Gå til innhold

Grr, gjester...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har hatt endel kontakt og vokst opp med endel søskenbarn rundt seg. Har kontakt i dag også. Han har ingen søsken så de er jo regnet med som hans nærmeste slekt. Har satt opp disse søskenebarna på gjestelista som han har best kontakt med, men de har mer eller mindre halvvoksne til voksne barn som jeg ikke tok med på lista. Nå driver moren til disse barna lobby virksomhet mot mannen min og plutselig auser det inn folk vi ikke hadde regnet med. Blir så irritert. Hva om jeg hadde tatt mine kusiner og fettere??? Har i alt rundt 30-40 stykk tilsammen. Har tatt med søskenebarn som er så små at de ikke kan eltes hjemme. Men vi er da for pokker inkl oss 102 stk til middag og det kommer til og med mellom 20 og 30 kaffe gjester. Vi har kutta ganske mye ned på lista vår allerede. Kjøttet er bestilt, så nå må mannen begrense seg snart. Ellers må vi inn med nye kjøttvarer :roll: Litt fustrasjon i disse dager...

Men ellers er det morsomt at svarene begynner og komme inn nå.. Hoved servitøren kommer på lørdag for å gå igjennom planene den dagen...Gleder meg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:o Konene til disse søskenbarna inviterer "seg selv med barn"? Selv om barna IKKE var invitert? Og din mann klarer ikke si nei? Forsto jeg deg riktig nå?

Skrevet
:o  Konene til disse søskenbarna inviterer "seg selv med barn"? Selv om barna IKKE var invitert? Og din mann klarer ikke si nei? Forsto jeg deg riktig nå?

Det var sånn jeg også forstod det. :hakeslepp: :hår:

Uhørt!

Skrevet

Har noen sånne *søskenbarns barn* selv, jeg har latt være å invitere dem jeg ikke i det hele tatt har kontakt med, og så ble de så klart sure for det... Men jeg gidder ikke å gi meg, jeg har bedt dem jeg føler vi har plass til, og hvis de ikke kan godta det, lurer jeg på hvorfor jeg ikke ble invitert i konfirmasjonen deres :-x

Skrevet
og hvis de ikke kan godta det, lurer jeg på hvorfor jeg ikke ble invitert i konfirmasjonen deres :-x

:ler:

Du sa noe der - har på følelsen av at det er sånn i mange familier *ler*

Skrevet

:ler:

Du sa noe der - har på følelsen av at det er sånn i mange familier *ler*

HELT klart! :ler:

Skrevet

Gudinnebedre meg. :o

Det synes jeg faktisk er frekt! Er man ikke invitert, så er man ikke invitert. Live with it...

Skrevet

Det er tanta, som er moren til disse kusinene, som vil ha med barna til kusinene også. dvs tremeningene til min mann.. Vi spurte om adressene til døtrene hennes (tanta) tidligere i vinter og da presterte hun å ringe og fortelle den ene datra at de alle sammen var invitert. Enda vi hadde utelatt to stykk pga av liten kontakt med dem.. :o

Skrevet

Send ut invitasjon til de dere har tenkt å invitere. Det er tanta som dermed har driti seg ut, ikke dere.

Skrevet

Herre jemini hva folk får seg til å gjøre :o Og mannen din burde si nei til disse "tremenningene."

Skrevet

Er det mulig???Du får spørre om hun betaler for dem også da :ler:

Gjest Madam Felle
Skrevet
Gudinnebedre meg. :o

Det synes jeg faktisk er frekt! Er man ikke invitert, så er man ikke invitert. Live with it...

Helt enig.

Skrevet
Det er tanta' date=' som er moren til disse kusinene, som vil ha med barna til kusinene også. dvs tremeningene til min mann.. Vi spurte om adressene til døtrene hennes (tanta) tidligere i vinter og da presterte hun å ringe og fortelle den ene datra at de alle sammen var invitert. [/quote']

:o

Føl deg smigret! Tydelig har de fryktelig lyst til og være der...

Men frekt? Uten tvil!!!

Skrevet

Mmm........jeg slutter aldri å forundre meg over hvor freidig noen mennesker KAN være altså - kanskje spesielt når det kommer til en gratis fest ja.... :roll:

Har også mange søskenbarn som igjen har fått barn - men det er KUN søskenbarna som er invitert. DERES barn igjen får dem finne barnevakter til. Og, ingen surmuling (skulle bare mangle) har det ikke vært nei!

Skrevet

Vi har også invitert hans kusiner og fettere med ektefeller, men ingen av deres barn. Men så er det de som har barn under 1 1/2 år, skulle helst sett at de ble passet av barnevakt, men det er ikke så lett når de kommer langveisfra. Men større barn får værsågod å holde seg hjemme.

Skrevet

Jeg hadde ei tante som blei dødsfornerma fordi jeg ikke inviterte begge sønnene hennes i bryllupet men bare den ene.

(Grunnen er at jeg har vært veldig mye hos fetteren min og kona, fordi de har to døtre som er like gamle som meg, og somjeg alltid har hatt nær kontakt med. Dessuten er de fantastiske mennesker!!)

Ingenting i veien med den andre fetteren men jeg kjenner ham knapt.

Slikt er det bare å drite i. Du har ikke ansvar for å lage slektsstevne.

Bli enig med mannen din om at nok er nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...