Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2004 #1 Skrevet 13. mai 2004 Saken er den at vi bor i et hus med fem leiligheter. I fjor bygde vi altaner, en til hver leillighet. Vi bor i kjellerleiligheten og har egen inngang. Og har dermed vår altan på bakkenivå, med "åpenløsning" ut mot en "privat"plass. Dvs denne plassen ligg rett foran vår inngangsdør, og det er ikke noen naturlig gangvei, for å komme ned i felles hage. Den naturlige veien for de andre er, på andre siden av huset hvor vi nå har laget en flott sti, ned på en felles altan/utebod. med åpning ut i hagen. Problemat er en nabo, han går nesten konsekvent over vår altan for å komme seg til og fra hagen. I går sprakk det for meg, jeg ba han på en fin måte ikke gjøre det til en vane å gå over vår altan, og prøvde å forklare at selve altanen er vår private, akkurat som hans altan er hans private. Og at vi syns det er ubehagelig at han drasser alt mulig over vår altan, noen ganger nesten gjennom kaffekoppene når vi har besøk, når den mest naturlige og enkleste veien er på andre siden av huset. Når han går på vår side av huset må han enten åle seg gjennom et rabarbra bed eller staudebedet. Noe som fører til ødelagte planter. Han reagerta de med sinne og jeg fikk slengt i meg at jeg må tåle såpass. I tillegg en hel masse skjellsord. (jeg er nordlending, men selv jeg fikk utvidet ordforrådet i går) Og det er litt av problemet han tåler ikke kritikk, ikke fremlagt på en forsiktig måte engang. Han blir så sint og kaller hvem som helst for hva som helst. Han eier ikke forståelse for andre i det hele tatt. Han kjeftet vilt på jenta(6år) til en av de andre i huset hun bråkte når han skulle sove, dette var halv tolv på formiddagen( han jobber ikke nattskift).Jenta ble jo selvsagt vettskremt, av at en voksen mann kjeftet på henne slik. Noen som har noen forslag til hva vi kan gjøre? Noen som skjønner hva jeg mener?
*Lene* Skrevet 13. mai 2004 #2 Skrevet 13. mai 2004 Skjønner hva du mener, og har full forsåelse for at du "sprakk". Makan til frekkhet da? Labbe over Dere private grunn! Altså, hadde han sniket seg gjennom når han "trodde" dere ikke så han, er en ting, men å gjøre det åpenlyst mens man faktisk sitter der med eller uten gjester finner jeg helt utrolig! Denne mannen kan ikke ha mye sosial-intelligens hvis han ikke forstår dette! Uff.. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2004 #3 Skrevet 13. mai 2004 Denne mannen kan ikke ha mye sosial-intelligens hvis han ikke forstår dette! Uff.. Lykke til! Det er nettopp det. Han eier ikke sosialintelligens. Han bare turer frem og tror han kan gjøre hva han vil ,mens vi ikke kan gjøre noe som helst. Det er helt vanvittig slitsomt. De andre i huset har tilsvarende problemer med denne personen. Så vi lurer litt på hva vi skal gjøre for å få han til å forstå at det ikke går an å ture frem på dette viset. Har tenkt litt idag og kommet til at jeg tror jeg skal lage en ny sti ned i hagen fra parkeringsplassen, sånn at det i alle fall vil være unaturlig å gå over vår altan.
Gjest gjest1 Skrevet 13. mai 2004 #4 Skrevet 13. mai 2004 Hva med å slenge opp et aldri så lite rekkverk rundt din altan? Såpass høyt at han ikke bare slenger bena over og går videre...
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2004 #5 Skrevet 13. mai 2004 Hva med å slenge opp et aldri så lite rekkverk rundt din altan? Såpass høyt at han ikke bare slenger bena over og går videre... Grunnen til at vi ike har rekkverk på ene siden er at det lille tunet er en naturlig forlengelse av vår altan.
Gjest gjest1 Skrevet 13. mai 2004 #6 Skrevet 13. mai 2004 Det er vel det som forvirrer mannen da... han ser ikke helt skillet mellom felles tun og privat altan... ville satt opp rekkverk med liten port til eget bruk jeg..
Crazee Skrevet 13. mai 2004 #7 Skrevet 13. mai 2004 Dersom han må åla seg gjennom rabarbra eller staudebed, så burde det vera ein indikasjon god nok til at han ikkje vart forvirra, men sidan det ikkje hjelper... Joda, eit rekkverk kan vera fint det. (Evt. piggtrådsperring...)
VesleBråka Skrevet 13. mai 2004 #8 Skrevet 13. mai 2004 Grunnen til at vi ike har rekkverk på ene siden er at det lille tunet er en naturlig forlengelse av vår altan. Det er vel dette han har sett seg forbitret på da, at dere "sniker" til dere større altan enn han har fått seg ved å "naturlig forlenge" den ut mot tunet. Han synes kanskje at dere grabber til dere fellesareal, og hans måte å protestere på er å være uforskammet til dere. Han er en neandertal. Jeg tror også at et rekkverk burde gjøre susen her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå