Gå til innhold

Hva er det verste dere ser i andres/egen oppdragelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det dere reagerer sterkest på i oppdragelse av unger? Enten ting dere gjør selv, eller noe dere ser hos andre mødre og fedre.

Anonymous poster hash: dd39b...fc0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mangel på grenser.

Anonymous poster hash: af381...f8b
  • Liker 28
Skrevet

Det absolutt verste jeg ser blant mine venner som har tenåringer er at de i en alder av 15-18 år fremdeles ikke kan å lage mat eller å gjøre rent. Folk bør også slutte å putte på de her ungene penger.

• Liker 20
Skrevet

Inkonsekventhet. Og så lurer de på hvorfor ungene er bortskjemte tullinger.

• Liker 5
Skrevet

At små barn har i-phone, og at det blir sett på som legitimt at en femåring sitter med en jævla smartphone i et familieselskap, og at man må snakke til ungen åtte ganger før de gidder å skru på hørselen. Også sitter foreldrene der og smiler og sier "Men Berna, det er jo 2013!" -meg midt i ræva.

• Liker 33
Skrevet

Tomme trusler.

Når for eksempel foreldrene sier "nå slutter du med det bråket, hvis ikke blir det ikke noe lørdagsgodt på deg", og ungen ikke hører etter, men får godteri likevel. Misliker også når foreldre først sier nei, men så gir etter for mas og sutring og sier ja til slutt.

Anonymous poster hash: 91c04...5c1
  • Liker 24
Skrevet

At ungen blir stengt inn i skapet fordi han bæsja i trusa under bleieslutt.

Anonymous poster hash: 8f003...698
  • Liker 5
Skrevet

At ungen blir stengt inn i skapet fordi han bæsja i trusa under bleieslutt.

Anonymous poster hash: 8f003...698

Hvis du vet at det har skjedd så lurer jeg på hvorfor du ikke har rapportert til BV.

• Liker 16
Skrevet

Foreldre som "aldri" sier nei eller setter grenser.

10-åringer som får spille 18-årsspill.

• Liker 9
Skrevet

Dårlig bordskikk og unødvendig smatting og slafsing.

• Liker 3
Skrevet

disse damene som svart til nå har ikke barn selv

• Liker 4
Skrevet

Sist jeg sjekket så hadde jeg det.

• Liker 39
Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og noe av det som provoserer meg mest er mangel på kunnskap om ernæring enkelte foreldre har. Juicer og youghurter med masse sukker i HVER dag, kjeks, pasta, hvitt brød, syltetøy og nugatti. Veldig store mengder er det også. En treåring trenger ikke 4 skiver med loff og syltetøy,juice,youghurt og et par pepperkaker til det første måltidet.

Enkelte av barna begynner allerede å bli overvektige også. Det er bare tragisk. Når foreldre legger grunnlag til en så usunn livsstil i så tidlig alder, er det vanskelig å komme seg ut av de dårlige vanene barna får.

Muligens litt avsporing men..

• Liker 34
Skrevet

Verste jeg vet er foreldre som ikke har grensesetting for barna og kjører på med fri barneoppdragelse, sånn at barna får null folkeskikk og ikke vet å oppføre seg. Likedan foreldre som ikke irrettesetter barna når barna gjør noe fullstendig galt rett foran øynene på de.

For ikke å snakke om f.eks på en kafe eller restaurant der foreldrene lar barna herje rundt for å få fred selv så de kan sitte rolig å skravle. Bordmanerer er også en fin ting å lære sine håpefulle.

(og ja, jeg har barn selv)

• Liker 19
Skrevet

Silf har barn.

Skrevet

Og hva så?

• Liker 8
Gjest Whitestripes
Skrevet

Manglende grenser, inkonsekvente foreldre, foreldre som aldri tror barnet deres gjør noe galt og bortskjemte barn (materielt). Nei, en 2-åring ikke ha iPad, og 5-åringen klarer seg helt fint uten merkeklær og utstyr til tusenvis av kroner. Og foreldre som overaktiviserer barna sine. Barnehagebarn som har fritidsaktiviteter hver eneste ettermiddag blir slitne og stressa. Innse det!

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...