AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #1 Skrevet 16. desember 2013 Jeg har nettopp fått mitt første kredittkort, som jeg hovedsakelig har tenkt å bruke for å bestille reiser. Lurer på i hvilke andre sammenhenger det lønner seg å bruke kredittkort? (Kommer selvfølgelig til å betale ned beløpet før det begynner å rente seg) Når bruker du kredittkort? Anonymous poster hash: daba8...879
Gjest tuppesjura Skrevet 16. desember 2013 #2 Skrevet 16. desember 2013 Jeg har et kredittkort med bonusordning, slik at jeg får 4% bonus på kjøp i en valgt kategori, inntil 2500kr i året. Jeg har valgt bonus på dagligvarer, og bruker derfor kortet på dette. I tillegg er kredittkortet gebyrfritt, og jeg sparer derfor ca 1000 kr året i forhold til å bruke vanlig bankkort til dette. Betaler inn på kortet månedlig når jeg får lønn. Setter av 8000kr i mnd til dagligvarer.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #3 Skrevet 16. desember 2013 Jeg har nettopp fått mitt første kredittkort, som jeg hovedsakelig har tenkt å bruke for å bestille reiser. Lurer på i hvilke andre sammenhenger det lønner seg å bruke kredittkort? (Kommer selvfølgelig til å betale ned beløpet før det begynner å rente seg) Når bruker du kredittkort? Anonymous poster hash: daba8...879 DNB Mastercard gir ofte mulighet for å få store rabatter, da bruker jeg kredittkortet. Feks 25% rabatt hos XXL eller 20% rabatt hos Expert (og det kommer etter at du allerede har prutet på blodprisene deres). Eventuelt bruker jeg det også noen ganger hos Elkjøp, feks når de har kampanjer på 36 måneders rentefri delbetaling. Null renter og gebyrer (med mindre du glemmer og betale), da lønner det seg jo å bruke det. Anonymous poster hash: 32edb...15b
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #4 Skrevet 16. desember 2013 Jeg bruker det hvis bankkortet mitt ikke funker og det er flaut å legge tilbake varer. Anonymous poster hash: b7bf9...9a0
Anglofil Skrevet 16. desember 2013 #5 Skrevet 16. desember 2013 (endret) På absolutt alt. Jeg bruker aldri vanlig bankkort, med mindre jeg er et sted hvor de ikke tar kredittkort. Jeg gjør det fordi jeg får igjen prosenter på alt jeg kjøper. Jeg betaler regningen før forfall, så det er aldri et problem. Har forøvrig ganske mange kredittkort, alt etter behov. Mvh Yvonne Endret 16. desember 2013 av Yvonne 5
Erazor Skrevet 16. desember 2013 #6 Skrevet 16. desember 2013 Bruker det til å bestille reiser eller dersom jeg skal kjøpe større varer på internett, pluss at jeg alltid har det med når jeg reiser. Dersom noe skulle gå galt er det enklere å få penger igjen, og hoteller vil ikke binde opp penger fra brukskontoen min. I tillegg vil jeg automatisk ha reiseforsikring når minst 50% av reisens transportkostnader betales med kortet.
Gjest Mary Quant Skrevet 16. desember 2013 #7 Skrevet 16. desember 2013 Jeg bruker kredittkortet mitt når jeg reiser med jobben og når jeg skal kjøpe noe kostbart og ikke har penger der og da.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2013 #8 Skrevet 16. desember 2013 Har ikke kredittkort. Jeg kjøper Spend On Visa når det er noe jeg må ha som jeg ikke kan bruke debittkortet til.
Gjest heihade Skrevet 16. desember 2013 #9 Skrevet 16. desember 2013 De få gangene det er krise mens jeg venter på lønn. Ytterst sjelden, med andre ord.
Miamaia83 Skrevet 16. desember 2013 #10 Skrevet 16. desember 2013 Bruker det til alt av forbruk. Har ett jeg får 1% bonus på, det bruker jeg til Alt utenom dagligvarer. På dagligvarer bruker jeg et annet kort jeg får 4% bonus på. Betaler alltid hele beløpet på forfallsdato. 1
nojac Skrevet 16. desember 2013 #11 Skrevet 16. desember 2013 Som flere andre her: Bruker det på alt. Har ikke vanlig bankkort lengre. Men flere kredittkort til ulike formål. Betaler alltid på forfall. 1
Cata Skrevet 16. desember 2013 #12 Skrevet 16. desember 2013 (endret) Bruker det hovedsaklig til å handle på nett eller bestille reiser. Har også kredittkort knyttet til NAF medlemsskap som jeg for et meste bruker til å kjøpe bensin med. Det er nemlig ganske bra rabatt knyttet til det kortet. ...... Jeg betaler forresten også alt på forfallsdatoen så renta begynner aldri å løpe. Endret 16. desember 2013 av Cata
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #13 Skrevet 16. desember 2013 Det lønner seg å bruke kredittkort i alle sammenhenger. I tillegg til diverse prosenter og rabatter (og sikkerhet) så låner man gratis av banken mens ens egne penger står og samler renter. Med mindre man har kronisk dårlig økonomisk styring så er det tull å ikke benytte seg av dette. Anonymous poster hash: a40b9...533
-Jiinxs- Skrevet 16. desember 2013 #14 Skrevet 16. desember 2013 Jeg har en så dårlig erfaring med kredittkort så jeg bruker aldri det. Ikke i noen sammenheng. Men jeg har med meg et sånn hvis det skulle være et tilfelle hvor mitt vanlige bankkort ikke fungerer.
Kara W Skrevet 16. desember 2013 #15 Skrevet 16. desember 2013 Jeg bruker til å handle på nettet og i forbindelse med jobben. Har også brukt det når jeg f.eks planla utdrikningslag og skulle legge ut for aktiviteter. Jeg hadde en kort periode med veldig dårlig råd hvor jeg brukte en del kredittkort, men selv da betalte jeg alltid på forfall.
Furstina Skrevet 17. desember 2013 #16 Skrevet 17. desember 2013 Jag har tre olika kreditkort. 1. Kort från banken tillsammans med maken. - används till alla mathandling - används till att köpa möbler och inredning - används till trädgårdsting och renoveringssaker (färg, plank, lister, såg mm) - används till flygresor, hotell och semestrar Detta betalas av varje månad med "matpengar", korttidssparkonto för prylar och resor, eller husrenoveringspengar. 2. Kreditkort från jobbet - används på jobbrelaterade kostnader som hotell, representation, taxi etc Har längre kredittid så jag hinner få ersättning från jobbet innan förfallo. 3. Bensinkort - är ju också ett kreditkort. Används bara till bensin och dyl. Egna kläder, middagar, luncher, presenter med mera använder jag mitt eget betalkort för.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå