Gjest Lompa Skrevet 13. mai 2004 #1 Skrevet 13. mai 2004 På skolekjøkkenet, for sånn ca "100" år siden:- ) lagde vi noen utrolig gode potetkarbonader, med kjøtt og grønnsaker inni. Jeg husker ikke oppskriften ordentlig og lurte på om det er noen som har en slik oppskrift. Jeg fikk så lyst på det her forrige dagen og prøvde meg på dem, men de ble for bløte, så de hang ikke sammen da jeg stekte dem. De kan lages båd emed hjemmelaget og pose-potetmos, og fyll etter ønske. Bacon, kjøttdeig, salt kjøtt,skinke,erter,gulrøtter, purre,mais..... MEN, jeg husker ikke hvor mye egg og fløte som skulle være i. De er kjempegode og ideelle å ta med seg på piknik eller til lunsj.Og sikkert suveren i barneselskap. Kan noen hjelpe meg?
Arkana Skrevet 13. mai 2004 #2 Skrevet 13. mai 2004 Potetkaker 5 kokte poteter 1 ss finhakket løk ½ dl bacon/skinke ½ ts muskat 1 ts salt 1 fedd hvitløk 1 egg Bacon finhakkes før det blandes med kokte moste poteter. Tilsett løk, revet muskat, salt, presset hvitløk og sammenpisket egg. Form til små kaker som stekes gylne i smør. ½ hakket purre og/eller 1 dl revet ost er også godt i.
Gjest Lompa Skrevet 13. mai 2004 #3 Skrevet 13. mai 2004 Takk,Arkana! At ikke jeg tenkte på det først; å gå og snoke litt i matkroken din. Men den burde egentlig være forbudt likevel, man blir jo uutholdelig sulten bare man stikker nesa inn der....
Arkana Skrevet 13. mai 2004 #4 Skrevet 13. mai 2004 Takk' date='Arkana! At ikke jeg tenkte på det først; å gå og snoke litt i matkroken din. Men den burde egentlig være forbudt likevel, man blir jo uutholdelig sulten bare man stikker nesa inn der....[/quote'] Den stod faktisk ikke i matkroken min. Den oppskriften har jeg faktisk fra jeg selv gikk på skolen, tror alle barn i Norge må ha laget slike.
Gjest Lompa Skrevet 13. mai 2004 #5 Skrevet 13. mai 2004 Og jeg er en av de som har klart å rote bort oppskriftene fra den gang....!:-) Men den lille kroken din er uansett et vanvittig spennende sted og snuble innom,da! Jeg og kjæresten satt og sikla etter å ha vært innom der sist lørdag, enda vi nettopp hadde spist!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå