AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Tidsklemma er på besøk idag. Jeg har god tid akkurat nå, men i kveld når det er middag har jeg knapt tid. Derfor lurer jeg på om det går greit å la foccaciadeigen stå til heving i 6-8 timer? Har aldri laget foccacia før heller forsåvidt, så om noen har gode råd tar jeg også mot det Anonymous poster hash: 5fbe2...b47
-hild Skrevet 17. desember 2013 #2 Skrevet 17. desember 2013 ja. bruk litt mindre gjær enn hva oppskriften sier + kald væske, så går det så bra så. 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #3 Skrevet 17. desember 2013 Til den hevetiden er det no k med 6 g fersk gjær. Anonymous poster hash: bcf25...8ec
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #4 Skrevet 17. desember 2013 Eller du kan sette den i kjøleskapet Anonymous poster hash: 07092...28b 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #5 Skrevet 17. desember 2013 Takker så mye for svar halverte mengden gjær da jeg lagde deigen, og brukte litt kaldere vann enn jeg vanligvis bruker til bakst. Dette var noe klissete greier gitt, håper det blir vellykket :D Anonymous poster hash: 5fbe2...b47
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #6 Skrevet 17. desember 2013 Takker så mye for svar halverte mengden gjær da jeg lagde deigen, og brukte litt kaldere vann enn jeg vanligvis bruker til bakst. Dette var noe klissete greier gitt, håper det blir vellykket :D Anonymous poster hash: 5fbe2...b47 Jo mer klissete focacciadeigen er, dess bedre, det er våt deig som gir luftig resultat. Anonymous poster hash: bcf25...8ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå