opp, men brekker meg. Stapper i meg små måltider for å holde det litt i sjakk, syns det hjelper å spise litt faktisk... men finnes det andre lure triks? og er det vanlig at kvalmen kommer så plutselig liksom? jeg trodde kvalmen kom helt fra uke 4-5 som regel jeg.... Håper noen har råd å gi bort! Veldig vanlig at kvalmen kommer først i uke 7-8. Har ikke så mange andre råd å komme med enn det du har prøvd, nemlig spise lite og ofte. Tørre salte kjeks og syrlig frukt kan også hjelpe. Anonymous poster hash: cef28...fc5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #3 Skrevet 17. desember 2013 Spis bittesmå biter brød eller knekkebrød, eller kjeks. Spis før du blir sulten og kvalm. Altså ikke vent..småspis hele tiden egentlig.. Det hjalp for meg. Anonymous poster hash: 4cb47...d5b 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #4 Skrevet 17. desember 2013 Seaband og spis mye protein. Farris og eplejuice. Blåbær. Den drikken fra Tine som heter Limo. Anonymous poster hash: 30d39...872
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #5 Skrevet 17. desember 2013 Og ta kontakt med legen dersom du ikke får i deg nok mat og drikke. Anonymous poster hash: 48a32...221
Sunshine Skrevet 17. desember 2013 #6 Skrevet 17. desember 2013 Pass på å hvile og sove masse. Kvalmen blir verre om du er sliten og trøtt. 1
Gjest Linn35 Skrevet 20. desember 2013 #7 Skrevet 20. desember 2013 TUSEN takk alle sammen for så mange fine, lure råd. Jeg gikk på apoteket og fikk tak i slike seaband. Det er en himmelforskjell etter at jeg nå bruker dem døgnet rundt. Er nesten ikke kvalm, det kommer kun når jeg er litt sulten eller veldig sliten. passer også på å spise og drikke nok hele tiden...men de seabandsene - tusen takk til deg som tipset om det. Det var gull verdt. Anbefales til alle kvalme. God jul alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå