Gå til innhold

Dere som spiser muggost..

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Butter" kom meg i forkjøpet, men jeg vil understreke at mugg i hvit- og blåmuggost er noe HELT annet enn muggen som kan dannes på brød, ost og syltetøy! Sistnevnte er vondt og kan være farlig. Muggost er en delikatesse. Men som mange andre ting er det noe man må venne seg til. Start med camembert eller brie, avanser så til blue costello eller lignende. Jeg var ekstremt skeptisk (les: livredd) for blåmuggost, inntil min bror hadde det på pizza en gang, jeg turte til min store overraskelse å smake, og da var jeg solgt! Nå ELSKER jeg alle typer modnet ost. :laugh:

Edit: Nei, ikke gammalost og pultost :fnise:

Hehe, jeg hadde det på samme måte! Blåmuggost var noe bare farfar spiste og var skikkelig ekkelt! Sånn er det definitivt ikke lenger :) Blåmuggost på pizza er kjempegodt, tror det må lages i helga

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er veldig nysgjerrig på hvordan dere tenker når dere spiser muggost. Finner dere ikke tanken på at dere spiser mugg veldig forstyrrende? Noen vil kanskje ikke spise snegler eller smake på det, fordi i ens eget hode er det motbydelig. Andre vil kanskje ikke spise smalahove .. mon tro hvorfor.Jeg har det litt sånn med muggost. Tanken om at jeg skal spise noe så ekkelt, gjør at jeg automatisk blir kvalm og vil brekke meg, selv om det kanskje skulle smake godt.Det er veldig flott at dere kommer med tips til hva jeg burde prøve sammen med muggost! Hvordan er konsistensen på muggen? Vil jeg kjenne den når jeg spiser? Anonymous poster hash: 60b7a...29e

Hvis du spiser feks Norvegia vet du allerede hvordan mugg smaker, dvs det er soppsporer i den også, som i all lagret ost.

Anonymous poster hash: 5e242...b30

Skrevet

Så hvorfor vil du spise muggost hvis du synes det høres så ekkelt ut? Ingen trenger vel å spise noe de synes høres ekkelt ut? Alle liker ikke det samme.

Anonymous poster hash: d0820...030
  • Liker 1
Skrevet

Blue stilton på karve/rug-kjeks med chutney på er nydelig. Kombinert med verdens beste dessertvin Passito di noto fra Planeta, så er det himmelsk!

Anonymous poster hash: 57a47...d7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...