AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #1 Skrevet 16. desember 2013 Katten skal kastreres i morgen, og jeg har fått beskjed om å fjerne maten før vi legger oss. Men skal jeg fjerne vannet også? Og hvordan vil han være etter inngrepet? Anonymous poster hash: 9f3ef...c8c
Solstråla91 Skrevet 16. desember 2013 #2 Skrevet 16. desember 2013 Hei! Ingen ekspert, men kan gi min erfaring. Behold vannet, viktig at pus ikke blir dehydrert. Man tar jo vekk maten fordi han ikke skal spy/bli dårlig etter operasjon. Etter inngrepet er katten gjerne litt groggy, dette varierer etter hvor godt den tåler narkosen. Da er din viktigste oppgave å passe på at han ikke slikker såret for mye, være litt ekstra på vakt når han får lov til å spise og drikke igjen, se til at såret gror ordentlig. Hvis han er i god form, kan det være greit å legge han på et håndkle i kurven/der han bruker å sove. De kan jo fortsatt blø litt. Hvis pusen er veldig groggy, kan det kanskje være lurere å legge han på badet e.l. til han er litt piggere, slik at det ikke gjør så mye om han tisser på seg og sånt.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #3 Skrevet 16. desember 2013 Nei, vann skal katten ha tilgang til. Applaus for at du kastrerer Anonymous poster hash: 35a74...a70 1
kalinka85 Skrevet 18. desember 2013 #4 Skrevet 18. desember 2013 Fjernvannet etter kastreringen,la han bare drikke under oppsyn. Etter narkosen kan de våkne og sovne igjen flere ganger. Sovner han dypt med hodet i vannskåla kan han kveles. Var ihvertfall det rådet jeg fikk for noen år siden da jeg kastrerte og steriliserte mine katter. Satte fram vannet, lot de drikke under oppsyn og fjernet vannet igjen. Lot de få fri tilgang dagen etter narkosen. 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #5 Skrevet 18. desember 2013 Fikk ham ikke hjem før han var forbi det mest groggye stadiet, og det syns jeg var veldig greit. Frem til da hvilte han på en varmepute hos dyrlegen Etter en time hjemme hadde han sluttet å sjangle, da fikk han vann. Etterhvert ble det også litt våtfor på stakkars utsultede pus Anonymous poster hash: 9f3ef...c8c 1
xalo Skrevet 19. desember 2013 #6 Skrevet 19. desember 2013 Takk for at du kasterer Gratulerer så mye med med balleløs pus til jul
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #7 Skrevet 20. desember 2013 Takk for det:) å ikke kastrere var aldri en tanke for oss, vi var klare på at han skulle snittes før han i det hele tatt var født. Dette selv om han er en som i utgangspunktet kan avles på dersom testene etc. hadde vist at det var ok. Pus er fremdeles litt fornærmet på meg, men i går ville han endelig ligge og sove på meg igjen. Tror vi nærmer oss tilgivelse før jul :D Anonymous poster hash: 9f3ef...c8c
Minya Skrevet 20. desember 2013 #8 Skrevet 20. desember 2013 Han har nok tilgitt deg allerede, det var nok mest hele opplevelsen med veterinær og narkose som var fornærmende. Da vi snippet minsten i sommer sa vi det var som å sende ham på Spring Break i USA; Han våknet opp balleløs med tidenes hangover. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #9 Skrevet 20. desember 2013 Her ble det snitta baller, sjarmerte jenter og tatoo i øret så en god førjulsfest dette Anonymous poster hash: 9f3ef...c8c
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #10 Skrevet 20. desember 2013 hurra for kastrering :D alt for få tenker at "hannkaten føder ikke så da er det ikke krise" men sannheten er jo at mange hankatter blir mer hjemmekjære etter kastrering å ikke så "vandrende" fra pussy til pussy (haha, got it? ) Anonymous poster hash: e4909...fa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå