Gå til innhold

Passe barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke peiling/selvtillit når det kommer til barn, og nå blir jeg spurt om å passe tantebarn hele tiden så tenker det er på tide.. Noen som kan gi meg noe tips? Heh

Jeg kjenner jo at jeg har et instikt som vekkes til liv når jeg er alene med barn (de 4-5 gangene det har skjedd), men jeg vet jo ikke akkurat hva jeg driver med. Aldersgruppen er 2+

Søskene mine er klar over dette men de mener det bare vil gå seg til. Jeg derimot liker konkrete råd. :P

Anonymous poster hash: b33da...540
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn i det små. Pass dem hjemme hos dem mens de ser barnetv en ettermiddag, og foreldrene handler. Så kan du gjøre det mens de ser barnetv, får kveldsmat og legges, mens foreldrene er på kino. Da med instruksjoner om nattøy, tannpuss, lesing osv. Helst en fredag/lørdag, slik at det ikke gjør noe om leggetiden drar ut. Så: Ta med det største barnet på kino alene. Ta med ett mindre barn på lekeplassen en lørdags formiddag osv.

Spør om instruksjon og konkrete tips. Ikke vær redd for å sette på en dvd, det forventes av barnevakter.

Tilslutt henter du hele hurven i barnehagen, lager middag og har dem på overnatting en helg, det er om noen år :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...