Gå til innhold

angst - kommer meg ikke på skolen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter ganske mye med angst, spesielt når det kommer til visse situasjoner.

Jeg har greit med venner og klarer å være meg selv rundt dem, uten å få angst. I høst begynte jeg i ny klasse, og jeg kjenner ingen i klassen min noe godt. Har heller ikke blitt kjent med dem, og jeg merker at de andre har fått god kontakt og er gode venner. Jeg sitter ofte for meg selv, og føler meg veldig utenfor. Dette har gjort til at jeg ikke kommer meg på skolen i det hele tatt.

Jeg utsetter og utsetter å legge meg om kvelden, og sover forbi vekkerklokker. Når jeg først står opp, tør jeg ikke å dra på skolen. Er redd for å komme inn i klasserommet og redd for å møte lærerne.

Har såpass mye fravær allerede at jeg har fått varsel i de fleste fag.

Hva skal jeg gjøre?? Vil virkelig ikke miste dette året. Vil fullføre, men angsten min kommer så jævlig i veien.

J21

Anonymous poster hash: e8702...3cb
Skrevet

Når angsten din påvirker livet ditt så mye, bør du få en hastetime hos legen og begynne å arbeide for å bli bedre. Hvis du ikke vet hva du vil si kan du skrive et brev før timen, hvis du får angsttanker av å kontakte legen kan du be en venn bli med.

I tillegg kan du jo f.eks. sjekke om det er en angstring der du bor: http://www.angstringen.no/

Anonymous poster hash: a5228...157
Skrevet

Når angsten din påvirker livet ditt så mye, bør du få en hastetime hos legen og begynne å arbeide for å bli bedre. Hvis du ikke vet hva du vil si kan du skrive et brev før timen, hvis du får angsttanker av å kontakte legen kan du be en venn bli med.

I tillegg kan du jo f.eks. sjekke om det er en angstring der du bor: http://www.angstringen.no/

Jeg har det helt likt som deg! Hvis du trenger noen å snakke med, send meg gjerne en PM.

Skrevet

Siterte feil innlegg, men TS, jeg er her dersom du føler for å dele litt tanker. Det er helt forferdelig å slite med angst, hele livet går jo rett til helv***.

Anonymous poster hash: 5c123...fde
Skrevet

Siterte feil innlegg, men TS, jeg er her dersom du føler for å dele litt tanker. Det er helt forferdelig å slite med angst, hele livet går jo rett til helv***.

Anonymous poster hash: 5c123...fde

"jeg er her" - anonym

Anonymous poster hash: 2f067...90b

Skrevet

"jeg er her" - anonym

Anonymous poster hash: 2f067...90b

Jeg regner med ab'n var samme person som i innlegget over :)

Anonymous poster hash: cd4f3...581

Skrevet

Virker som om ingen forstår meg. Alle bare sier at jeg må legge meg tidlig å dra meg på skolen. At skolen ikke har noe med å bli venner med folk. Og nei, det har ikke det. Men jeg blir kvalm og uvel hver gang jeg går inn på skolen, for ikke å snakke om klasserommet.

Har mest lyst til å slutte i de fleste fag, og ta de som privatist, men da må jeg vel betale tilbake ALT jeg har fått i stipend...

TS

Skrevet

Ingen her inne som har angst, men fått tilrettelagt skolen så angsten ikke blir et hinder?

Skrevet

Ingen her inne som har angst, men fått tilrettelagt skolen så angsten ikke blir et hinder?

Jeg har fått tilrettelagt :) F.eks så slapp jeg å ha fremføringer forran klassen, fikk ha det for bare læreren, også slapp jeg å være med på ting jeg ikke hadde "lyst" til å være med på.

Skrevet

Jeg har fått tilrettelagt :) F.eks så slapp jeg å ha fremføringer forran klassen, fikk ha det for bare læreren, også slapp jeg å være med på ting jeg ikke hadde "lyst" til å være med på.

Jeg vet at jeg hadde fått det om jeg hadde villet, men det er ikke det det handler om. Det handler mer om at jeg må sitte hver dag i 7 timer helt alene, og føle meg ekskludert fra gruppa og ikke ha noen å samarbeide med eller noe.. Jeg er faktisk en veldig sosial person, men akkurat i denne situasjonen får jeg bare angst og tør ikke å ta kontakt.

Jeg har selvfølgelig pratet med de andre i klassen, men det er nesten ingen som snakker til meg uten at jeg snakker til dem....

TS

Skrevet

Går på skole som er forbeholdt folk som sliter med slike ting, kanskje noe du skal sjekke opp? det er ikke mange av disse skolene, men hvor bor du?

Her er det ikke noe "press" for å være venner med folk og være sosial. Man er det om man vil, og ingen dømmer noen for og være stille, eller noe. Alle sitter sammen selvom man ikke snakker så mye :)

Anonymous poster hash: f08ee...435

Skrevet

Går på skole som er forbeholdt folk som sliter med slike ting, kanskje noe du skal sjekke opp? det er ikke mange av disse skolene, men hvor bor du?

Her er det ikke noe "press" for å være venner med folk og være sosial. Man er det om man vil, og ingen dømmer noen for og være stille, eller noe. Alle sitter sammen selvom man ikke snakker så mye :)

Anonymous poster hash: f08ee...435

Hvor er denne skola? Vet 100% sikkert at det ikke finnes sånne tilbud her, siden jeg bor på et lite sted som er laaaangt unna noe by.

Tror jeg skal be om å få jobbe med oppgavene mine i et annet rom, så jeg slipper å være med min klasse. Da kan jeg møte opp til rett tid og være hele dagen, uten å bekymre meg for å face klassen.

TS

Skrevet

Det er helt greit at du har mulighet til å be om tilrettelegging, men ikke la angsttankene hindre deg i å jobbe med deg selv. Du kan risikere at jo mer du går omveier for å unngå angsttankene jo flere får du.

Skrevet

Virker som om ingen forstår meg. Alle bare sier at jeg må legge meg tidlig å dra meg på skolen. At skolen ikke har noe med å bli venner med folk. Og nei, det har ikke det. Men jeg blir kvalm og uvel hver gang jeg går inn på skolen, for ikke å snakke om klasserommet.

Har mest lyst til å slutte i de fleste fag, og ta de som privatist, men da må jeg vel betale tilbake ALT jeg har fått i stipend...

TS

Prøv å forestille deg at du tar på deg en slags følelsesmessig beskyttelsesdrakt før du kommer til skolen. Forestill deg at du er sterk psykisk, at du er genuin som menneske, at du takler det meste, mens du puster med magen. Du kan også dra fordel av å lære avslapningsteknikker, meditasjon og evt. pusteteknikk.

Anonymous poster hash: 8b9ba...fcd

Skrevet

AnonymBruker, on 16 Dec 2013 - 12:03, said:

Jeg sliter ganske mye med angst, spesielt når det kommer til visse situasjoner.

Jeg har greit med venner og klarer å være meg selv rundt dem, uten å få angst. I høst begynte jeg i ny klasse, og jeg kjenner ingen i klassen min noe godt. Har heller ikke blitt kjent med dem, og jeg merker at de andre har fått god kontakt og er gode venner. Jeg sitter ofte for meg selv, og føler meg veldig utenfor. Dette har gjort til at jeg ikke kommer meg på skolen i det hele tatt.

Jeg utsetter og utsetter å legge meg om kvelden, og sover forbi vekkerklokker. Når jeg først står opp, tør jeg ikke å dra på skolen. Er redd for å komme inn i klasserommet og redd for å møte lærerne.

Har såpass mye fravær allerede at jeg har fått varsel i de fleste fag.

Hva skal jeg gjøre?? Vil virkelig ikke miste dette året. Vil fullføre, men angsten min kommer så jævlig i veien.

J21

å kjære deg, du må ta kontakt med lærere, forklare situasjonen, vær åpen, fortell om angsten. og kontakt en lege. Dette kan du overkomme greit med hjelp, hvis du utsetter hjelpen her, kan dette bli værre og værre. Du har jo tatt 'første skritt' ved å skrive om det her.

Lykke til. Anonymous poster hash: 0a114...0a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...