Gå til innhold

Forsikringer - hvilke bør man ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går meg litt vill i forsikringsjungelen, usikker på hva som er nødvendig å ha. Har kommet frem til denne listen:

-ansvarsforsikring bil (må ha)

-husforsikring (bør absolutt ha)

-innboforsikring (veldig lurt)

-reiseforsikring (skal ha)

-livsforsikring (i tilfelle ene dør, kan andre betale lån og beholde hus. Usikker på om her er unntak?)

Uføreforsikring (usikker)

Barneforsikring (nei)

Hva har dere, og hvorfor?

Anonymous poster hash: 9fdb3...749

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har delkasko på bilen min. Ingenting annet.

Anonymous poster hash: 08e6c...448
  • Liker 1
Gjest tuppesjura
Skrevet

Vi har forsikret oss godt etter å ha lært den harde måten. Skikkelig kjipt å gå år ut og år inn med minimalt med penger fordi man ikke var godt forsikret. Og Nei, man får ikke det samme hos nav som man har i jobb! I tillegg til ekstra utgifter og problemer fordi man er syk!

Bilene har full kasko, husforsikring, innboforsikring, reiseforsikring, hundeforsikring, barna har gode forsikringer, vi har kritisk sykdomsforsikring, gjeldsforsikring og ulykkesforsikring. Gjeldsforsikringen er det samme som livsforsikring.

Skrevet

Går meg litt vill i forsikringsjungelen, usikker på hva som er nødvendig å ha. Har kommet frem til denne listen:

-ansvarsforsikring bil (må ha)

-husforsikring (bør absolutt ha)

-innboforsikring (veldig lurt)

-reiseforsikring (skal ha)

-livsforsikring (i tilfelle ene dør, kan andre betale lån og beholde hus. Usikker på om her er unntak?)

Uføreforsikring (usikker)

Barneforsikring (nei)

Hva har dere, og hvorfor?

Anonymous poster hash: 9fdb3...749

-Full kasko på bil: Har for dyr bil til å riskere 100% tap

- innbo forsikring, borettslaget har egen forsikring på blokken - har 500.000 i innbo 2 voksne

- reiseforsikring - av åpenbare grunner

- jeg har livsforsikring, uføre og uhell. Hun har ingen av dem (1.2mill på dødsforskringen)

- Skal få oss dyreforsikring når vi skaffer oss hund - pga at veterinær er sinnsykt dyrt.

Skrevet

Har bare reiseforsikring og dyreforsikring og skal skaffe meg innboforsikring når vi flytter i ny leilighet.

Skrevet

Har full kasko på bil, hus, innbo, liv, pensjon, barneforsikringer, helseforsikring på oss voksne, og ufør ved sykdom (liv/ufør ved ulykke gjennom jobb) og reise

Skrevet

Ikke glem "toppforsikring" på huset! Vi kjøpte hus for 3 år siden, etter 2 år ramlet takstigen ned og ødela hele taket, i tillegg til at det ble lekkasje som førte til vannskader i 3 etasjer. Hadde vi vært gjerrige og ville spare 1000 kr i året, ville vi ikke fått dette på forsikringa. Noe vi er ekstremt glade for i dag, når huset er reparert og skader for 850 000 ble dekket,da var 16 000 i egenandel småpenger. Alltid lurt å ha skikkelig forsikring!

Anonymous poster hash: c3457...2be

Skrevet

Det aller viktigste som ikke er påbudt er ubegrenset reiseforsikring når du reiser i land som ikke dekkes av folketrygden. Hvis du er veldig uhelding kan du ende opp med en regning som du fint kunne kjøpt flere hus for.

Anonymous poster hash: 7ece0...312

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...