AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #1 Skrevet 16. desember 2013 Er 165 høy og veier +- 50kg. Har lenge spist lavkarbo, og da har vekten vært stabil (har spist ca 20g khd til dagen). Da jeg ikke spiste lavkarbo, men lavkalori (ca like mange kalorier som nå, bare litt mer khd) veide jeg 46kg. Kommer det av at lavkarbo er vektregulerende? Savner å spise frukt, så vurderer om jeh dkal begynne smått å røre det igjen. Er det lurt, eller kan jeg stige opp i vekt da? Har kroppen min vendt seg sånn til LK nå at jeg "ødelegger" den dersom jeg øker khdinntaket til kanskje 50g til dagen?Anonymous poster hash: 2322d...772
sullå Skrevet 17. desember 2013 #2 Skrevet 17. desember 2013 Med lavkarbo holder kroppen trivselsvekten, ja. Du som ikke skal gå ned i vekt, kan spise en frukt eller to hver dag. Men dropp juice 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #3 Skrevet 17. desember 2013 Med lavkarbo holder kroppen trivselsvekten, ja. Du som ikke skal gå ned i vekt, kan spise en frukt eller to hver dag. Men dropp juice Men jeg har veldig lyst til å gå ned til 46 igjen..Anonymous poster hash: 2322d...772
sullå Skrevet 17. desember 2013 #4 Skrevet 17. desember 2013 Vel, med din høyde er det for lav vekt, så da er ikke lavkarbo noe for deg.
Supraspinatus Skrevet 17. desember 2013 #5 Skrevet 17. desember 2013 Du må bare prøve. Vekt er nødvendigvis ikke det beste målet. Jeg har holdt meg noenlunde vektstabil de siste årene, men jeg har krøpet noe ned i fettprosent. Lavkarbo er ikke noe magisk som regulerer kroppsvekten, det er det appetitten som gjør. En sunn appetitt er vektregulerende, men ofte for å oppnå ekstremt atletiske utseende som kanskje er utenfor eller på siden av ditt genetiske potensiale krever en del viljestyrke og er nødvendigvis ikke sunt. Spesielt ikke for jenter. Det å ha et fornuftig syn på hva som er normalt er kjernen i en sunn livsstil - ikke kroppsvekt. 2
Gjest Runforit Skrevet 17. desember 2013 #6 Skrevet 17. desember 2013 Jeg gikk ned i fettprosent da jeg la om til lavkarbo. Men jeg spiser frukt da, 1-2 om dagen. Gikk også noe ned i vekt, men det er nok fordi jeg aldri spiser godteri lengre utenom mørk sjokoalde. Er aldri sugen på søtt lenger og småspiser aldri mellom måltider. Om det er vektregulerende ikke vet jeg ikke, handler hovedsakelig om kalori inn/ut uansett hva kosthold en har. Men 50 kg er da en flott vekt? Hvorfor vil du veie så lite som 46 kg?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #7 Skrevet 18. desember 2013 Jeg savner bare frukt så utrolig mye.. har spist en halv appelsin hver dag de siste dagene, og føler ikke det er et godt tegn å være REDD for frukt i en alder av seksten. Men skal prøve gradvis å spise mere fruktAnonymous poster hash: 2322d...772
Supraspinatus Skrevet 18. desember 2013 #8 Skrevet 18. desember 2013 Jeg savner bare frukt så utrolig mye.. har spist en halv appelsin hver dag de siste dagene, og føler ikke det er et godt tegn å være REDD for frukt i en alder av seksten. Men skal prøve gradvis å spise mere fruktAnonymous poster hash: 2322d...772 Helt ubegrunnet å frykte karbohydrater. Så lenge du ikke er kraftig insulinresistent så trenger du ikke å unngå karbohydrater som finnes i sin opprinnelige form i frukt og grønt. 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #9 Skrevet 18. desember 2013 Helt ubegrunnet å frykte karbohydrater. Så lenge du ikke er kraftig insulinresistent så trenger du ikke å unngå karbohydrater som finnes i sin opprinnelige form i frukt og grønt. Har hatt tvangstanker hele livet og i tillegg slitt med sf i mange år, så blir derfor veldig lett påvirket av det jeg ofte hører i media. På mitt tynneste hadde jeg ikke greie på næringsstoffer, så spiste mye mere karbohydrater da. Vet egentlig ikke hvorfor jeg har fått denne voldsomme frykten for khd, da det ikke hjelper meg å gå ned i vekt - tvert imot. Men har hørt såå mye om at khd ikke er sunt, det kan man lese om daglig her inn på KG, så derfor føles det (satt på spissen) nesten som jeg skal presse i meg gift, og slik burde det IKKE være:(Anonymous poster hash: 2322d...772
Supraspinatus Skrevet 18. desember 2013 #10 Skrevet 18. desember 2013 Har hatt tvangstanker hele livet og i tillegg slitt med sf i mange år, så blir derfor veldig lett påvirket av det jeg ofte hører i media. På mitt tynneste hadde jeg ikke greie på næringsstoffer, så spiste mye mere karbohydrater da. Vet egentlig ikke hvorfor jeg har fått denne voldsomme frykten for khd, da det ikke hjelper meg å gå ned i vekt - tvert imot. Men har hørt såå mye om at khd ikke er sunt, det kan man lese om daglig her inn på KG, så derfor føles det (satt på spissen) nesten som jeg skal presse i meg gift, og slik burde det IKKE være:(Anonymous poster hash: 2322d...772 Hvis du blir så lett påvirket hvorfor oppsøker du usikre kilder som et åpent forum? Har du ikke noen du kan snakke med spiseforstyrrelser med? 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #11 Skrevet 18. desember 2013 Hvis du blir så lett påvirket hvorfor oppsøker du usikre kilder som et åpent forum? Har du ikke noen du kan snakke med spiseforstyrrelser med? Er blitt en vane. Kommer meg ikke bort nå Jojo, både bup, ppt og ernæringsfysiolog. Hjelper ikke stort når hjernen min har BESTEMT seg for at khd er "farlig"Anonymous poster hash: 2322d...772
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #12 Skrevet 18. desember 2013 Jeg spiser karbohydrater HVER dag. Blant annet brød, frukt, ris, pasta, poteter, havregryn også videre... Jeg er 164 og veier 49,5 kg. Så at karbohydrater skal være så "farlig", skjønner jeg ikke. Jeg koser meg med sunn mat hver dag. Anonymous poster hash: 6a8d0...c79 1
Gjest Nanne70 Skrevet 19. desember 2013 #13 Skrevet 19. desember 2013 Jeg spiser karbohydrater HVER dag. Blant annet brød, frukt, ris, pasta, poteter, havregryn også videre... Jeg er 164 og veier 49,5 kg. Så at karbohydrater skal være så "farlig", skjønner jeg ikke. Jeg koser meg med sunn mat hver dag. Anonymous poster hash: 6a8d0...c79 Karbohydrater er "farlig" for noen, men slett ikke for alle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå