Gjest Bartenina Skrevet 16. desember 2013 #1 Skrevet 16. desember 2013 I fjor smakte og lagde jeg pinnekjøtt for første gang. det sto "gryteklart" på pakken, så jeg putta det i kjelen og dampa det etter oppskriftens regler. Så skulle vi spise, jeg hadde selvfølgelig invitert pinnekjøttglade mennesker, og det VAR SÅ SALT!!!!! nå skal jeg prøve meg igjen, samme typen pinnekjøtt, "gryteklart". Skal jeg vanne det ut til i morgen eller bare noen timer, eller bare bytte vannet under dampingen, eller hva skal jeg gjøre?
Gjest navnelapp Skrevet 16. desember 2013 #2 Skrevet 16. desember 2013 Eg ville kokt det opp, og smakt på vatnet etter oppkoket. Dersom det er tydeleg salt er kjøtet for salt, og då kan du legge det i bløyt i nytt vatn i 6-8 timar før du dampar det.
Gjest Bartenina Skrevet 16. desember 2013 #3 Skrevet 16. desember 2013 Det har jeg ikke tid til :-( Gjestene kommer kl 16:00 i morgen og da må det være klart :-/
Gjest navnelapp Skrevet 16. desember 2013 #4 Skrevet 16. desember 2013 Legg det i blaut før du går på jobb, då. Så får dokke heller salte det viss det er utvatna for mykje.
Gjest Bartenina Skrevet 16. desember 2013 #5 Skrevet 16. desember 2013 Legg det i blaut før du går på jobb, då. Så får dokke heller salte det viss det er utvatna for mykje. Får nesten bare prøve på det :-) Ingen fler som har erfaring med gryteklart pinnekjøtt?
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #6 Skrevet 16. desember 2013 Jeg kjøper alltid gryteklart pinnekjøtt og som regel er det helt passe for min smak, men vi elsker at det salt da. Har heller mindre salt i kålrabistappa. Anonymous poster hash: 3edaa...a9b
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #7 Skrevet 16. desember 2013 Æsj, pinnekjøtt smaker død og fordervelse! Anonymous poster hash: 0b9e0...faa
Djungelvrål Skrevet 16. desember 2013 #8 Skrevet 16. desember 2013 Legg det i lunkent vann og bytt van et parganger, da får du ut mye salt på kort tid...
Djungelvrål Skrevet 16. desember 2013 #9 Skrevet 16. desember 2013 Æsj, pinnekjøtt smaker død og fordervelse!Anonymous poster hash: 0b9e0...faa Skulle ønske det fantes en "ignorer-knapp" for sånne som deg. 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #10 Skrevet 16. desember 2013 Skulle ønske det fantes en "ignorer-knapp" for sånne som deg. Det gjør jo det? Anonymous poster hash: 3b8bb...b80
Djungelvrål Skrevet 16. desember 2013 #11 Skrevet 16. desember 2013 Det gjør jo det? Anonymous poster hash: 3b8bb...b80 Man kan ikke ignorere AB, men man kan ignorere enkeltbrukere.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #12 Skrevet 16. desember 2013 Man kan ikke ignorere AB, men man kan ignorere enkeltbrukere. Det står jo to alternativer der. "ignorer anonymbruker's signatur" og "ignorer alle signaturer" betyr ikke det at man kan ignorere en/flere eller alle ab'er? eller har jeg misforstått ? Anonymous poster hash: 3b8bb...b80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå