Gjest MrsL Skrevet 16. mai 2004 #41 Del Skrevet 16. mai 2004 Det er opp til en selv om en vil svare eller la være, men spørsmål som er viktig å svare på svarer jeg på. Som i dag feks når en sendte en sms og lurte på hvordan hun skulle få bort flekker på bunadsskjorta Dumtå gi det svaret i overimorgen liksom.......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2004 #42 Del Skrevet 16. mai 2004 Uting de greiene der. Det er blitt slik at en må svare på minuttet når en får mld. Ikke har jeg med meg tlf bestandig heller. Kan være ute hele dagen og den er hjemme. Blir slått av når jeg er på besøk,butikk,kafeer. Ikke med på ferie. Dette burde flere gjøre. Det er blitt luksus og ikke være tilgjengelig. Får masse mld, men svarer ikke på alle. Det må være veldig konkret og viktige spørsmål. Ikke mange har forstått at det er viktig å ikke være tilgjengelig hele tiden. Mobilen min er mye pga av jobb. Vil folk nå meg ellers har jeg hustlf og jeg har en dør. Bruk mobilen, men ikke misbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Utlogget nå Skrevet 17. mai 2004 #43 Del Skrevet 17. mai 2004 Uting de greiene der. Det er blitt slik at en må svare på minuttet når en får mld. Ikke har jeg med meg tlf bestandig heller. Kan være ute hele dagen og den er hjemme. Blir slått av når jeg er på besøk,butikk,kafeer. Ikke med på ferie. Dette burde flere gjøre. Det er blitt luksus og ikke være tilgjengelig. Får masse mld, men svarer ikke på alle. Det må være veldig konkret og viktige spørsmål. Ikke mange har forstått at det er viktig å ikke være tilgjengelig hele tiden. Mobilen min er mye pga av jobb. Vil folk nå meg ellers har jeg hustlf og jeg har en dør. Bruk mobilen, men ikke misbruk. Har du tenkt på hvordan venner og bekjente som sender deg meldinger oppfatter din oppførsel? Eller er du så selvopptatt og important? Folk sender ikke meldinger for å forstyrre, men for å være hyggelige og sosiale og ha kontakt. (Jeg snakker ikke om vitser og meningløsheter...)Bruk hodet! Du burde kanskje la være å gi dem mobilnummeret ditt (!!) siden du tydeligvis heller ønsker å bli kontaktet sosialt på hustelefonen eller ved at de kommer hjem til deg (en metode tilhørende forrige århundre)? :veldigsur: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Windy Skrevet 17. mai 2004 #44 Del Skrevet 17. mai 2004 Om en venninne eller bekjent av meg ikke brukte mobilen sin så mye, så er da det null problem. Det er da opp til meg å innfinne meg med hvordan jeg kan kontakte den personen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSol Skrevet 18. mai 2004 #45 Del Skrevet 18. mai 2004 Jeg hater å sende meldinger. Svarer om det er noe viktig, ikke ellers. kjedemeldinger får jeg sjelden. Alle vennene mine vet at jeg hater sånt! Men selvfølgelig, er det noe vikig eller et konkret spm, svarer jeg alltid eller ringer opp. Har sjelden med meg mobilen da. Den står som oftest på lydløs og ligger hjemme. Må man ha tak i meg kan man ringe samboeren min og høre hvor jeg er. Hmm, kom til å tenke på det nå. hvorfor har jeg egentlig mobil? Bruker den sjelden og liker det ikke engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizbet Skrevet 18. mai 2004 #46 Del Skrevet 18. mai 2004 -------------------------------------------------------------------------------- anonym skrev: Uting de greiene der. Det er blitt slik at en må svare på minuttet når en får mld. Ikke har jeg med meg tlf bestandig heller. Kan være ute hele dagen og den er hjemme. Blir slått av når jeg er på besøk,butikk,kafeer. Ikke med på ferie. Dette burde flere gjøre. Det er blitt luksus og ikke være tilgjengelig. Får masse mld, men svarer ikke på alle. Det må være veldig konkret og viktige spørsmål. Ikke mange har forstått at det er viktig å ikke være tilgjengelig hele tiden. Mobilen min er mye pga av jobb. Vil folk nå meg ellers har jeg hustlf og jeg har en dør. Bruk mobilen, men ikke misbruk. Har du tenkt på hvordan venner og bekjente som sender deg meldinger oppfatter din oppførsel? Eller er du så selvopptatt og important? Folk sender ikke meldinger for å forstyrre, men for å være hyggelige og sosiale og ha kontakt. (Jeg snakker ikke om vitser og meningløsheter...)Bruk hodet! Du burde kanskje la være å gi dem mobilnummeret ditt (!!) siden du tydeligvis heller ønsker å bli kontaktet sosialt på hustelefonen eller ved at de kommer hjem til deg (en metode tilhørende forrige århundre)? Saklig! Jeg har mye av innstillingen til det øverste innlegget her. Og det er mine venner meget klar over. Det er ikke for å være uhøflig og usosial som det insinueres under her, men fordi jeg av og til ønsker å ikke være tilgjengelig og fordi når jeg er ute med venner nettopp på kafè, besøk el. så er noe av det verste jeg vet at de hele tiden er opptatt med mobilen, smser eller prating. Det er uhøflig det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Utlogget nå Skrevet 18. mai 2004 #47 Del Skrevet 18. mai 2004 Ja, jeg slår også av mobilen når jeg er sammen med andre mennesker. Jeg slenger ikke mobilen på bordet på kafé sammen med andre osv. Jeg har den heller ikke på lydløs i lomma! Det gjør jeg fordi jeg vil være tilstede sammen med disse menneskene. Av samme grunn er jeg såpass tilstede for mine venner at jeg svarer på tekstemeldinger så fort jeg har mulighet. Det er det det går på. Se og høre andre mennesker. Jeg synes innlegget vi snakker om her har en tone som viser en arrogant holdning til andre mennesker. Litt sånn "important" som ikke orker nærhet til andre..."vil dere meg noe, så vennligst ring på hustelefonen". Sånne mennesker bør snarest bytte mobilnummer og ikke levere det ut til noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mai 2004 #48 Del Skrevet 18. mai 2004 Til utlogget nå. eg mener at folk misbruker mobilen. Hvor mange av oss MÅ ha mobil? Det er blitt slik at svarer en ikke på mld med en gang så blir enkelte hysteriske. Jeg synes det er en uting at folk sitter på kafeer og snakker i mobil. Jeg er ikke intr, i å høre andres samtaler. Noe man ikke kan unngå mange ganger. Hva med de som kommer på beøk, så ringer mobilen og de må snakke. Du må ikke snakke om min oppførsel. Og jeg mener at det er faktisk luxus og ikke være tilgjengelig i dag. Sitter på busser og der ringes det i hytt og pine. Hei, nå sitter jeg på bussen. Hva gjør du på? osv... Jeg er en av de som synes det er harry å gå rundt med mobilen. To venner skal møtes på kafe. Så får den ene tlf fra en venn...så er det bla bla bla. Det synes jeg er respektløst av mobilbrukeren. Hva f...gjorde vi før i tiden. Jeg bestemmer selv om jeg vil svare og om jeg vil være tilgjengelig. Nå er det på tide disse harry mobilbrukere beg å tenke på hvor de er, hvem de er hos. Ser bort fra VIKTIGE tlf som må besvares. De fleste som har mobilsvar bruker jo ikke den engang når de er på kafe, est,besøk osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mai 2004 #49 Del Skrevet 18. mai 2004 ps) at jeg ikke orker nærhet? Nå tar du helt av. Mobilnr har de fått de som trenger det.(jobbsammenhebg) Ellers er det offentlig. Noen synes det er gøy å sende mld i tide og utide. Uansett hvor de er. Noen gjør det da de kjeder seg, men forvent ikke at andre skal svare. De fleste som har mitt nr. snakker jeg stadig med ellers. Er det utenbys fra, så svarer jeg på konkrete spørsmål. Om det er været ol så kaster jeg ikke bort penger på det. Har ikke med gjerrighet å gjøre, men det kjeder meg. Mobilen er et nødvendig redskap i jobb, men på fritiden ligger den langt vekk. Får spørsmål om :jeg har sendt deg flere mld, men du svarte ikke. Nei jeg har ikke sett på den. Vel er det i tiden å ha mobil, men folk er jo nesten hysterisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå