AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #1 Skrevet 16. desember 2013 Jeg og min mann har kjøpt hus i sommer. Vi flytter inn neste år. Det er helt nytt hus, så vi fikk beskjed om at hvis vi ville oppgradere noe eller ha noe annet innvendig, så fikk vi lov til det, men da skulle tillegget komme selvsagt. Hittil har vi forandret kjøkken, altså vi gikk til den kjøkkenleverandøren vi fikk beskjed om og tegnet opp kjøkken. Prisen fikk vi ikke vite, det skulle vi få fra husbyggeren. Vi har en kontaktperson som vi snakker med, da vi ikke har lov å ringe direkte til husbyggeren. Sist uke fikk vi totalsummen for kjøkkenet, uten hvitevarer, altså vi fikk bare summen, ikke spesifikt, selv om vi ba om det, i mailen vi skrev. Og idag fikk vi en annen sum på kjøkkkenet (et par tusen mindre) enn det var i utgangspunktet. Da vi snakket med kontaktpersonen, så sier han at de som bygger ikke vil sende oss liste med spesifikasjoner. Da eksploderte jeg, Hvordan skal jeg da vite hva jeg betaler for? Alt jeg har å gå etter er kun totalsummen? I tillegg har vi sagt at trappene skal males og trappetrinn, det fikk vi kun beløpet på. Parkett har vi også byttet, det fikk vi også kun summen på. Jeg kan vel kreve å få liste over de tingene jeg har gjort, så jeg vet hva enhver ting koster? De kan ikke nekte å gi meg det? Eller? Beklager litt tung lesing, jeg er så sint og forbannet at jeg klarer ikke tenke klart. Vær så snill, gi meg råd!Anonymous poster hash: 57fe1...808
aAnonym_ungdom96 Skrevet 16. desember 2013 #2 Skrevet 16. desember 2013 Du må bare forlange den listen! Du har helt rett til å vite akkurat hva de forskjellige tingene koster. Det smarteste hadde selvfølgelig å krevd det før du kjøpte huset da dem måtte ha gjort det for at dere skulle kjøpt huset, men det er bare til å forlange. Det er viktig at du vet sum på de forskjellige tingene sånn at dere ikke kommer på noen hindringer!
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #3 Skrevet 16. desember 2013 Du må bare forlange den listen! Du har helt rett til å vite akkurat hva de forskjellige tingene koster. Det smarteste hadde selvfølgelig å krevd det før du kjøpte huset da dem måtte ha gjort det for at dere skulle kjøpt huset, men det er bare til å forlange. Det er viktig at du vet sum på de forskjellige tingene sånn at dere ikke kommer på noen hindringer! Tusen takk for svar. Jeg skal kreve, så om det står på liv og død.Anonymous poster hash: 57fe1...808 1
helenaa Skrevet 17. desember 2013 #5 Skrevet 17. desember 2013 Vi har også vært i en lignende prosess. Vi fikk vite detaljert om priser for kjøkkenet, og kunne gå hjem og vurdere om det var noe vi ville endre på etter første møte med kjøkkenleverandør. Det var veldig nyttig å kunne vurdere om vi skulle kutte ut noe for å få penger til noe annet. Det samme med baderomsinnredning, der fikk vi også prisdetaljer. Men hva mener du med trapp og parkett? Her har vi fått prisen for ulike materialer og kvaliteter, men ingen oversikt over hva det f.eks er i transport, montering etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå