Gjest Summers Skrevet 16. desember 2013 #1 Skrevet 16. desember 2013 (endret) Er jo en del som havner i vennesona når de prøver å få seg kjæreste, jeg har endt på gruppearbeid med en jente og lurer på om jeg har havnet i en venninnesone, nå er ikke jeg ute etter hverken å bli venn eller kjæreste med jenta, bare ha et greit samarbeidsmiljø, men føler hun har gjort meg om til en venninne, vi skal ta følge til skolen, selv om vi bor et stykke fra hverandre, skal hun i butikken spør hun om jeg vil være med og er jeg unnvikende så spør hun igjen for hun kan ikke gå alene, ikke skal vi samarbeide på skolen heller, vi må gå på cafe! Og jeg ender selvsagt med å få høre om alle hennes personlinge problemer, hva hun drømte, at hun føler seg ensom, deprimert, kanskje gråter hun også, klart de fleste gangene prater hun jo om positive ting og prate gjør hun i et sett. Så spørsmålet mitt er det flere som har blitt venninnesona? Nei, jeg sender ikke ut homovibber. Edit: Kjent henne i bare noen dager, så dette går faktisk rimelig fort! Endret 16. desember 2013 av Summers
brunsaus123 Skrevet 16. desember 2013 #2 Skrevet 16. desember 2013 Ser ut som du har havnet i vennesonen ja. Men det er jo ganske normalt om du ikke har gitt utrykk for at du ønsker noe mere. Jeg tror egentlig også mange jenter ønsker seg en guttevenn de kan prate med for å få litt andre perspektiver på ting. 1
Gjest Summers Skrevet 16. desember 2013 #3 Skrevet 16. desember 2013 Ser ut som du har havnet i vennesonen ja. Men det er jo ganske normalt om du ikke har gitt utrykk for at du ønsker noe mere. Jeg tror egentlig også mange jenter ønsker seg en guttevenn de kan prate med for å få litt andre perspektiver på ting. Nei, ikke vennesone, venninnesone. Det er jo det jeg har blitt en venninne. 3
Gjest Herr Heftig Skrevet 16. desember 2013 #5 Skrevet 16. desember 2013 Må si meg enig med brunsaus. Den situasjonen du har havnet i er det jeg forbinder med det engelske uttrykket friendzone (selv om du ikke har prøvd deg). Når du sier venninne-sone så tenkte jeg på at det var jeneversjonen av vennesonen. Altså en jente som likte en gutt, men ikke kom noe lener enn vennskap.
Gjest Summers Skrevet 16. desember 2013 #7 Skrevet 16. desember 2013 (endret) Du har jo gått med på alt dette selv? Det har jo bare gått noen dager, ikke så lett å si nei heller når vi skal samarbeide om et prosjekt vi skal levere inn. Selvsagt burde jeg satt foten ned, men hvor sier man egentlig nei? Hun spør om vi skal ta følge, vanskleig å si nei, når hun går forbi huset mitt, hun spør om vi ikke heller skal lese på cafe, det er jo ikke et veldig urimelig krav om hun synes det er bedre å samarbeide der, jeg er jo egentlig care, så kommer dette med å fortelle alle mulige problemer, jeg prøver jo å signalisere at jeg ikke ønsker å vite, hun sier "Om jeg begynner å gråte så er det fordi …." Jeg svare "åja", og viser jo at jeg ikke bryr meg, men så begynner hun å gråte, og hva gjør jeg egentlig da? Det erikke så lett å ikke bry seg. Endret 16. desember 2013 av Summers
Gjest New_Girl Skrevet 16. desember 2013 #8 Skrevet 16. desember 2013 Hvis du ikke ønsker å være vennen hennes, men holde det kun på et faglig nivå, så må du jo begynne å sette grenser. Du må ikke være med henne på butikken, og dere må ikke på cafe sammen. Ellers så kan du jo ta det som et kompliment at hun føler seg såpass trygg på deg at hun forteller deg såpass private ting. 1
Gjest Ozelot Skrevet 16. desember 2013 #9 Skrevet 16. desember 2013 Er ikke vennesone og venninnesone det samme? 1
Gjest Summers Skrevet 16. desember 2013 #10 Skrevet 16. desember 2013 Hvis du ikke ønsker å være vennen hennes, men holde det kun på et faglig nivå, så må du jo begynne å sette grenser. Du må ikke være med henne på butikken, og dere må ikke på cafe sammen. Ellers så kan du jo ta det som et kompliment at hun føler seg såpass trygg på deg at hun forteller deg såpass private ting. Nei, selvsagt MÅ jeg ikke, men har liskom ikke vært så lett å si nei, og jeg er veik fra før. Nei, det er ikke noe jeg har gjort for å få henne til å føle seg trygg, det er hun som er ekstremt åpen.
Gjest New_Girl Skrevet 16. desember 2013 #11 Skrevet 16. desember 2013 Nei, selvsagt MÅ jeg ikke, men har liskom ikke vært så lett å si nei, og jeg er veik fra før. Nei, det er ikke noe jeg har gjort for å få henne til å føle seg trygg, det er hun som er ekstremt åpen. Kanskje hun er ensom?
Gjest Summers Skrevet 16. desember 2013 #12 Skrevet 16. desember 2013 Kanskje hun er ensom? Hun sier faktisk så, men vet ikke om jeg tror henne.
Adhara Skrevet 16. desember 2013 #13 Skrevet 16. desember 2013 Tråden er ryddet for tulleinnlegg og svar til dette. Irrlys, mod.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2013 #14 Skrevet 16. desember 2013 Den her damen vet nok hva hun gjør når hun putter TS i vennesonen.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #15 Skrevet 16. desember 2013 Den her damen vet nok hva hun gjør når hun putter TS i vennesonen. TS virker ikke som en god venn, så jeg er uenig der. Men: ingen virker interessert i å bli kjærester her, så "vennesonen/venninnesonen" blir feil begrep å bruke, da definisjonen er at en er interessert i den andre, men den andre ser på den ene kun som en venn. Anonymous poster hash: acb65...8e3
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2013 #16 Skrevet 16. desember 2013 TS virker ikke som en god venn, så jeg er uenig der. Men: ingen virker interessert i å bli kjærester her, så "vennesonen/venninnesonen" blir feil begrep å bruke, da definisjonen er at en er interessert i den andre, men den andre ser på den ene kun som en venn. Anonymous poster hash: acb65...8e3 Folk som er dårlige venner er også ofte dårlige kjærester.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #17 Skrevet 16. desember 2013 Folk som er dårlige venner er også ofte dårlige kjærester. Men jenta virker ikke interessert i ham som kjæreste. Jeg får inntrykket av at hun er ensom og bare ønsker en venn, og beklageligvis ikke er flink å finne en god en. Anonymous poster hash: acb65...8e3 1
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2013 #18 Skrevet 16. desember 2013 Men jenta virker ikke interessert i ham som kjæreste. Jeg får inntrykket av at hun er ensom og bare ønsker en venn, og beklageligvis ikke er flink å finne en god en. Anonymous poster hash: acb65...8e3 Det kan du ha rett i, men det er tydelig at TS vil mer.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #19 Skrevet 16. desember 2013 Det kan du ha rett i, men det er tydelig at TS vil mer. Er det? Han er ikke interessert i å bli venn eller kjæreste, og ville han ha sex ville det jo vært lett å "make a move" når hun åpner seg opp og gjør seg sårbar. Ikke noe snilt, men lett. Slik jeg leser det er hun en person som TS ikke vil ha noe med annet enn som partner i gruppearbeid. Anonymous poster hash: acb65...8e3
Gjest Summers Skrevet 16. desember 2013 #20 Skrevet 16. desember 2013 Er det? Han er ikke interessert i å bli venn eller kjæreste, og ville han ha sex ville det jo vært lett å "make a move" når hun åpner seg opp og gjør seg sårbar. Ikke noe snilt, men lett. Slik jeg leser det er hun en person som TS ikke vil ha noe med annet enn som partner i gruppearbeid. Anonymous poster hash: acb65...8e3 Slevsagt leser du det, jeg skriver det jo i åpningsinnlegget. Ikke forsår jeg hvorfor du tror jeg er en dårlig venn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå