Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg rådvill og trenger noen innspill....

Min familiesituvasjon:

Jeg har mamma og pappa, en søster med mann og et barn.

Jeg er barnløs, ( ønsker heller ikke) og vært sammen med kjæresten litt over ett år.

I år er det søsteren min sin tur til å tilbringe julen med familien til mannen i Trondheim, de har en løsning hvor de er med hans familie og min søstern famile annahvert år.

Ifjor var det ikke aktuelt å være sammen med min kjæreste på julaften, men iår har jeg blitt invitert av hans familie, og dette er noe vi begge ønsker. Han skal i tilegg være sammen med barna sine dette året.

Men...

Jeg liker igrunn ikke tanken på at mamma og pappa skal være "alene" på julaften. Noe med samvittigheten inni meg sier at det ikke er greit , å velge han denne dagen fremfor dem.

På den anna side, så er jeg ikke veldig inkludert i familien. Moren og faren min ser jeg skjelden, mens de derimot er hos min søster til stadigheter. Jeg og søsteren min bor et steinkast fra hverandre, så det har ikke noe med distanse å gjøre. Jeg skjønner jo at dette selvsagt har noe med barnebarnet sitt å gjøre, men det føles samtidig vondt for meg. Jeg kan jo se når de er på besøk hos søsteren min, og det er jo ikke det at man har behov for å ha dem på besøk hele tiden. Men en gang i ny og ne? Bare for å besøke meg? KJæresten min har to barn fra før, og er ferdig med den delen av livet. Jeg ønsker ikke egne barn, og vi har virkelig funnet hverandre. Jeg ønsker jo også at de skal bli kjent med han, likevel har de bare møtt han noen ganger. Har vel nevnt for dem at jeg ikke kommer til å få noen barn, og jeg begynner å føle at de kanskje skyver meg unna. Kanskje ikke helt bevisst, men det føles likevel sårt for meg.

Hvorfor skal jeg ha dårlig samvittighet for å ikke være sammen med dem på julaften, når de aldri kan sette av tid til meg og de personene som betyr noe i livet mitt? Og det må jo være greit at han og jeg, sammen med min søster og hennes familie tilbringer julen sammen neste år...

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 8d00e...d0a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke ha dårlig samvittighet overfor foreldrene dine. De har sikkert ikke noe imot å være alene, og som du sier foretrekker de barnebarna. Det er en ganske typisk diskriminering og veldig vondt, så du har absolutt ingen grunn til å ta hensyn til dem.

Tilbring julaften der du tror du får det finest, du.

Anonymous poster hash: c8df2...6ee
Skrevet

Er jo ikke sikkert de vil føle seg så alene bare denne ene gangen? De har jo hverandre? Men skjønner jo hva du mener, er ikke helt lett.. Hva med å snakke med foreldrene dine, og forklare at du har blitt invitert opp til han og har veldig lyst men tenker på hvordan de vil ha det nå som din søster heller ikke er der.

Anonymous poster hash: c7b34...547
Skrevet

Kan tenke meg svaret blir at mamma prøver å gi meg en guilt trip. " Det er nå bare å reise hvorhen du vil selv".

Men om ting var annerledes med foreldrene mine, ville man muligens vurdert det anderledes. Men slik det er nå-hvorfor skal man gi etter for ens egen dårlige samvittighet, når det ikke later til at de har en i det hele tatt når det kommer til meg?

Anonymous poster hash: 8d00e...d0a
Gjest snoopy_93
Skrevet

Har kjent på den samme følelsen.. Spesielt nå som det er andre året på rad jeg ikke er hos mine foreldre når min bror også er hjemme.

De sier det er greit, men jeg føler at jeg skyver de lengre vekk fra meg "til fordel" for den andre familien..

Derfor har jeg avtalt enten kjæresten blir med eller ikke så skal jeg til mine foreldre den 25 og spise middag der, så får begge stabeistene vilja si :)

Skrevet

familien kommer FØR alt anna for meg på julaften. ville heller besøkt den andre familien i romjula...

Anonymous poster hash: 0e3a5...d1b
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...