Gå til innhold

Dårlig hukommelse...

Thomasine

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med dårlig hukommelse, tror jeg... :-? :-(

Jeg håper det er det iallefall, eller så må jeg være dum rett og slett... :-(

Lillegutt på 6 år husker mere enn meg. Ting vi leste for noen måneder siden,

fakta som f.eks hvor mange maur det kan være i en koloni (...bare et eksempel... ;)),

husker jeg ikke lengre... :-(

Finnes det noen naturprodukter som hjelper på slikt?!

Jeg har funnet dette om Salvie og Rosmarin:

http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplan...er/rosm_off.htm og dette:

http://www.rolv.no/urtemedisin/artikler/sa...lv_off/art1.htm

Noen som har forsøkt det, og kan fortelle om virkningen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke forsøkt det selv,men det kan jo være at du har så mye annet å tenke på,at du ikke husker sånne ting.Gutten på 6 har ikke så mye å tenke på,dessuten lærer han fortere enn deg,og ting barn lærer seg sitter ofte lengre enn voksne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Jeg hadde også store problemer med dette. Legen sa det var fordi jeg hadde så mye å tenke på at ingenting ville feste seg.. Det gikk over av seg selv tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elenath

Min samboer har hatt problemer med dette i hele sitt liv. Hadde vært interessant å få noen tips her jeg kan videreformidle.

Jeg tror nå at det er latskap da men :wink: han husker stort sett det meste som har med jobben å gjøre, men å vaske klær og å handle riktig - det glemmer han. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Kanskje det kan være at du glemmer det fordi det er ting som ikke er så viktige for deg som det er for lillegutten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, hadde jeg bare ikke husket på "uviktige" ting så... :-?

Som student er det greit å huske litt lenger enn "til nesetippen din",

så dette er et reelt problem for meg. :-(

Ingen som har prøvd ut noen av disse urtene, evt. andre ting?! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest feather..

Jeg slenger meg på her. Jeg har også dette problemet. Jeg føler meg helt håpløs noen ganger. For eksempel når jeg forteller noe til en venninne, og hun tar det opp med meg igjen en måned etter, er det som jeg hører det for første gang.. Eller når kjæresten min må fortelle meg om steder vi har vært på ferie, og jeg ikke kjenner igjen noe av det han beskriver :(

Men i studiesammenheng går jeg for å være "klisterhjerne". Jeg skjønner ikke hvorfor det er sånn :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å drikke salvie te... både for å bedre hukommelse og forhindre svette i hender og under føtter :-?

Begynte med tre kopper daglig, men leste at det kunne være farlig å få i seg for mye ( husker ikke helt hva som kunne skje da men...) så nå tør jeg bare drikke en :roll:

Håper liksom det skal hjelpe frem mot eksamen men.... har akkurat begynt daglig med det, glemte det litt ofte tidligere.... så det har kanskje en liten effekt siden jeg nå husker å drikke det hver dag :ler:

men vi kan vel oppdatere hverandre? alt er verdt å prøve før eksamen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i studiesammenheng går jeg for å være "klisterhjerne". Jeg skjønner ikke hvorfor det er sånn  :-?

I studietiden har man ofte eksamensnerver og et press på at man skal lære det man hører/ser... dette gjør at hjernen er (stort sett) høykonsentrert, i motsetning til når vi er på ferie og slapper av :-)

Ganske så enkelt fordi som greier å skille skole og fritid..... ikke for sånne som meg :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...