AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #21 Skrevet 3. januar 2014 Jeg tror jeg bare hadde sendt noen blomster. Da vi giftet oss fikk vi tilsendt en bukett blomster av noen vi kjenner.. Det er en hyggelig tanke, men blomster er det siste man trenger etter et stort bryllup- vi hadde da 14 store, flotte buketter (bordpynten) som vi ga bort til noen av gjestene da de dro hjem.. Vi dro jo på bryllupsreise rett etterpå og fikk jo ikke glede av blomstene.. Jeg ville mye heller sendt en flaske vin eller en god olje/eddik.. Anonymous poster hash: ea089...d0d
Alice123 Skrevet 3. januar 2014 #22 Skrevet 3. januar 2014 Da vi giftet oss fikk vi tilsendt en bukett blomster av noen vi kjenner.. Det er en hyggelig tanke, men blomster er det siste man trenger etter et stort bryllup- vi hadde da 14 store, flotte buketter (bordpynten) som vi ga bort til noen av gjestene da de dro hjem.. Vi dro jo på bryllupsreise rett etterpå og fikk jo ikke glede av blomstene.. Jeg ville mye heller sendt en flaske vin eller en god olje/eddik.. Anonymous poster hash: ea089...d0d Takk for praktisk info
norvel Skrevet 17. februar 2014 #23 Skrevet 17. februar 2014 Noen altså! Så dere gir ikke etter hvor knyttet dere er til/glade i brudeparet, men hvor dyr fest de hadde råd til? altså, alt etter egens økonomi, men hallo, om vi feirer på grendehus og får en plastduk med p.s. dette var en billig fest, så her har dere en billig gave som står i stil til deres lommebok, så tror jeg faktisk jeg aldri hadde gidda å snakke til gjesten igjen. For de som tydeligvis er veldig opptatt av stil; jeg var i et (dyrt)bryllup der ene venninna(student) til bruden hadde kjøpt et frokostsett på IKEA til hundrelappen som hun hadde dekorert med Mr&Mrs. Kjempefint og veldig personlig gave. Så ikke ut som at hun fikk tårer i øyne av skammen venninna hadde bragt over det fancye bryllupet hennes akkurat!
Gjest Hjertesukk Skrevet 17. februar 2014 #24 Skrevet 17. februar 2014 Noen altså! Så dere gir ikke etter hvor knyttet dere er til/glade i brudeparet, men hvor dyr fest de hadde råd til? altså, alt etter egens økonomi, men hallo, om vi feirer på grendehus og får en plastduk med p.s. dette var en billig fest, så her har dere en billig gave som står i stil til deres lommebok, så tror jeg faktisk jeg aldri hadde gidda å snakke til gjesten igjen. For de som tydeligvis er veldig opptatt av stil; jeg var i et (dyrt)bryllup der ene venninna(student) til bruden hadde kjøpt et frokostsett på IKEA til hundrelappen som hun hadde dekorert med Mr&Mrs. Kjempefint og veldig personlig gave. Så ikke ut som at hun fikk tårer i øyne av skammen venninna hadde bragt over det fancye bryllupet hennes akkurat! Nå tar du ting ut av kontekst Det er ingen som har sagt at BRUDEPARET forventer en dyr gave. Svaret mitt var basert på hvordan jeg som gjest vurderer penger jeg bruker på gave i forhold til selskapet jeg er invitert i. Det kaster ikke skam over bryllupet at en gjest kommer med en billig gave (og i eksempelet ditt var det jo en viss sentimental verdi som dog ikke kan vurderes i penger ), men jeg hadde nok følt meg ille til mote om jeg hadde tatt med meg seks IKEA glass til et bryllup som ble holdt på Grand Hotel. På lik måte hadde jeg følt meg ille til mote om min gave var av av de dyreste på bordet, om jeg kun er venninne. Det handler om å finne balansen, og balansen er ofte ulik i forhold til hva slags bryllup man er invitert i. Enkelt og greit :-)
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2014 #25 Skrevet 17. februar 2014 Man bør se an attituden til brude før man bestemmer seg for hva og for hvor mye man bør gi, det er hva de her gavetrådene på forumet har lært meg i hvertfall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå