Gå til innhold

når han er fryktelig opptatt av utseende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min altså, han er så opptatt av dette med utseende. Han kommenterer "stygge" mennesker og "pene" mennesker.

Når han kommenterer "stygge" mennesker er dette både ukorrekt og lite sjarmerende (som om han er guds gave på jorden).

Når han kommenterer pene mennesker, så forteller han jo meg mellom linjene at han er veldig opptatt av utseende. For meg føles det veldig ubehagelig, og jeg sliter med å strekke til. Når han forteller om sine venninner/historier fra sin ungdom/hvilke ekser han har hatt mm, drar han alltid hvordan de ser ut. Dette er ikke noe jeg ber om å få vite.

Synes ikke det er noe behagelig i det hele tatt.

Det hele er som om han skal overbevise meg om at jeg har gjort et kupp, siden han har hatt draget på pene damer..vett da søren jeg..?

Jeg er "bare" søt.

Anonymous poster hash: 2b12a...b79
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svært lite charmerende i mine øyne.

• Liker 5
Skrevet

Det synes jeg også. Det vitner om et menneskesyn jeg iallefall ikke står for. Men det er den ene siden av saken, den andre er at jeg føler meg lite pen og utilstrekkelig for han. Han forteller meg på et vis hva som er hans preferanser, og jeg passer ikke inn i de.

Skrevet

Jeg lurer på om menn er klar over hvordan de trykker ned kvinner på den måten. Det du beskriver er en regelrett klyse, og dessverre er det mange av dem.

Det er en annen tråd om hvorvidt eldre menn er bedre i senga enn yngre, men det kommer jo til syvende og sist an på hvordan de får en kvinne til å føle seg, ikke alder.

Anonymous poster hash: f9b61...b54
  • Liker 5
Skrevet

Jeg lurer på om menn er klar over hvordan de trykker ned kvinner på den måten. Det du beskriver er en regelrett klyse, og dessverre er det mange av dem.

Det er en annen tråd om hvorvidt eldre menn er bedre i senga enn yngre, men det kommer jo til syvende og sist an på hvordan de får en kvinne til å føle seg, ikke alder.

Anonymous poster hash: f9b61...b54

For det er det han gjør; trykker selvbildet mitt langt ned i grusen! Jeg har aldri følt meg så lite pen som i dette forholdet. Det kan hende han forteller meg alt helt ubevisst, men jeg tror det stikker dypere enn som så...jeg tror han forteller meg historier om pene kvinner han kjenner/har kjent fordi han føler seg noen hakk penere enn meg.

Han har nok ingen aning om hvor hardt dette er for meg, hvilken effekt det gir på kropp og sinn..

Gjest Smiley_cat
Skrevet

Nåh... Det er ikke bare menn som er slik. Min svigermor presterte å si etter at hun hadde begynt på treningssenter:

"Det var maaaasse feite mennesker der som virkelig trengte å være der!"

Hun har sagt mye rart, men...

Skrevet

For en femi kjærester du har. Mer opptatt av utseende enn det som skjer i virkelig verden.

Skrevet

For en femi kjærester du har. Mer opptatt av utseende enn det som skjer i virkelig verden.

Hehe :-) iallefall en overdreven interesse for utseende og dertil pene/stygge mennesker. Lut lei utsagn som "herregud hun der er stygg altså", "han der ligner på en...(noe negativt)"..etc etc..Og dette være seg mennesker som går forbi huset hans og folk på tv.

Skrevet

Du får bare bruk pisk og si at du er lutta lei av all den negativiteten om andre folk. Han er jo narsisst.

Gjest Smiley_cat
Skrevet

Enig så enig, Havbris! Kvinner som menn.

Jeg synes det er en positiv egenskap å kunne gi komplimenter til andre. Men det er intensjonen og måten det blir gjort på som ikke alltid er like heldig. Slik som ts beskriver her...

Jeg finner godt en mann "attraktiv" om han sier noe positivt om andre. Feks: Jeg har en mannlig kollega som er veldig flink til dette. Han er raus med å gi komplimenter både til kvinner og menn. Både om klær, atferd, kunnskap, handlinger osv. -Men aldri noe negativt til eller om noen.

Jeg har ikke noe gode forslag til deg, ts. Har dessverre ikke noe annet innspill her og nå enn at jeg hadde reagert selv. Jeg har god selvtillit, men dette hadde brutt meg gradvis ned.

Skrevet

Høres ut som han er veldig usikker på seg selv, noe som igjen er veldig turn off! Jeg hadde snakket med han om dette, eller så hadde jeg gått i fra han. Lykke til;)

Skrevet

Det synes jeg også. Det vitner om et menneskesyn jeg iallefall ikke står for. Men det er den ene siden av saken, den andre er at jeg føler meg lite pen og utilstrekkelig for han. Han forteller meg på et vis hva som er hans preferanser, og jeg passer ikke inn i de.

Hvis han sier du ikke passer inn i de/ikke er bra nok for han, hvorfor i alle dager er du sammen med han da? Ikke la han behandle deg slik, sett ned foten og dump den selvgode tullingen.

Anonymous poster hash: a9fa7...f90

• Liker 1
Skrevet

Jeg fatter ikke at TS ikke har tatt tak i den der skiten for lenge siden.

Skrevet

Jeg har vært sammen med den type menn før og jeg er så ufattelig glad for at min samboer ikke er som dem! Når jeg tenker tilbake på hvor utseendefikserte dem var så blir jeg bare kvalm. Det at jeg i tillegg har slitt med forholdet til mat gjorde det ekstra ubehagelig for meg å være sammen med menn av den typen. Slike menn burde finne seg kvinnfolk av samme ulla. Finn deg en med beina planta på jorda som forstår at utseende ikke er alt her i verden.

Skrevet

Hehe :-) iallefall en overdreven interesse for utseende og dertil pene/stygge mennesker. Lut lei utsagn som "herregud hun der er stygg altså", "han der ligner på en...(noe negativt)"..etc etc..Og dette være seg mennesker som går forbi huset hans og folk på tv. Anonymous poster hash: 2b12a...b79

Han høres jo ut som en komplett idiot! Hva tror han at han er? Guds gave til kvinnen?!
Skrevet

Hvorfor er du sammen med ham, TS?

Anonymous poster hash: c6a4a...318
  • Liker 2
Skrevet

Jeg kjente/kjenner en sånn person. Han var veldig opptatt av utseendet sitt, kommenterte også mindre attraktive og mer attraktive mennesker, og som deg, var det veldig ubehagelig for meg. Jeg følte også, at jeg måtte leve opp til hva enn det var. Han kunne til og med ta tak i magen min og spørre "hva er det for noe?". Jeg veier 58 kg, og han fikk meg til å følge meg som den elefanten, ved a ta tak i magen min og spørre om hva "det" er.

Endte opp, med at jeg ikke orket å være rundt en person som fokuserte så fryktelig på mye utseendet, det er tross alt ikke det viktigste, og jeg føler ikke noe behov for å kommentere andres utseende hele tiden, det holder med, at jeg tenker mitt.

Kanskje det er noe du burde ta opp med han, fordi i det lange løp, kommer det til bli et større problem for deg.

Skrevet (endret)

Høres ut som han er veldig usikker på seg selv, noe som igjen er veldig turn off! Jeg hadde snakket med han om dette, eller så hadde jeg gått i fra han. Lykke til;)

Det samme tenker jeg..Synes i alle fall ikke dette oser selvtillit, menn som er trygge på seg selv har ikke behov for å snakke om andres utseende i tide og utide, hverken i positiv eller negativ retning. Når det skal sies kjenner jeg utrolig mange menn som nærmest utelukkende nevner utseendet når de skal beskrive eller fortelle om en kvinne.

Endret av *melis*
Gjest Whitestripes
Skrevet

Han må jo være ekstremt usikker på seg selv, som føler behov for å trykke andre ned. Folk som er veldig opptatt av hvordan andre ser ut, kommenterer det og da i negative vendinger, har gjerne komplekser for noe selv. Ved å trykke andre ned, føler de seg bedre selv.

Hva med å bare stille han til veggs en gang for alle? Si rett ut at du synes dette er skikkelig usympatisk oppførsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...