AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #1 Skrevet 16. desember 2013 Hei. Jeg har et skikklg teit spørsmål! Det er aldri noe jeg har hengt meg opp i, eller tenkt på før. Men tanken bare streifa meg nå etter å ha sett et tv program. La oss si at en er student, borteboer og lever på lån og stipend, og den andre fulltids ansatt. Kjøper man like dyr gave til hverandre? Eller er det "normalt" at den som jobber og tjener ekstra kan kjøpe noe litt finere og dyrere?Anonymous poster hash: 4d358...5e0
Chiqette Skrevet 16. desember 2013 #2 Skrevet 16. desember 2013 Jeg er selv student uten ekstra jobb ved siden av, og min kjæreste har fulltidsjobb med godt betalt. Jeg har kjøpt julegave til han som endte på ca 1000.-, men han har nok kjøpt for en god del mer, så ja, jeg vil tro at det er litt forskjeller, men der igjen så teller ikke penger så mye. Han er lite oppfinnsom har har kjøpt en hel del klær til meg, mens jeg har kjøpt lerret med bilde av hunden vår som valp (som har har ønsket seg) og minnebok. (pluss litt annet.)
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #3 Skrevet 16. desember 2013 Jeg syns kanskje dere skal bli enige på forhånd, så det ikke blir noen skuffelser eller dårlige samvittigheter ute og går. Kjæresten hadde ikke lyst til å kjøpe julegaver i år, fordi vi sparer penger. Jeg sa at det er helt greit (det mener jeg oppriktig), men jeg at jeg likevel vil kjøpe gave til han. Dette er nå flere uker siden, han vet også at jeg har kjøpt gave. Istad lurte han på hva jeg ønsket meg Så da blir det visst gave likevel! Er du student, så kan dere jo bare bli enige om at dere ikke skal gi for så mye i år? Kanskje droppe gavene og heller spandere på dere en weekend? Anonymous poster hash: a17ab...b41
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #4 Skrevet 16. desember 2013 Vi blir enige på forhånd om sum. Jeg tjener mye mindre enn han, og jeg vil ikke at han skal bruke mer penger enn meg for da får jeg dårlig samvittighet. I år har vi satt 600kr, og begge har valgt ut gaver selv. Enkelt og greit i år:p Anonymous poster hash: 37df6...ae3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #5 Skrevet 16. desember 2013 Jeg er selv student uten ekstra jobb ved siden av, og min kjæreste har fulltidsjobb med godt betalt. Jeg har kjøpt julegave til han som endte på ca 1000.-, men han har nok kjøpt for en god del mer, så ja, jeg vil tro at det er litt forskjeller, men der igjen så teller ikke penger så mye. Han er lite oppfinnsom har har kjøpt en hel del klær til meg, mens jeg har kjøpt lerret med bilde av hunden vår som valp (som har har ønsket seg) og minnebok. (pluss litt annet.) Wow.. Det var dyrt for en student. Jeg har mer inn på konto i mnd enn du (tror jeg ) og gir for 600kr. Anonymous poster hash: cb548...ed8
Alja Skrevet 16. desember 2013 #6 Skrevet 16. desember 2013 Jeg er student og gaven hans kommer til å havne på mellom 12-1600 kroner. Det har ligget på det de to forrige årene også.
Gjest Lypcha Skrevet 16. desember 2013 #7 Skrevet 16. desember 2013 Jeg syns det kommer an på hva den andre ønsker seg også. Hvis man har avtalt å bruke f.eks 1000 kr og man finner en kjempe fin gave til 700 så trenger man ikke å kjøpe mye "dritt" for de 300 kr som er igjen bare for å bruke likt beløp.
Froz1 Skrevet 17. desember 2013 #9 Skrevet 17. desember 2013 bruker man så mye penger på gave til kjæresten?? Jeg og min kjære er studenter, men jeg har en jobb ved siden av, det har ikke han. Jeg kjøpte gave til 350 kr til han, vel vitende om at jeg får noe til en mindre verdi. I mine øyne er det tanken som teller, og jeg vil heller ha noen betydningsfullt som viser at han kjenner meg + et romantisk kort enn en dyr ting som ikke forteller noe om hva han føler. Skal sies at vi bare har vært sammen i to måneder så langt da. 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #10 Skrevet 17. desember 2013 Jeg er student og har brukt 2500 fra meg. pluss noe bilder og småting som jeg kjøper fra dattern hans. Han er i jobb, men bruker ikke like mye på meg. Sånn har det vært de årene vi har vært sammen. Men jeg er litt mer glad i å gi bort ting han virkelig vil ha, og det koster jo som regel litt. Han bruker ca en tusenlapp på meg. Anonymous poster hash: 4b016...e94
Gjest Wei Wei Skrevet 17. desember 2013 #11 Skrevet 17. desember 2013 Jeg strikker en lue og skjerf hvor materialene kommer opp i 100 kr. I tilleg skal han få en verktøy han trenger til 179 kr. Vi har vært sammen i 1 år. Jeg har veldig god økonomi, men kan ikke si jeg er vant til å gi og få dyre gaver.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #12 Skrevet 17. desember 2013 I år kommer vi til å bruke ca 4500 hver. Har kjøpt kunst til oss selv. Begge er i jobb, men det kommer nok ikke til å fortsette sånn. Tidligere når vi studerte har nok han brukt mer penger enn meg, men det er fordi han elsker å gi meg dyre duppedingser selv om jeg aldri ønsker meg det. Anonymous poster hash: c924c...495
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #13 Skrevet 17. desember 2013 Jeg har fulltidsjobb og har ikke råd til å kjøpe så dyre gaver til kjæresten til jul. Bruker vel rundt 600.. Han får dyrest gave av alle jeg kjøper til. Jeg har totalt 15-16 stk å kjøpe til, samt to bursdager i familien tett oppi jula. Anonymous poster hash: 16769...5b7
Strange Doll Skrevet 18. desember 2013 #14 Skrevet 18. desember 2013 (endret) Hei. Jeg har et skikklg teit spørsmål! Det er aldri noe jeg har hengt meg opp i, eller tenkt på før. Men tanken bare streifa meg nå etter å ha sett et tv program. La oss si at en er student, borteboer og lever på lån og stipend, og den andre fulltids ansatt. Kjøper man like dyr gave til hverandre? Eller er det "normalt" at den som jobber og tjener ekstra kan kjøpe noe litt finere og dyrere?Anonymous poster hash: 4d358...5e0 Feil tråd Endret 18. desember 2013 av Strange Doll
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #15 Skrevet 18. desember 2013 Her får kjæresten min en gave som kostet meg 300 kroner Regner med jeg får noe for samme prisen Han er student og jeg gjør ingenting Anonymous poster hash: 70f71...bed
missdior Skrevet 18. desember 2013 #16 Skrevet 18. desember 2013 Min gave til han endte på rett over 2000 kroner i år. Jeg er student, men jobber 50%, og han har fast fulltidsjobb
Gjest ms_kwang Skrevet 18. desember 2013 #17 Skrevet 18. desember 2013 (endret) Vi begge har fulltidsjobb, men i år fikk min en gave til 149 kr lol (Grunn: Han feirer ikke jul, det er ikke i hans kultur x)) Men han elsket den tingen xD (og han åpnet den forrige helg ) xD Endret 18. desember 2013 av ms_kwang
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #18 Skrevet 18. desember 2013 I århar vi brukt 15-20 000 hver. Til å bestille oss en romantisk "bryllupsreise" i anledning vår 5 års bryllupsdag i mars. Blir vel litt småting under treet likevel. Anonymous poster hash: 1476b...1a1
maipai Skrevet 18. desember 2013 #19 Skrevet 18. desember 2013 Jeg studerer og jobber litt ved siden av studiene, men ingenting fast. Han jobber fulltid og tjener bra mye mer enn meg. Vi har blitt enige om ca 1000 kroner. Jeg har brukt 1200. Han kunne nok brukt mye mer, men jeg syns det blir litt feil om jeg får mye finere gave enn det han får.
PecanPie Skrevet 21. desember 2013 #20 Skrevet 21. desember 2013 Både mannen og jeg jobber fullt, og har blitt enige om rundt 1000 kr hver. Gaven hans kom vel på rundt 1100-1200 kr til sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå