Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen juleglede i år. Har rett og slett bare lyst å være i fred, alene. Eneste er at min søster vil at jeg skal feire med dem og de skal være hos svigers. De er trivelige folk, ikke det. Men jeg har slitt dette året og fått så mange tanker som jeg ikke klarer å dele med andre. Vet hun, mannen og mine nevøer (+ de vi skal til) blir skuffet om jeg ikke kommer og tenker at det er fælt at jeg er alene på julaften. Men de forstår ikke at jeg vil vær alene. Syns det er mye mas om at man ikke må være alene på julaften. Rødekors sin julesentral eller hva det nå heter er et flott tilltak for de som ønsker å feire med andre og ikke ønsker å være alene, men det betyr ikke at alle vil. Var selv frivillig hos kirkens bymisjon, før det ble så in å være frivillig. Syns jul er oppskrytt. Hvorfor skal man plutselig være sammen, når man ellers i året er alene. Og i tillegg får man julegaver/copy&paste julebrev fra familie som aldri tar kontakt ellers. Jeg syns det er rart å motta gaver fra noen som knapt har kontakt med meg. Selv om det er mine foreldre så betyr det ikke at de har plikt til å gi meg noe eller at jeg har plikt til å ta i mot. Jeg kan ikke huske sist jeg virkelig gledet meg til jul, det må ha vært over 20 år sida. Jeg gleder meg til jul og nyttår er over.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene :)

Synes du skal fortelle søsteren din hvordan det er jeg. At du helst.. Og med glede, vil være alene i år og dropper julefeiringen, fordi du vil det selv.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan ikke forstå at det skal være så vanskelig å forstå at noen vil feire jul alene.

Jeg har en god venn som velger det hvert eneste år, da koser han seg med hundene sine, lager seg god mat og nyter det å kunne trives i eget selskap.

Han er veldig åpen om at dette faktisk er hva han foretrekker, og ingen blir sure eller tar på seg dårlig samvittighet av den grunn.

Jeg syns du skal feire jul slik det passer deg best, jeg, det er faktisk ditt valg!

:heks:

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du skal gjøre akkurat som du selv ønsker! Jeg skal være alene selv i år og gleder meg til noen rolige dager med god mat og julefilmer. Det har vært mye stress og sykdom for meg helt opp til nå, og jeg orker rett og slett ikke tanken på noe juleselskapelighet. Jeg er alene og har ikke barn, mistet mine foreldre tidlig, og med dem og barndommen forsvant julestemningen for min del. Jeg har også vært alene flere juleaftener tidligere. Jeg mener, jeg er mye alene ellers i året og trives rett og slett i eget selskap, så for meg blir det noe unaturlig over å plutselig skulle tilbringe selveste juleaften med en haug mennesker jeg ikke har så mye kontakt med ellers i året. Så her blir det full egotripp! Pinnekjøtt til meg, fersk sei til pus, sofakroken og noen gode filmer! :) Gjør akkurat som du har lyst til TS! :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...