Gå til innhold

Verdens beste vekkerklokke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått et problem... Har begynt å sove igjennom alt av vekkerklokker fra mobilen (har alltid fungert før), og noen ganger så ringer den heller ikke og jeg finner ikke ut hvorfor? Pleier å bruke 3 forskjellige mobiler med ca 10 alarmer på hver, men vet ikke om de ringer eller ikke fordi jeg ikke husker noe sånt når jeg våkner...

Derfor trenger jeg verdens BESTE vekkerklokke så jeg er helt sikker på at jeg våkner! Noen tips?

Anonymous poster hash: 7a286...ed2
Skrevet

Fatter'n naska med seg en brannalarm fra jobben(sånn som man har i skolebygninger f.eks) og satte den under senga hans :rolleyes:

Anonymous poster hash: c83c5...417
Skrevet (endret)

Problemet ditt er nettopp alle disse alarmene. Bytt alarmtone, gjerne til bråkete musikk. Ha vibrerende på og legg mobilen i en bolle med mynter eller noe i.. Noen meter fra senga. Men ikke ja 10 alarmer.. Bare lurer deg selv med sånt.

Evt kjøp en god gammeldags vekkerklokke av den typen som ringer, men sånne klokker på toppen vet du. De vekker gjerne hele nabolaget.

Endret av Lea2
  • Liker 1
Skrevet

Fatter'n naska med seg en brannalarm fra jobben(sånn som man har i skolebygninger f.eks) og satte den under senga hans :rolleyes:

*under senga til brutter'n.

• Liker 1
Gjest ms_kwang
Skrevet

Sonic Bomb :)
Er glad jeg har den, jeg våkner ikke engang av brannalarmer engang >.> Når jeg først sover, så sover jeg dypt :)
Men kan være noe galt med mobilen min også da den er 5år gammel :fnise:
Men uansett denne er BRA, koster ikke så mye heller...Lyden kan du skru av og på.
Beste er å legge den som vibrerer under madrassen eller mellom senga, anbefaler ikke under puta :fnise:
Gjest ms_kwang
Skrevet

Få deg et barn.

hva om ts er 12 år gammel da? xD

Skrevet

Problemet ditt er nettopp alle disse alarmene. Bytt alarmtone, gjerne til bråkete musikk. Ha vibrerende på og legg mobilen i en bolle med mynter eller noe i.. Noen meter fra senga. Men ikke ja 10 alarmer.. Bare lurer deg selv med sånt.

Evt kjøp en god gammeldags vekkerklokke av den typen som ringer, men sånne klokker på toppen vet du. De vekker gjerne hele nabolaget.

Har veldig bråkete lyder på alle 3... Ene er sånn heavy metal skriking, en er sånn irriterende piping og på min er det sånn sirenelyd-ish (iphone). Har ALDRI vært problem med dette før. Har alltid stått mer eller mindre ved siden av sengen så fort den vurderer å ringe... Våknet til og med hvis jeg fikk sms (vibrering) før...

Kan prøve bolle med mynter da, det var bra tips.

Har hatt en sånn når jeg gikk på skolen, problemet er at de tikker så sinnsykt at jeg aldri sovner :P

Skrevet (endret)

Tja, jeg bruker å ha minst 5 alarmer på mobilen min. Det har alltid fungert utmerket.

TS, prøv å legg mobilen litt fra senga sånn at du faktisk må reise deg for å slå den av. Da bør du også ha på det høyeste volumet og sterk vibrering.

Endret av drue
Skrevet

Sonic Bomb :)

Er glad jeg har den, jeg våkner ikke engang av brannalarmer engang >.> Når jeg først sover, så sover jeg dypt :)

Men kan være noe galt med mobilen min også da den er 5år gammel :fnise:

Men uansett denne er BRA, koster ikke så mye heller...Lyden kan du skru av og på.

Beste er å legge den som vibrerer under madrassen eller mellom senga, anbefaler ikke under puta :fnise:

Ja, har sett på sånne lignende innretninger som den der. Vet du hvor de selger det?

Vet de har noe sånn lignende på coolstuff, men får det gjerne ikke før etter jul og skrekken er jo å sove seg gjennom julaften xD

Gjest ms_kwang
Skrevet

www.youtube.com/watch?v=93RvM7NnpJUgo

Ellen som prøver ut diverse klokker :)
Kanskje en av disse er noe for deg? :)

Ei jeg jobber med har nummer 2. Og hun synes den fungerer bra :P

Skrevet

Få deg et barn.

Er steril.

Har to hunder da, våkner om de rører på seg (de som redder meg stort sett), men noen ganger er de noen slabbedasker de også :P

Gjest ms_kwang
Skrevet

Ja, har sett på sånne lignende innretninger som den der. Vet du hvor de selger det?

Vet de har noe sånn lignende på coolstuff, men får det gjerne ikke før etter jul og skrekken er jo å sove seg gjennom julaften xD

Vet bare om på nett desverre =/

Skrevet

Tja, jeg bruker å ha minst 5 alarmer på mobilen min. Det har alltid fungert utmerket.

TS, prøv å legg mobilen litt fra senga sånn at du faktisk må reise deg for å slå den av. Da bør du også ha på det høyeste volumet og sterk vibrering.

Pleier å ha den langt borte og på høyest volum og vibrering..... -.-

Det er derfor jeg mistenker at det er noe som gjør at den ikke ringer... :P

Skrevet

Pleier å ha den langt borte og på høyest volum og vibrering..... -.-

Det er derfor jeg mistenker at det er noe som gjør at den ikke ringer... :P

Har du testet alarmen når du er våken? Da ser du jo om den fungerer som den skal.

Annonse
Skrevet

Masse alarmer har fungert for meg også.. tidligere. Men så er det sånn at jeg er så smart når jeg våkner at jeg VET at det kommer til å ringe igjen om 5 minutter, så da er det ikke noen vits i å reagere på den første... eller den andre. Og til slutt går det i surr og jeg forsover meg.

Har nå gått over til to alarmer.. en på iPad og en på iPhone.. forskjellige ringetoner og på forskjellige steder i rommet. Og når iPaden ringer, så vet jeg at jeg allerede har dårlig tid.

Gjest ms_kwang
Skrevet

Noen synes at vekkerklokke som simulere sollys fungere :)

Sollys+fuglekvitter xD

Fungerte ikke på meg >.>
Men vet om mange som har den som mener den fungerer for dem..
Problemet mitt er jo at jeg kan sove i ett helt lyst rom uten å våkne :fnise:
(må jo bli vant med det når du er fra nord-norge og sol 24/7)

Skrevet

Har du testet alarmen når du er våken? Da ser du jo om den fungerer som den skal.

Ja, da ringer den til jeg slår den av, men når jeg har sovet så står det "alarm" "skyv for å stoppe" og alt det der som får det til å virke som at den er på, bare at det ikke kommer noen lyd. Den går vanligvis ikke av uten at jeg slår den av (lyden altså).

Skrevet

Tror jeg går for sonic bomb og en sånn som ruller avgårde som backup. Håper de har på teknikmagasinet, ser ihvertfall de har den på nettet. Noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...