ini Skrevet 16. desember 2013 #1 Skrevet 16. desember 2013 Kjæresten og jeg har vært sammen i 2 1/2 år - stort sett som et avstandsforhold hele tiden. Jeg studerer i utlandet, og på tross av avstanden har det egentlig fungert veldig bra. Tiden vi har sammen er veldig bra, og vi er flinke til å kommunisere via skype, meldinger osv når vi ikke er sammen. For noen dager siden hadde han plutselig skrudd av telefonen, og jeg fikk ikke tak i han. Jeg prøvde å ringe, sende meldinger, skrive til han på facebook, skype, men han var rett og slett ikke tilgjengelig på noen måter. Etter 29 timer fikk jeg en melding hvor det stod noe sånt som "Jeg slo av telefonen, trengte litt fri." Jeg reagerer ikke på innholdet i meldingen. Jeg reagerer ikke på at han trengte litt fri, eller at han slo av telefonen. Det jeg derimot reagerer på er at han ikke sa fra at han slo av telefonen og tok seg fri fra alle måter jeg kunne få tak i han på. Da hadde jeg visst at han hadde slått den av med vilje, og slått meg til ro med det. I stedet var jeg så heldig at jeg fikk bruke det siste døgnet før eksamen på å bekymre meg over om kjæresten min hadde det bra, og om han i det hele tatt levde. Kall meg paranoid, men det er vanskelig å ikke tenke i de baner når man vet hvor mye som skjer for tiden, og man plutselig ikke får tak i noen. Han har hatt det ganske tøft i det siste, så jeg skjønner at han hadde et behov for å ha litt tid til å tenke, men det hadde ikke tatt han mer enn 10 sekunder å sende en melding og si fra først. Overreagerer jeg?
Silfen Skrevet 16. desember 2013 #2 Skrevet 16. desember 2013 Nei. Det er greit å få beskjed om sånt. Dersom folk plutselig forsvinner fra jordens overflate, så tenker man jo ofte det verste. Skulle lite til å si fra.
ini Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2013 Nei. Det er greit å få beskjed om sånt. Dersom folk plutselig forsvinner fra jordens overflate, så tenker man jo ofte det verste. Skulle lite til å si fra. Det var det jeg også tenkte...
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #4 Skrevet 16. desember 2013 Jeg hadde uansett ikke gidda å være sammen med en som trengte fri fra meg. Samme om han sa fra på forhånd eller ei. Jeg skjønner selvsagt at man kan være sliten og lei og bare ha behov for egentid, men man man har da likevel ansvar for de rundt seg. Hva om noe hadde skjedd med deg og du trengte å få tak i han?? Anonymous poster hash: 05de3...f3e
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #5 Skrevet 16. desember 2013 Hver gang jeg trenger fri, trenger jeg fri UTEN drama, og sørger for at kjæresten min har det godt med seg selv "mens jeg har fri". Så ja, det går fint an å SI i fra til partneren om at man bare trenger litt fri. Det gjør jeg rimelig ofte siden typen heeele tiden vil henge sammen og det kan bli litt mye. Men, i love him, og jeg sier høflig i fra hver gang, uten noe problem. Anonymous poster hash: 66916...c1d
ini Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #6 Skrevet 16. desember 2013 Jeg hadde uansett ikke gidda å være sammen med en som trengte fri fra meg. Samme om han sa fra på forhånd eller ei. Jeg skjønner selvsagt at man kan være sliten og lei og bare ha behov for egentid, men man man har da likevel ansvar for de rundt seg. Hva om noe hadde skjedd med deg og du trengte å få tak i han?? Anonymous poster hash: 05de3...f3e Det var ikke meg han trengte fri fra. Det var egentlig bare et behov for en tenkepause. Det har skjedd veldig mye i livet hans de siste ukene, og jeg skjønner godt at han trengte ro til å fordøye det. Jeg bare syns han håndterte det på en dårlig måte. Hadde det skjedd noe med meg og jeg MÅTTE fått tak i han kunne jeg alltids fått noen til å banke på døren hans, eller ringt foreldrene hans. Hadde det gått veldig mye lenger tid ville jeg nok også gjort det, men jeg følte ikke at jeg var helt der enda.
ini Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #7 Skrevet 16. desember 2013 Hver gang jeg trenger fri, trenger jeg fri UTEN drama, og sørger for at kjæresten min har det godt med seg selv "mens jeg har fri". Så ja, det går fint an å SI i fra til partneren om at man bare trenger litt fri. Det gjør jeg rimelig ofte siden typen heeele tiden vil henge sammen og det kan bli litt mye. Men, i love him, og jeg sier høflig i fra hver gang, uten noe problem. Anonymous poster hash: 66916...c1d Det er nettopp det jeg mener, at det er helt greit å si at man trenger litt "fri", men da må man si fra før man forsvinner fra jordens overflate.
LatersBaby Skrevet 17. desember 2013 #8 Skrevet 17. desember 2013 Kjæresten min tok seg "fri" fra alle en hel helg, uten å si i fra. Jeg trodde jo det aller verste, alt i fra hva har jeg gjort galt til skal jeg ringe sykehus eller politi først?? Når jeg omsider fikk tak i han, kunne han ikke i starten forstå hvorfor jeg reagerte som jeg gjorde, jeg trengte bare litt space fra omverdenen, men etter å ha forklart alle sinnsmoduser jeg gikk igjennom mens han hadde sin space, så ble vi ganske fort enige om at han skal si ifra nestegang han trenger alenetid. Så jeg skjønner godt hva du mener, og jeg syns ikke du overreagerer! Jeg var flyforbannet da han tok telefonen og latet som om alt var okey!
ini Skrevet 17. desember 2013 Forfatter #9 Skrevet 17. desember 2013 Kjæresten min tok seg "fri" fra alle en hel helg, uten å si i fra. Jeg trodde jo det aller verste, alt i fra hva har jeg gjort galt til skal jeg ringe sykehus eller politi først?? Når jeg omsider fikk tak i han, kunne han ikke i starten forstå hvorfor jeg reagerte som jeg gjorde, jeg trengte bare litt space fra omverdenen, men etter å ha forklart alle sinnsmoduser jeg gikk igjennom mens han hadde sin space, så ble vi ganske fort enige om at han skal si ifra nestegang han trenger alenetid. Så jeg skjønner godt hva du mener, og jeg syns ikke du overreagerer! Jeg var flyforbannet da han tok telefonen og latet som om alt var okey! TAKK! Det er så lite som skal til for å si fra, men det skaper så vanvittig mye drama når man ikke gjør det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå