Gå til innhold

Frustrert på skoleverket! Hjelp.

Anbefalte innlegg

Gjest Kanelsnurr1
Skrevet

Hei. Jeg vurderer å ringe skolen, evt noe over der igjen for å få ordnet opp i saker.

Som storesøster er jeg veldig overbeskyttende for mine småsøsken. Ble selv ertet og ikke hørt da jeg gikk på skolen, så derfor slår jeg hardt ned på denne "saken".

Min lillebror som går i tredje klasse, er overhode ikke bråkmaker, det har jeg selv sett (også da jeg har stått mer skjult i friminuttene) da jeg har vært vikar på skolen han går på. Det har blitt ringt et par ganger hjem til min mor for han har fått skylden for ting hans venner har gjort (noe jeg selv var "vitne" til i et friminutt).

Idag ringte min mor meg fortvilt og forbannet på skolen for han var holdt igjen etter skolen (hun hadde fått beskjed om å endte han før 4 for da stengte de)

for han har kastet snøball på bussen hadde rektoren sagt. Han er avhengig av bussen da de bor ca 40 min unna byen, og jeg bor 5 min unna skolen så derfor ble jeg ringt for å hente han.

Da jeg kom dit kom jeg til en bror som hadde grått og man kunne se godt at han var ydmyk å syntes det var ekkelt. Jeg tok han med meg hjem, og spurte hva som hadde skjedd.

Etterhvert pratet jeg med min mor som hadde fått min søsters versjon da hun også tar samme buss.

De var flere som hadde kastet snøball, å han var så uheldig å treffe bussen, da hadde en av lærerne tatt tak i armen hans og kjeftet, da hadde min lillebror også bynt å gråte, og min søster hadde spurt hvorfor han ble dratt med, å da hadde læreren svart henne surt tilbake. Hun sa også at flere av barna som sto å ventet på bussen ikke hadde skjønt hvorfor han hadde blitt dradd med. Og hallo(!!!!?) hvor stor skade kan en liten og spinkle gutt i tredje klassen gjøre slags skade uansett OM han hadde siktet på bussen!?

Så da er mitt spørsmål, er det lov å holde igjen barn etter skolen da han er avhengig av buss for å komme seg hjem? Går kun én buss til kl 5. sees på som mobbing, da en lærer "skammer" et barn å får han til å gråte fremfor flere barn og dra han med seg etter armen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungen kastet snøball på bussen. Man bøyer seg ikke ned, samler opp snø, lager en ball og kaster den mot en buss ved et uhell.

Og ja, det er farlig. Sjåføren trenger å konsenterere seg når han kjører. Læreren gjorde rett i å dra ham med seg. I verste fall kunne det ha hendt en ulykke.

Anonymous poster hash: 67be1...64b
  • Liker 8
Skrevet

Det der kunne potensielt vært farlig. Hva hvis det hadde vært stein i snøballen å han hadde truffet bussjåføren i øyet eler no? Manglende oppdragelse as.....Hadde jeg gjort noe sånn hadde jeg faktisk fått kjonsekvenser av handlingen min hjemme og ikke bare staaaaaaaaaaaakars deg min perfekte lille gutt, har du vært slem også har noen vært så frekke å sagt noe om det!

Anonymous poster hash: bded7...2ef
  • Liker 5
Gjest Kanelsnurr1
Skrevet (endret)

Z

Endret av Kanelsnurr1
Skrevet

Først og fremst er det ikke greit å kaste snøball mot en buss! Det kan overraske sjåføren slik at han/hun kjører ut, og i verste fall ender med skadede passasjerer. Dette har jo ikke noe med om han er spinkel eller ikke å gjøre, så lenge han er kapabel til å kaste snøball. Så det er ikke uvanlig at barn får tilsnakk for det, og må snakke med en lærer/rektor. Når det er sagt så er det vel ikke lov å holde barn igjen på skolen uten at foresatt er kontaktet for å hente og/eller komme til samtale på skolen. Det er uansett gunstigere at eleven får dra hjem og at praten blir tatt dagen etter. Det er ikke mobbing fra lærers side om eleven begynner å gråte ved tilsnakk. Det er selvfølgelig ikke greit om lærere skjeller ut eleven foran medelever heller, men mobbing er systematisk verbal eller fysisk plaging over tid.

Anonymous poster hash: ab994...a4d
  • Liker 3
Gjest Kanelsnurr1
Skrevet

Bussene står parkert til alle bussene kommer, og han hadde truffet BAKE på bussen ved et UHELL da det har vært flere barn som har kastet snøball seg imellom..

Skrevet

Barna hadde kastet snøball seg imellom, det sa selv min søster. Glemte å skrive at han hadde truffet bake på en buss da de har stått å ventet på sin buss.

Hvordan er det greit? Er det lov å kaste snøball på skolen nå da? Jaggu mye som har hendt siden jeg gikk på barne skolen....Jeg synes forøvrig ikke synd på lillebroren din. Han begynte nok ikke å gråte fordi han ble "ydmyket" men fordi han ble tatt i å gjøre noe galt. Jeg synes også det vitner om utrolig dårlig oppdragelse fra deres kant når dere heller velger å fiendligjøre skolen enn å faktisk gi barnet konsekvenser fordi han har gjort noe han visste var galt og som kunne gitt konsekvenser for andre.

Anonymous poster hash: bded7...2ef

• Liker 5
Skrevet

Ikke ring. Snakk heller med guttungen, og fortell hvorfor han måtte sitte igjen. Legger du skylda på lærerne og skolesystemet gjør du ham en gedigen bjørnetjeneste.

Anonymous poster hash: 67be1...64b
  • Liker 6
Skrevet

Guttungen kan for skiten selv, det kunne gått skikkelig galt og du som storesøster skal ikke unnskylde ham.

• Liker 2
Skrevet

Du er søstra hans og undskylder han selvfølgelig, det bør du (derfor syntes jeg ærlig talt du ikke burde jobbe på skolen hans, men det er en annen sak).

Men er det egentlig greit å holde igjen et barn på skolen å ikke la han ta bussen hjem?

• Liker 2
Skrevet

Hei. Jeg vurderer å ringe skolen, evt noe over der igjen for å få ordnet opp i saker.

Som storesøster er jeg veldig overbeskyttende for mine småsøsken. Ble selv ertet og ikke hørt da jeg gikk på skolen, så derfor slår jeg hardt ned på denne "saken".

Min lillebror som går i tredje klasse, er overhode ikke bråkmaker, det har jeg selv sett (også da jeg har stått mer skjult i friminuttene) da jeg har vært vikar på skolen han går på. Det har blitt ringt et par ganger hjem til min mor for han har fått skylden for ting hans venner har gjort (noe jeg selv var "vitne" til i et friminutt).

Idag ringte min mor meg fortvilt og forbannet på skolen for han var holdt igjen etter skolen (hun hadde fått beskjed om å endte han før 4 for da stengte de)

for han har kastet snøball på bussen hadde rektoren sagt. Han er avhengig av bussen da de bor ca 40 min unna byen, og jeg bor 5 min unna skolen så derfor ble jeg ringt for å hente han.

Da jeg kom dit kom jeg til en bror som hadde grått og man kunne se godt at han var ydmyk å syntes det var ekkelt. Jeg tok han med meg hjem, og spurte hva som hadde skjedd.

Etterhvert pratet jeg med min mor som hadde fått min søsters versjon da hun også tar samme buss.

De var flere som hadde kastet snøball, å han var så uheldig å treffe bussen, da hadde en av lærerne tatt tak i armen hans og kjeftet, da hadde min lillebror også bynt å gråte, og min søster hadde spurt hvorfor han ble dratt med, å da hadde læreren svart henne surt tilbake. Hun sa også at flere av barna som sto å ventet på bussen ikke hadde skjønt hvorfor han hadde blitt dradd med. Og hallo(!!!!?) hvor stor skade kan en liten og spinkle gutt i tredje klassen gjøre slags skade uansett OM han hadde siktet på bussen!?

Så da er mitt spørsmål, er det lov å holde igjen barn etter skolen da han er avhengig av buss for å komme seg hjem? Går kun én buss til kl 5. sees på som mobbing, da en lærer "skammer" et barn å får han til å gråte fremfor flere barn og dra han med seg etter armen?

Jeg blir så frustrert over sånne mennesker som aldri kan se at deres søte lille engel gjør noen ting galt. Husker jeg jobbet som vikarlærer og en av 5 klassingene til med softgun på skolen og skjøt på medelever. 'nei poden deres gjorde aldri noe galt nei' det var guttestreker. Var forøvrig samme problematikk. Kunne ikke la han sitte igjen, da bussen gikk. Fælt å tenke på at han da kom hjem til foreldre som ikke så noe galt i det han har gjort...

Anonymous poster hash: a9cc7...1b8

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir så frustrert over sånne mennesker som aldri kan se at deres søte lille engel gjør noen ting galt. Husker jeg jobbet som vikarlærer og en av 5 klassingene til med softgun på skolen og skjøt på medelever. 'nei poden deres gjorde aldri noe galt nei' det var guttestreker. Var forøvrig samme problematikk. Kunne ikke la han sitte igjen, da bussen gikk. Fælt å tenke på at han da kom hjem til foreldre som ikke så noe galt i det han har gjort...

Anonymous poster hash: a9cc7...1b8

Den der handlingen kunne dere som lærere på skolen gått videre med, da det finnes regler!

Våpenlovens § 27b[3] sier:Skytevåpen må ikke uten aktverdig grunn has med på offentlig sted. Bestemmelsen i annet ledd gjelder også luft- og fjærvåpen, våpenetterligninger som lett kan forveksles med skytevåpen, og skytevåpen som etter § 1 annet ledd er gjort varig ubrukbart. Lov om skytevåpen og ammunisjon m.v.

Da hadde vel pipa i heimen til 5.klassingen fått ei annen låte. Men for fremtiden videre, håper jeg for guds skyld ungen fikk tilsnakk for handlingen. Noe annet hadde vært dumskap.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...