Gjest Utlogget nå Skrevet 13. mai 2004 #1 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg er en kvinne på 31, som bare vil sjekke at jeg ikke er helt på bærtur...ha,ha... Jeg pleier å ha den innstillingen at det alltid er noen i den andre enden når det gjelder e-post, telefoner og tekstmeldinger. Nå har jeg oppfattet at mange ikke "gidder" å svare på sms!!! For meg virker dette hårreisende... i hvert fall når det dreier seg om konkrete spørsmål eller henvendelser som åpenbart er ment som invitasjon til å gi et svar... Jeg får alltid svar av mine venner og gir svar. Ikke slik at vi er slaver av mobilen, men vi svarer etterhvert... Men jeg har også opplevd å ikke få svar av en ny bekjentskap. I ett tilfelle lurte jeg på om jeg skulle tolke "ikke svar" til "nei" - men det er jo helt umulig...man vet jo ikke om vedkommende har mottatt meldingen... Er det ikke vanlig høflighet å svare på tekstmeldinger for folk over 25 år??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 13. mai 2004 #2 Del Skrevet 13. mai 2004 Pleier å svare på sms'er ja. Og jeg er 32 :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 13. mai 2004 #3 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg svarer ikke på SMS'er av typen: Gjør på? Styrer med? og lignende Jeg gidder heller ikke å svare på meldinger hvis jeg vet at jeg skal møte vedkommende neste dag, og hvis det kan vente til da. Jeg svarer ikke på meldinger av typen: Send denne tilbake til meg og 1000 venner, eller så kommer kjæresten din til å slå opp og du kommer til å brenne i helvete. Jeg har kontantkort, og et er begrenset hvor mye jeg kan svare på, og jeg sparer kronene mine til det virkelig teller. Jeg svarer på spørsmål som jeg anser som viktige, og spørsmål jeg vet at jeg ville ha svar på ganske snart. Og jeg er under 25. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 13. mai 2004 #4 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg pleier å svare, men det hender også at jeg ikke gjør det - fordi jeg glemmer det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 13. mai 2004 #5 Del Skrevet 13. mai 2004 Må innrømme at det er enkelte sms'er jeg ikke svarer på. Det er meldinger av typen "Åssen er været i Oslo i dag, da?" og "Hva gjør du nå, da?". I perioder hvor jeg har mye å gjøre prioriterer jeg ikke å svare på sånne meldinger, for de kommer fra venninner som vil skravle via sms og det er det ikke alltid jeg gidder eller har tid eller råd til. Jeg synes ikke det er nødvendig å føre en samtale om været via sms, da kan jo heller folk ringe. Jeg pleier å svare etter noen timer, for da er liksom grunnlaget for samtalen blitt litt borte, og andre ganger glemmer jeg det helt. Har ikke fått noen sure reaksjoner på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elenath Skrevet 13. mai 2004 #6 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg svarer ikke alltid fordi jeg ofte ikke har med meg mobiltelefonen. Synes det er godt å ikke være tilgjengelig til enhver tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 13. mai 2004 #7 Del Skrevet 13. mai 2004 Hvis du forventer svar, så kan du ringe. Jeg syns at å svare på en SMS er frivillig. Det koster jo penger å svare deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. mai 2004 #8 Del Skrevet 13. mai 2004 har en venninne som aldri svarer, rett og slett fordi hun ikke aner hvordan hun gjør det. Kommer sikkert ikke til å lære seg det heller for det interesserer henne ikke. Hun er flink til å ringe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 13. mai 2004 #9 Del Skrevet 13. mai 2004 Hvis du forventer svar, så kan du ringe. Jeg syns at å svare på en SMS er frivillig. Det koster jo penger å svare deg. Enig! Sender selv aldri melding for å spørre om noe, da ringer jeg. Men jeg svarer allikevel alltid på viktige spørsmål fra andre, fordi de tydeligvis forlanger at jeg skal bruke av mine penger på å svare dem. Og dette har ikke noe med gjerrighet å gjøre, jeg betaler ikke for telefonbruken selv engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Utlogget nå Skrevet 13. mai 2004 #10 Del Skrevet 13. mai 2004 Ja, det høres jo ikke ut som jeg er helt på bærtur da... Sender ikke og får ikke "kjedebrev" på sms - gudskjelov!! Sender ikke og får ikke sånne vær-meldinger, heller...Har et par venninner jeg kan sende litt småsosiale meldinger med, men da er det jo gjensidig... og de svarer. Og det dreier seg om bare et par frem og tilbake ...ikke hele kvelden... Da kan man ringe. SMS er for småmeldinger elelr når man ikke orker å prate, men vil si hei likevel... Ellers er det mest "kan du ha kaffe der og da?" og lignende... Og det er det vel vanlig å svare på i løpet av nærmeste døgn. (Noen av disse krever jo rase svar...og da kan man ikke forvente svar kanskje...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Utlogget nå Skrevet 13. mai 2004 #11 Del Skrevet 13. mai 2004 Hvis du forventer svar, så kan du ringe. Jeg syns at å svare på en SMS er frivillig. Det koster jo penger å svare deg. Ja, du har i grunnen rett! Noe å tenke over gitt...takk for den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. mai 2004 #12 Del Skrevet 13. mai 2004 Er det ikke vanlig høflighet å svare på tekstmeldinger for folk over 25 år??? Jeg er ikke jeg over 25 år, men jeg tillater meg å svare da det er mange over 25 år i min omgangskrets. Det er ikke vanlig høflighet. Om meldingen blir svart på er et spørsmål om bruk av tid og ressurser. Dessuten absolutt hater jeg både å høre de innkommende tikkende meldingene og å svare på dem. Derfor prioriterer jeg ikke å svare. Det tar for lang tid. Gjelder det noe viktig blir telefonen brukt. Slik praktiser de fleste jeg kjenner det. Det er normal høflighet å benytte telefonen for folk over 25 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 13. mai 2004 #13 Del Skrevet 13. mai 2004 JEg svarer nesten alltid på SMS. Jeg synes det er mye bedre å få eller sende en SMS, for da er du sikker på at du ikke forstyrrer mottakeren, og at mottakeren da kan svare når h*n har tid. Mye bedre enn en telefon som ringer når en står i dusjen, eller har hendene fulle av hårfarge, maling, eller hva som helst... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Utlogget nå Skrevet 13. mai 2004 #14 Del Skrevet 13. mai 2004 JEg svarer nesten alltid på SMS. Jeg synes det er mye bedre å få eller sende en SMS, for da er du sikker på at du ikke forstyrrer mottakeren, og at mottakeren da kan svare når h*n har tid. Mye bedre enn en telefon som ringer når en står i dusjen, eller har hendene fulle av hårfarge, maling, eller hva som helst... Det er faktisk også et poeng, og noe jeg ofte tenker!!! Ikke noe er så irriterende som at telefonen ringer når man er i dusjen (men det kan jo ikke den som ringer noe for, for all del...) Men det er tydlig at folk tenker litt forskjellig. Den der med tid og ressurser og irriterende tikking synes jeg lyder surt og selvopptatt... Synes man lyden er iriterende, så får man sette telefonen på lydløs...eller skru av (!!) Det er bare menn som kan si slikt, eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. mai 2004 #15 Del Skrevet 13. mai 2004 Men det er tydlig at folk tenker litt forskjellig. Den der med tid og ressurser og irriterende tikking synes jeg lyder surt og selvopptatt... Synes man lyden er iriterende, så får man sette telefonen på lydløs...eller skru av (!!) Det er bare menn som kan si slikt, eller hva? Hvorfor logge deg ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Utlogget nå Skrevet 13. mai 2004 #16 Del Skrevet 13. mai 2004 Hvorfor logge deg ut? Fordi jeg ikke vil bruke brukernavnet mitt. Det gjør jeg rett som det er. Spiller ingen rolle for tema. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. mai 2004 #17 Del Skrevet 13. mai 2004 Selvsagt spiller det ingen rolle. Syns kommentaren din var litt pussig bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mel-anie Skrevet 13. mai 2004 #18 Del Skrevet 13. mai 2004 Klart man skal svare på sms!! Ikke ok å bli ignorert. Der er sløvt å ikke svare. Har selv ei venninne som ikke gidder å svare meg, og hun får ingen fra meg mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 13. mai 2004 #19 Del Skrevet 13. mai 2004 Klart man skal svare på sms!! Ikke ok å bli ignorert. Der er sløvt å ikke svare. Har selv ei venninne som ikke gidder å svare meg, og hun får ingen fra meg mer. Det kommer vel helt an på hva man blir spurt om! Hvis jeg har en venn som sitter og kjeder seg og sender meg sms og spør om hvordan været er, så er ikke jeg forpliktet til å svare på det! Det er da mange andre måter å finne ut hvordan været er rundt i verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2004 #20 Del Skrevet 13. mai 2004 Til Pet. Det handler ikke om tullemeldinger. En sms meld ser jeg på som en helt vanlig henvendelse. Er man høflig, så svarer man. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå