Gå til innhold

Samme farge på gulv og veggflis? Oppussing av bad

Belin

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med badet vi skal ha i det nye huset.

Klarer ikke å bestemme meg for hvordan vi skal ha det.

Men nå har vi funnet en flis som vi liker godt begge to.

Den ser litt ut som betong. Ganske matt.

Fargen er enten Clay, Beige eller grå. Jeg heller mot grå.

Blir det rart om man har gulv og vegger i samme farge?

Disse flisene er i mange størrelser, så man kan evt ha noen veldig store på veggen og litt mindre på gulvet.

Den ene veggen hvor vasken skal stå, skal mures opp med gammel teglstein som vi har fra før. Så den kommer jo til å bryte opp litt.

Noen andre forslag til hva slags farge man evt kunne hatt på gulvet om man velger grå flis?

Badet er ca 15 kvm og har et avlangt vindu på neste 2 m på endeveggen som slipper inn en del lys.

Blir glad for litt innspill! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med et så stort bad ville jeg ikke vært i tvil om å gå for samme farge på gulv og vegg. Jeg liker best 60x60 format på både gulv og vegg og om nødvendig kan du legge inn noe mosaikk i dusjsona:)

Anonymous poster hash: 8b3b0...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :D

Det er det jeg har litt lyst på også. Men var redd det kom til å bli litt tungt hvis vi går for grått.

Og det skal mosaikk i dusj"rommet".

Så det er jo flere elementer som kommer til å bryte opp rommet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir fint, du har stort bad og nok lys :)

Men den teglstensveggen er jeg mer i tvil om. Synes det kan være kult i andre rom, men teglsten og flis mot hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm. Jeg har for meg at det kan funke. Men du ga meg noe å tenke på.

Teglsteinveggen vil ikke ha direkte kontakt med noen av veggene i flis forsåvidt.

Blir stående litt alene.

Litt vanskelig å forklare rommet. Men når du åpner døren, så vil man ha en liten snutt inn til selve baderommet.

Den er ikke stor nok til å kalles for gang men... her skal det ikke være flis. Men maling.

Så kommer man inn i rommet, og da er teglstensveggen umiddebart på høyre siden. Den avsluttes mot dusjrommet. Som enten vil ha en glassdør inn, eller en buet vegg (som da selvsagt må kles med mosaikk eller noe annet).

Det ble veldlig klønete forklart. Men det er altså bare to vegger pluss dusj og gulv som skal ha flis.

Jeg tror jeg har grublet på dette badet i ett år snart. Blir gal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...