Gå til innhold

Gå ned 8 - 10 kg ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk litt sjokk i dag da jeg gikk på vekta og fant ut at høsten hadde satt igjen ca 8 kg ekstra flesk.

Trivselvekten min er på mellom 65 og 68 kg, jeg er 178 cm høy. Nå er jeg 75 kg. Dame, 37 år.

Jeg har en fysisk krevende jobb og er aktiv på fritiden - og har derfor vanligvis aldri tenkt over hva jeg spiser, men nå i høst ble jeg liggende 5 uker på sofaen med prolaps og gikk enda flere uker med lavt aktivitetsnivå. Hvilket ikke ga spesielt positivt utslag på kroppsformen.

Jeg begynner i jobb igjen nå, så da går aktivitetsnivå tilbake til normalen, skal og legge inn noen intervalløkter og styrke 2-3 dager i uken så muskelmassen jeg har mistet kommer tilbake.

Men, mat da? Det er noe jeg aldri har tenkt over. Normalt spiser jeg noen knekkebrød til frokost, litt tyrkisk yougurt med nøtter, brød eller knekkebrød til lunch, ganske vanlig norsk middag (fisk, kjøtt, grønnsaker) og knekkebrød til kvelds. Godter spiser jeg ikke veldig mye av (unntatt nå da jeg har vært parkert på sofaen). Drikker ikke brus.

Noen som har noen tips til en grei diett for å gå ned igjen til normalen som er enkel å følge når jeg ikke er hjemme mellom 6 om morgenen og 7 på kvelden.

Anonymous poster hash: fc191...b5f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis det du pleier, men reduser mengdene, så du inntar ca 1600 kcal om dagen.

Gjest Runforit
Skrevet

Gå tilbake til kostholdet du hadde da du hadde en vekt du trivdes med. Ikke overtenk det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...