Gå til innhold

11 årig jente og krangling med veninner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Datteren min havner innimellom i den situasjonen at hun og en av venninnene rett og slett krangler. De blir uenige og uvenner, og så ordner de opp igjen. Jeg er like irritert hver gang, og pleier å snakke med henne om at man ikke bør krangle, men si ifra om sine egne følelser på en vennlig måte om det virkelig er behov for det. Jeg pleier å si at "tenk om jeg skulle gå rundt å krangle med veninnene mine".

Andre sier til meg at det er helt vanlig for elveåringer å krangle litt fra tid til annen, at jeg ikke må bekymre meg så lenge de faktisk ordner opp...

Litt rådvill her....

Anonymous poster hash: fbf24...d65
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel bare sunt å lære å ordne opp i uenigheter selv? Heller det enn å ikke få "lov" til å krangle eller aldri høre foreldrene krangle så man blir konfliktsky som voksen.

• Liker 6
Skrevet

Det at hun krangler med venninner, og så skværer opp, betyr at jenta er trygg på seg selv, trygg på dem hun omgås, og atpåtil har gode vennerelasjoner som faktisk tåler en støyt.

Jeg ser virkelig ikke problemet!

• Liker 1
Skrevet

Krangler deres 11åringer med sine veninner?

Hadde vært fint å høre andres erfaringer.

TS

Anonymous poster hash: 6393c...460
Skrevet

Det at hun krangler med venninner, og så skværer opp, betyr at jenta er trygg på seg selv, trygg på dem hun omgås, og atpåtil har gode vennerelasjoner som faktisk tåler en støyt.

Jeg ser virkelig ikke problemet!

Ikke et problem, men bare jeg som lurer på om dette er vanlig. :-)

TS

Skrevet

Ikke et problem, men bare jeg som lurer på om dette er vanlig. :-)

TS

Jeg ser nå at jeg kunne virke langt krassere enn ment, over der. Det var egentlig bare et uttrykk for at dette ikke er negativt, men positivt! Da mi var elleve var hun typen som fulgte venninnenes minste vink, for å unngå konflikter. Jeg er veldig lykkelig da hun etterhvert begynte å protestere, selv om dette førte til mer konflikter.

Jeg ser også at hun får mer respekt av dem rundt seg nå som hun står for egne meninger.

Det høres ut som om dattera di er ei jente med bein i nesa, og det skal du være glad for!

• Liker 2
Skrevet

Min 11-åring har også stadig konflikter med venninner, og de skværer opp.

For meg som voksen er disse kranglene helt uforståelige, men har nok glemt hvordan jeg selv hadde det.

Det er småting som får disse jentene til å krangle, men det er alderen. Tenk deg selv, kroppen er full av hormoner og de gjennomgår store forandringer i denne tiden som er nå.

Jeg tar aldri parti når datteren min kommer hjem og forteller, men setter meg ned med henne for å høre på hva hun forteller. Noen ganger skværer de opp i løpet av noen minutter og andre ganger tar det noen dager.

Måten de skværer opp på er søt da. De sender små lapper til hverandre og legger på dørmatta ;-) eller sender koselige meldinger på mobilen.

Ellers så synes jeg denne alderen er ganske vanskelig, for deler små men vil være store. Hormonene river som jeg skrev, og de gjennomgår enorme forandringer.

Anonymous poster hash: e3f61...912

• Liker 1
Skrevet

Helt vanlig, jeg kranglet med venninnene mine når jeg var like gammel. Er venn med mange av de enda, 10 år senere.

Anonymous poster hash: 7da29...246
Skrevet

Det er helt vanlig, det viktigste her er at du ikke blander deg i deres konflikter. Jeg husker da jeg var 11. Innimellom ble mor til en av jentene veldig engasjert i krangelen, og gjorde alt for å beskytte sin datter mot de andre motbydelige barna. Selv om datteren var like ille, om ikke verre enn de andre.

At foreldre blander seg blir sjeldent et heldig utfall.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kranglet faktisk sjelden/aldri med mine venninner, men mine søstre derimot kranglet noe helt fryktelig med sine venninner. De var "hemmelige bestevenninner" som frøs ut en annen venninne den ene dagen, og neste dag var de "hemmelig bestevenninne" med hun de frøs ut og frøs heller ut en annen, og sånn fortsatte de..

Anonymous poster hash: db23c...e8c
Skrevet

Så lenge de ordner opp selv ser jeg ikke noe problem med st de krangler, dette er også noe de vokser på.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...