Gå til innhold

Hvordan kan man finne ut om PCen er hacket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

I det siste har jeg fått en følelse av at noen har kontroll over PCen min, noe som er JÆVLIG ekkelt. Jeg har et innebygget webcamera, som plutselig har begynt å lyse (det gjør det når det blir brukt) uten at jeg har trykket på det. Når dette skjedde i dag gikk jeg inn på kameraappen på PCen, og da sto det "kameraet brukes av en annen app". Er det sannsynlig at det faktisk sitter noen et sted og ser hva jeg holder på med?

Noe annet veldig ubehagelig som har skjedd er at jeg har konto her inne og på et annet forum. På det andre forumet har det plutselig blitt sendt ut en link (har ikke turt å sjekke hva som er på denne linken) gjentatte ganger, og i går så jeg at jeg hadde blitt sitert i en tråd jeg ikke hadde skrevet i her inne. Posten min var blitt fjernet da jeg skulle se hva som var blitt skrevet, så jeg aner ikke hva som har blitt sendt. Dette er veldig, veldig ekkelt. Når noen har tilgang til disse kontoene mistenker jeg også at de kan ha tilgang på min Facebook og Hotmail, hvor jeg har mye privat informasjon jeg ikke ønsker at noen andre skal se.

Jeg har ikke god greie på ting som dette, så jeg lurer rett og slett på hva dette er for noe, og hvordan jeg kan få en slutt på det?

Setter utrolig stor pris på svar!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...