Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo.

På H2 frisørsalong i Trondheim har de stadig vekk jenter som sitter i vinduet i undertøy som reklame for salongen. De gangene jeg har sett det har de sittet i undertøy med korsett og greier, men søkte litt rundt her på nettet og de sitter vil av og til med klær også.

Jeg bare lurtre på hva folk tenker om det? Jeg får minner om redlight district og synes det egentlig bare er ekkelt at de sitter sånn. Jeg forstår ikke hva det skal ha med hår å gjøre, og jeg tror heller de får kvinner til å ville unngå stedet enn å gå inn der og bli kvittet med masse avkledde jenter rundt omkring? Skjønner at det sikkert er en manns drøm, men jeg for min del kommer aldri til å benytte meg av H2 nettopp på grunn av dette. Synes bare at hele greia er så feil, snakk om å objektifisere kvinner. Og skjønner heller ikke at noen jenter gidder å stille opp på det, de ser jo ut som horer!

Her ser dere noen bilder på H2s hjemmeside og her har ei jente blogget om det (mer påkledd versjon).

Anonymous poster hash: ba727...cb9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den eneste som objektiviserer kvinner her er du som nærmest snakker som om kvinner er totalt uten evne til å tenke selv og ta egne valg vedrørende egen kropp. Jeg er enig i at det er en smårar måte å reklamere for en frisørsalong å gjøre, men det har da ingenting som helst med objektivisering å gjøre. Forresten ganske så dobbeltmoralsk av deg å kritisere måten H2 framstiller jentene på, mens du selv på et offentlig fora sier de ser ut som horer. "Hore" bærer ikke akkurat positive konnotasjoner.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...