Gjest Louisa Skrevet 13. mai 2004 #1 Del Skrevet 13. mai 2004 Vi har kjøpt leilighet i et nytt boligprosjekt, og kan velge mellom parkett i eik, bøk eller bjørk. Vi kommer til å kjøpe de fleste møblene nye, så vi trenger ikke å ta hensyn til hva slags møbler vi allerede har. Kjøkkeninnredningen blir trolig hvit med benkeplate enten i heltre eller stein, og det blir nok en ganske lys leilighet med store vinduer. Hva ville dere ha valgt - eik, bøk eller bjørk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. mai 2004 #2 Del Skrevet 13. mai 2004 Vi har valgt bøk, fordi det er sterkt og fordi det er lyst. Jeg kan ikke fordra mørke parketter, rommene blir så dystre og mørke. Og jeg liker heller ikke parketter med mye "spill", liker at fargen/mønsteret er jevn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mel-anie Skrevet 13. mai 2004 #3 Del Skrevet 13. mai 2004 Bjørk er nydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mazzy Skrevet 13. mai 2004 #4 Del Skrevet 13. mai 2004 Vi valgte eik. Vi har hvite vegger i hele leiligheten, og da synes jeg det ble litt for lyst og kjedelig med f.eks bjørk. Jeg liker livet i eikeparketten, og synes ikke den er for mørk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2004 #5 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg ville valgt eik! Synes de andre blir for lyse og man kan risikere å bli litt lei. Jeg synes eik er mest "nøytral" i det lange løp. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sovesmurf Skrevet 13. mai 2004 #6 Del Skrevet 13. mai 2004 Vi pusset opp for noen måneder siden og har Bjørk Country fra Langmoen parkett på våres gulv. Vi er veldig fornøyd med gulvet. Det er kjempefint, og vi har fått masse tilbakemeldinger fra andre om det samme. Det er et lyst gulv, 3 staver parkett, og det er masse "spill og liv" i det. Det er en silkematt finish på det som gir et svært behagelig utseende. Men det er jo smak og behag... De andre alternativene er jo også flotte gulv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 13. mai 2004 #7 Del Skrevet 13. mai 2004 Vi har eik, og hatt det i flere år nå. Både i gammel leilighet, og ny. Går ikke lei. Den er ikke for lys, og absolutt ikke for mørk. Det må det jo sies at det finnes forskjellige eikeparketter også da..... Om parketten blir for lys, syntes skitt og møkk, blir det for mørk syntes hybelkaninene. Tips fra meg: velg noe midt i mellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Esther Skrevet 13. mai 2004 #8 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg hadde garantert valgt eik - det er det absolutt fineste når man har lyse vegger og tak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2004 #9 Del Skrevet 13. mai 2004 Eik, uten tvil. Det er mest varig, og blandt de hardeste tresortene. Lønn er også kjempefin, men den blir fort litt spesiell. Bøk blir gul og fryktelig kjedelig - skulle jeg kjøpt en leil. hadde det trukket ned hvis det var bøkeparkett. Eik gjør at leiligheten holder seg godt i verdi! Anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 14. mai 2004 #10 Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg ville valgt eik. Fin farge og den mest holdbare av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 14. mai 2004 #11 Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg ville (og har) valgt eik! Eik har en nydelig glød, og er klassisk. Det siste er viktig for trender og farger ellers varier - tenk bare på hvordan vi hadde det for noen år siden, og vit at vi sikkert kommer til å forandre igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2004 #12 Del Skrevet 5. juni 2004 Vi har bøk-parkett i vår stue. Og jeg vil absolutt IKKE andbefale deg å velge det! Jeg angrer som en hund på at jeg ikke valgte eik istedet. Ble veldig fort lei bøkfargen, den er som de sier litt for gul og litt for "blass". Og det verste er; den er ikke holdbar, vi har fått masse skader på den selv om det kun har vært vanlig bruk. Og den tåler visst ikke varme, der hvor vi har oljeovnen der sprekker den. Den tørker og sprekker utover. Marie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 5. juni 2004 #13 Del Skrevet 5. juni 2004 Vi skal også kjøpe leilighet som faktisk ikke begynner og bygges før i august, der og får vi være med på mange valg. Og vi skal ha eike parkett, synes det er kjempefint. Vi skal også ha et lyst kjøkken og vi tenkte og ha heltre eikeplate, så har jeg funnet er helt nydelig spisestuebord på skeidar i heltre eik. Tror det blir kjempefint. Gleder meg så utrolig mye, også er det nesten ett helt år til vi får flytte inn. :-) :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 5. juni 2004 #14 Del Skrevet 5. juni 2004 Eik! =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2004 #15 Del Skrevet 5. juni 2004 Eik er kjedelig, mye mere liv i bjerk..lysere er det og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carmelita Skrevet 5. juni 2004 #16 Del Skrevet 5. juni 2004 Helt klart eik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 7. juni 2004 #17 Del Skrevet 7. juni 2004 Ville ha valgt eik - i hvert fall ikke bjørk som jeg synes blir altfor lyst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå