Tit Skrevet 16. desember 2013 #1 Skrevet 16. desember 2013 Akkurat nå er jeg sliten og lei, trenger råd/tips/oppmuntring - evnt kritikk om noen syns jeg løser ting på en dårlig måte.Jenta mi, som blir 4 i april, har slitt med å ligge på eget rom fra 2-årsalderen. Hun er rett og slett engstelig for å være alene, har pratet om troll under senga m.m.Hun begynte for et par år siden å komme inn til oss midt på natten. Vi ønsker ikke barn i senga vår, så dette forsøkte vi lenge å løse ved å være konsekvent og ta henne tilbake til egen seng da hun kom inn til oss. Satt ved senga til hun sovnet, og gikk ut av rommet. Så våknet hun igjen etter kort tid, og kom inn igjen. Det endte med mye skrik og spetakkel.Situasjonen ble ikke bedre etter flere mnd., og vi ut at hun kanskje trengte å sove sammen med oss (mamma og pappa). Vi ble enige om at hun skulle få dét. Dessverre ble det slik at hun slet med å få sove da hun la seg i vår seng; hun lå våken i flere timer. Den tiden ble også vi holdt våkne, pga romstering, gjesping og småprating. Ofte fra 01-03 på natten.Jeg kom etter hvert frem til at jeg skulle prøve noe annet. Tok inn en seng på hennes rom som jeg sov i HELE natten. Var sikker på at det skulle bli bedre da - men hun våkner fremdeles midt på natten og romsterer flere timer i senga si.Dette har pågått et par år nå, og jeg lider av KONSTANT søvnmangel. Føler at det påvirker hele familien; vi har en datter på 6 år også.Har vi gjort noe helt feil her? Vil legge til at jeg allid sitter ved senga hennes til hun sovner på kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå