Gå til innhold

Katten prøver å si meg noe..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. Men vi finner ikke ut av det :sukk:

Det triste blikket hans skriker etter hjelp, det er forferdelig å se! Har vært hos dyrlegen, men de fant ikke noe galt med han. Katten er blitt en gammel mann på 14 år, så kan hende det er noen aldersplager som ikke er så lett å oppdage.

Hva gjør man med dette da? :sukk:

Anonymous poster hash: df397...acc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå tror jeg du leser litt mer i det "triste blikket" enn det som er reelt.

Anonymous poster hash: 46e44...0e7
  • Liker 1
Skrevet

En julegave til katten og dere kan kanskje være en samtale med en dyretolk. Jeg har brukt Sissel Grana, var veldig skeptisk, men ble overbevist, for dyret vårt fortalte henne om ting hun ikke kunne ha visst, ting hjemme som bare samboeren, dyrene og jeg vet om.

Anonymous poster hash: f888d...5c0
  • Liker 6
Skrevet

En julegave til katten og dere kan kanskje være en samtale med en dyretolk. Jeg har brukt Sissel Grana, var veldig skeptisk, men ble overbevist, for dyret vårt fortalte henne om ting hun ikke kunne ha visst, ting hjemme som bare samboeren, dyrene og jeg vet om.

Det der er bare så idiotisk at jeg har ikke ord. Verre en kornsirkel-dama, faktisk.

• Liker 20
Skrevet

Det der er bare så idiotisk at jeg har ikke ord. Verre en kornsirkel-dama, faktisk.

Deg om det. Har du prøvd?

• Liker 3
Gjest chisandra
Skrevet

Katten kan ikke rett og slett gradvis ha endret litt utseende som du ikke har fått med deg før nå da? Fordi du ser den ofte? Dyr endrer også litt på utseende når de blir gamle.:)

Blir du ikke rolig av veterinærens utsagn, så prøver du en annen. Pass deg bare for de som kun vil loppe deg for penger med alskens tull og tøys.

Vondt å føle at man ikke forstår dyra sine.

Skrevet

:klaske::hoho:

• Liker 6
Skrevet

Vi har faktisk også hatt kattetolk hjemme, og det hjalp en del.... Sa også en del ting ingen kunne vite. Ellers blir eldre katter litt annerledes etter hvert som tiden går. Vet ikke om de får demens eller hva, men våre katter endret også drastisk personlighet når de ble eldre.

• Liker 3
Skrevet

Det er helt normalt at katter forandrer oppførsel osv med alderen. Katter nå idag blir mye eldre enn det de gjorde før, men hjernen eldres fortsatt like fort. Derfor er det veldig vanlig at katter blir "senile" på sine gamle dager og oppfører seg rart i forhold til det eieren er vant til.

En dyretolk vil bare fortelle deg det du som eier ønsker å høre, det er bare bullshit fra ende til annen. En veterinær vet bedre, men om du fortsatt tror det er noe galt med han så ta han med en gang til for sikkerhetsskyld, og for din egen din del :)

Anonymous poster hash: 7a96a...483
  • Liker 7
Skrevet

Dere som sier at dyretolken sa noe de ikke kunne visst om på forhånd; hva slags greier er det snakk om?

• Liker 3
Skrevet

Dere som sier at dyretolken sa noe de ikke kunne visst om på forhånd; hva slags greier er det snakk om?

Dyret vårt fortalte dyretolken om en venninne av oss som hadde vært på besøk og beskrev utseendet hennes og oppførsel under dette besøket, samt at et av de andre dyrene hadde vært alvorlig sykt og trengte mye pleie, noe som førte til at vi i den perioden "overså" de dyrene andre litt. Dyretolken fikk kun se et bilde av dyret på forhånd og fikk vite navn, alder og hvor lenge vi hadde hatt det.

Selvsagt formidlet dyretolken mange selvfølgeligheter også, som at dyret liker kos og vil være mer ute og gjerne ha flere venner av samme art, er veldig glad i oss og synes at vi er flinke med "barna". Det viktigste ved samtalen var imidlertid en del ting som har med dyrets personlighet å gjøre og informasjon om helseplager som ingen veterinær hadde oppdaget.

For oss, og for dyret vil jeg si, var det verdt hver eneste krone. Etterpå ble det mye lettere å skjønne dyret på mange måter, men spesielt i forhold til helse. Det har spart oss for mange unødvendige veterinærbesøk og også sørget for at vi raskt har kommet oss til veterinær når det virkelig har vært alvorlig.

• Liker 5
Skrevet

Dyret vårt fortalte dyretolken om en venninne av oss som hadde vært på besøk og beskrev utseendet hennes og oppførsel under dette besøket,

Dyret vårt fortalte dyretolken om en venninne av oss som hadde vært på besøk og beskrev utseendet hennes og oppførsel under dette besøket, samt at et av de andre dyrene hadde vært alvorlig sykt og trengte mye pleie, noe som førte til at vi i den perioden "overså" de dyrene andre litt. Dyretolken fikk kun se et bilde av dyret på forhånd og fikk vite navn, alder og hvor lenge vi hadde hatt det.

Selvsagt formidlet dyretolken mange selvfølgeligheter også, som at dyret liker kos og vil være mer ute og gjerne ha flere venner av samme art, er veldig glad i oss og synes at vi er flinke med "barna". Det viktigste ved samtalen var imidlertid en del ting som har med dyrets personlighet å gjøre og informasjon om helseplager som ingen veterinær hadde oppdaget.

For oss, og for dyret vil jeg si, var det verdt hver eneste krone. Etterpå ble det mye lettere å skjønne dyret på mange måter, men spesielt i forhold til helse. Det har spart oss for mange unødvendige veterinærbesøk og også sørget for at vi raskt har kommet oss til veterinær når det virkelig har vært alvorlig.

Verden vil bedras.

• Liker 5
Skrevet

Blant annet at den hadde nesten blitt "tvangsavlivet" nesten to ganger osv. Ingen vet det unntatt oss i familien.

• Liker 3
Skrevet

Vi kan legge så mye i blikket til en katt uten at det nødvendigvis stemmer med kattens indre følelsesliv. Vi er jo mennesker og er først og fremst vant til å tolke hverandre ved å se hverandre i øynene. Men katten snakker ikke først og fremst med blikket, men med halen!

Legger ved en link om kattens halespråk i bilder, så kan du være litt observant. En katt som reiser halen til hilsen eller i nysgjerrig interesse for noe, er som oftest helt ok. :)

http://www.dbhaugaland.no/om-katten/halesprak.html

• Liker 2
Skrevet

Verden vil bedras.

Ja, du vil åpenbart bedras når du mener det er greit å bruke tusenvis på nytteløse veterinærkonsultasjoner, men ikke bruke penger på en dyretolk.

Det eneste du faktisk har å bidra med her nå er en påstand om at jeg lyver.

• Liker 3
Skrevet

Ja, du vil åpenbart bedras når du mener det er greit å bruke tusenvis på nytteløse veterinærkonsultasjoner, men ikke bruke penger på en dyretolk.

Det eneste du faktisk har å bidra med her nå er en påstand om at jeg lyver.

Jeg mener ikke at du lyver, men at du er veldig lettlurt.

• Liker 6
Skrevet

Jeg mener ikke at du lyver, men at du er veldig lettlurt.

Og hvordan ble jeg lurt?

• Liker 1
Skrevet

Og hvordan ble jeg lurt?

Det vet jeg ikke, men det var sikkert lett.

• Liker 3
Skrevet

Ahaha! Dyretolk, ja. La meg gjette, dere som tror på disse dyretolkene, har dere bare vgs utdanning? Ingen universitetsutdanning?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...