Gå til innhold

Oppskrift på kyllinggryte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres beste oppskrift på kyllinggryte? :)

Anonymous poster hash: f4cec...29d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så veldig god ut da. Er den sterk? Ser at det chili i den.

Du smaker den til selv.

• 4 uker senere...
Skrevet

Skal man ha kylling rå oppi sausen. Skal den ikke stekes først?

Jeg har den rå opp i, deretter et ørlite oppkok, før jeg slår av varmen til det nest minste og så begynner og dekke bordet og etter 10 min er maten ferdig.

Skrevet

Butter Chicken er fantastisk godt. Bruker å lage det av og til, men med litt annen oppskrift. Kan også anbefale det :)

Skrevet

Jeg synes ikke det ble så godt, jeg:s

Må ha gjort noe feil.. Smakte ganske brent egentlig. Men jeg gjorde akkurat som det sto i oppskriften.

Hadde løken i smøret til det ble gyllenbrunt.. Hadde ikke alt for høy varme heller.

Men løken ble jo til slutt svart, når gryta var ferdig:( Passet på å røre hele tiden, så det ikke skulle brenne seg.. men det hjalp kanskje ikke da.

Og den ble ikke så oransje/rød og fin som på bildene.. Den ble gråoransje.. litt blass.

-TS

Skrevet

Butter Chicken er fantastisk godt. Bruker å lage det av og til, men med litt annen oppskrift. Kan også anbefale det :)

Hvilken oppskrift bruker du?:)

Skrevet

Jeg ville brukt en annen oppskrift enn den Gjest oppgir (men problemet med svartbrent løk har ikke noe med opskriften å gjøre altså, du har nok hatt på for høy varme). Kyllingen bør marineres i yoghurt i noen timer først og ovnsstekes og så hvile før den has i sausen for å trekke noen min. Og sausen bør kokes litt lenger. OG det bør være flere forskjellige krydder. Da blir det mer autentisk, og mer smak.

Jeg har ikke prøvd akkurat denne, men den ser OK ut: link

Anonymous poster hash: 58bf5...698
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det ble så godt, jeg:s

Må ha gjort noe feil.. Smakte ganske brent egentlig. Men jeg gjorde akkurat som det sto i oppskriften.

Hadde løken i smøret til det ble gyllenbrunt.. Hadde ikke alt for høy varme heller.

Men løken ble jo til slutt svart, når gryta var ferdig:( Passet på å røre hele tiden, så det ikke skulle brenne seg.. men det hjalp kanskje ikke da.

Og den ble ikke så oransje/rød og fin som på bildene.. Den ble gråoransje.. litt blass.

-TS

Det smakte faktisk helt forferdelig:( det var den middagen... godt jeg bare lager mat til meg selv.

Skrevet (endret)

Hvilken oppskrift bruker du? :)

Butter Chicken

Bruker jeg. Litt usikker på hva hun mener i oppskriften på et punkt der, om man skal tilsette 1dl vann, jeg gjør ikke det, jeg bruker gjerne 1dl melk omtrent. Blir så mye smak i den sausen at jeg føler den må ha noe mer. Nanbrød oppskriften er også fin. Syns også det er litt rart at det ikke skal noe gul løk i, nestegang jeg lager den skal jeg ha det i.

Har også lyst til å prøve denne Men må få tak i Fenugreek/bukkhorns blader først :)

Enig med løken som folk nevnte, den blir ikke svart med mindre man brenner den på høy varme. En annen ting som er viktig er jo å smake på maten underveis, ikke bare følge opskriftene slavisk. Bruker man f.eks tomatpure er det viktig å smake til med sukker, sitronsaft er også viktig å balansere med da Butter Chicken er ganske fett.

Endret av debattanten
Skrevet

Butter Chicken

Bruker jeg. Litt usikker på hva hun mener i oppskriften på et punkt der, om man skal tilsette 1dl vann, jeg gjør ikke det, jeg bruker gjerne 1dl melk omtrent. Blir så mye smak i den sausen at jeg føler den må ha noe mer. Nanbrød oppskriften er også fin. Syns også det er litt rart at det ikke skal noe gul løk i, nestegang jeg lager den skal jeg ha det i.

Har også lyst til å prøve denne Men må få tak i Fenugreek/bukkhorns blader først :)

Enig med løken som folk nevnte, den blir ikke svart med mindre man brenner den på høy varme. En annen ting som er viktig er jo å smake på maten underveis, ikke bare følge opskriftene slavisk. Bruker man f.eks tomatpure er det viktig å smake til med sukker, sitronsaft er også viktig å balansere med da Butter Chicken er ganske fett.

Takk. Kanskje jeg prøver den oppskriften neste gang:)

Løken var først gyllenbrun, slik den skulle være, men etter at jeg helte oppi fløten, var det ikke så lett og se lenger. Jeg smakte på maten underveis. Hadde oppi både sitronsaft og sukker også..

Men det ble rett og slett ikke bra. Var nok fordi jeg hadde brent den, tydeligvis:/

Skrevet

Brent løk kan smake skikkelig sterkt og stjele hele showet. Butter Chicken er nå ihvertfall veldig godt om det blir sånn det skal være :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...