AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #1 Skrevet 16. desember 2013 På skolen der barna mine går (første og fjerde klasse) er det i første klasse en slags guttegjeng som er noen ordentlige bøller (alle er gutter). De sparker og slår andre barn (spesielt jentene), tar luene dems og løper av gårde og kaster de i søledammen / graver det ned i snø osv. De dytter, drar dem i klærne så de faller osv osv osv. Jeg kjenner at jeg som mor faktisk begynner å bli provosert nå, fordi dette virker virkelig som uprovosert. Flere av oss foreldrene har samme erfaringer, og det er alltid de sammen guttene som går igjen. De bare oppfører seg ufordragelig, dag etter dag. Det blir så jeg får lyst til å ta dem på fersken en dag, og løfte dem opp etter boblejakka og hive dem langt faen i vold bortover bakken / inn i en snøhaug. Men jeg kommer selvfølgelig aldri til å gjøre noe slikt. Likevel syns jeg de hadde fortjenet det siden de alltid er så ufyselige mot andre som ikke tar igjen. Hva gjør man??? Skal de bare få lov til å holde på sånn? Anonymous poster hash: 7d867...044
Gjest Elseby13 Skrevet 16. desember 2013 #2 Skrevet 16. desember 2013 Eh... snakke med læreren "dems", kanskje..?
minister-mio Skrevet 16. desember 2013 #3 Skrevet 16. desember 2013 Nei, så klart de ikke skal få lov til å holde på sånn. Her må voksne gripe inn typ i går. Snakk med læreren!
aAnonym_ungdom96 Skrevet 16. desember 2013 #4 Skrevet 16. desember 2013 Jeg forstår at du blir frustrert! men her er det viktig å ta hånd på sinnet sitt. Jeg jobber med barn og det er viktig å huske på at alle barn har en grunn for å utagere. Dem oppfører seg sånn for en grunn. Eksempel: Mangel på oppmerksomhet i hjemmet. Det er viktig at lærere får beskjed. Da kan tiltak settes i gang. Det å ta luene til jentene skal ikke være lov, men det gjør gutter på den alderen for å flørte litt. Det er deres måte å få jentenes oppmerksomhet på. Kanskje vanskelig å forstå, men sånn er tankegangen når man er såpass liten.
minister-mio Skrevet 16. desember 2013 #5 Skrevet 16. desember 2013 Det å ta luene til jentene skal ikke være lov, men det gjør gutter på den alderen for å flørte litt. Det er deres måte å få jentenes oppmerksomhet på. Kanskje vanskelig å forstå, men sånn er tankegangen når man er såpass liten. Å kaste luen i søle og å dra i jakka så man faller, skal vi forstå det i hjel og?
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2013 #6 Skrevet 16. desember 2013 Jeg forstår at du blir frustrert! men her er det viktig å ta hånd på sinnet sitt. Jeg jobber med barn og det er viktig å huske på at alle barn har en grunn for å utagere. Dem oppfører seg sånn for en grunn. Eksempel: Mangel på oppmerksomhet i hjemmet. Det er viktig at lærere får beskjed. Da kan tiltak settes i gang. Det å ta luene til jentene skal ikke være lov, men det gjør gutter på den alderen for å flørte litt. Det er deres måte å få jentenes oppmerksomhet på. Kanskje vanskelig å forstå, men sånn er tankegangen når man er såpass liten. De ser de kan komme unna med det og gjør det.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #7 Skrevet 16. desember 2013 Jeg forstår at du blir frustrert! men her er det viktig å ta hånd på sinnet sitt. Jeg jobber med barn og det er viktig å huske på at alle barn har en grunn for å utagere. Dem oppfører seg sånn for en grunn. Eksempel: Mangel på oppmerksomhet i hjemmet. Det er viktig at lærere får beskjed. Da kan tiltak settes i gang. Det å ta luene til jentene skal ikke være lov, men det gjør gutter på den alderen for å flørte litt. Det er deres måte å få jentenes oppmerksomhet på. Kanskje vanskelig å forstå, men sånn er tankegangen når man er såpass liten. Det der er ikke flørt, men mobbing. Jeg var utsatt bla. for det der når jeg var barnAnonymous poster hash: 72ce9...1e3
aAnonym_ungdom96 Skrevet 17. desember 2013 #8 Skrevet 17. desember 2013 ordet mobbing er mye, men man skal passe på hva man tar inn under det ordet. Å ta luen fra jentene er ikke mobbing. Husker guttene gjorde det mot oss også når jeg var liten og etterhvert fikk jeg vite det var fordi de likte meg. Hvis du var et mobbeoffer som et barn så er det utrolig trist, men luenapping er ikke mobbing. Det blir for dumt å ta det under definisjonen.
aAnonym_ungdom96 Skrevet 17. desember 2013 #9 Skrevet 17. desember 2013 jeg sa luenapping. Jeg har ikke en eneste gang påpekt her at dra av jakken og hive den i sølen er noe uskyldig. Se på hva jeg skriver og ikke ta ordene mine ut av sammenheng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå