AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 hjelp Ok, vet ikke hvordan jeg skal få klart å forklare dette da jeg ikke er så flink til å skrive ei heller er problemet enkel å forstå. Kjenner jeg får tårer nå.. :frown: .. først vil jeg bare si at kjæresten min så og si er perfekt, det varmer når jeg tenker på stundene vi har hatt sammen og jeg får sommerfugler i magen av å tenke på at dette bare er begynnelsen vi bor i hver vår by og har vært sammen i 2 år, hvorav det ene året bodde jeg hos ham da jeg hadde en vikarjobb i byen han bor i. Neste år er planen at han skal flytte til min by og vi skal stifte en familie her. Vi har det helt supert på alle måter og sexen er limet i forholdet (ment som positivt, da vi begge ser på sexlivet vårt som helt unikt) også over til problemet; han mistet sin far for 2 år siden, rundt da vi møttes. Hans far la igjen en enorm formue, og dette skulle da bli fordelt over forskjellige familiemedlemmer. Men min kjæreste har enda ikke fått sin del av arven og jobber nå med å få den før han skal komme over hit til meg. Arven vil dekke både huslån og andre diverse ting som vi trenger for å starte det familielivet vi ønsker. Problemet er at et familiemedlem som har tilgang til alle pengene har delt ut mye av arven til de andre i familien og av en eller annen grunn nekter å dele ut min kjærestes del. Alle andre i familien vet om dette, men siden de har fått sine deler, gidder de ikke å ta på seg ekstra bry å krangle med dette familiemedlemmet på grunn av min kjæreste. Nå har det gått måneder/år hvor min kjære har blitt lovt å få sin del, men det blir alltid utsatt.. Jeg gidder ikke mer av dette stresset nå føler jeg, og orker ikke å være borte fra hverandre når dette er grunnen til at han aldri kommer hit. Han vil heller stå uten arv, enn å gå rettens vei. (HVA I ALLE DAGER?!) jeg føler at han ikke klarer å stå i mot denne mannen, at han krymper til et lite innsekt når han egentlig skal ta tak i familiemedlemmet og true med anmeldelse. Eneste grunnen til at han ikke har pakket og kommet hit uten arv er jo fordi han hele tiden får en dato hvor de skal overføre hva som er hans, men dette blir utsatt og nå har jeg sagt at jeg ikke vil ha han uten arven sin. IKKE fordi pengene i seg selv, men fordi han må få vist at han kan stå opp for seg selv, vil ikke at mine barn skal vokse opp å vite at dette nære familiemedlemmet sitter på arven til faren deres, som en dag kunne ha vært deres. Så nå har jeg slått opp for 100. gang, fordi jeg ikke klarer å se han vente på disse diverse datoene som det aldri blir noe av. Neste dato er om en uke, men jeg vet SELVFØLGELIG at dette ikke kommer til å skje fordi dette familiemedlemmet kjenner kjæresten min like godt som meg og vet at han ikke kommer til å gjøre noe før denne uken er over og da blir det litt masing og så nøyer han seg med en ny dato, og da er det samme regla igjen! Sist gang spurte han meg om en måneds tid og sa det skulle være hans siste sjanse og jeg smurte meg med tålmodighet selv om jeg visste hva som ville skje, da fikk vi en ny dato som bare var en uke, som igjen ble til en ny dato som ble til noen dager og som nå er gjort om til en uke. selv om jeg har slått opp, så vet vi begge at dette ikke er et faktum da jeg har gjort dette før (alltid i denne sammenhengen jeg har gjort det slutt) og tenker jeg på han hele tiden og tar meg i å ville sende meldinger og ringe han, og vet han vil det samme, men stakkars fyren har helt troa på at det komme til å gå denne gang og derfor tar han ikke kontakt før denne uka er ferdig da tror han at han bare kan si "kjære, vi klarte det! jeg har penga!" men det kommer ALDRI til å skje.. hvorfor innser han det ikke? og han får ikke komme hit før han har arven, for de skal jeg ikke gi til han dritsekken av familie! vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men håper noen gidder å lese gjennom og si meg deres mening. Er det jeg som er håpløs? eller er det han det er noe galt med som ikke tørr å stå opp for seg selv, hvordan skal jeg da la han bli far til mine barn? Jeg trenger egentlig bare masse råd og tips. Vil egentlig slå opp for godt og ikke gi han en ny sjanse, men da vet jeg også at jeg aldri kommer til å finne en lik mann da dette egentlig er min andre halvpart. Han er perfekt på alle andre måter, han kan ikke vente med å stifte familie med meg og hadde tatt en kule for meg uten å blunke. Så er jeg dum hvis jeg slår opp på grunn av arven hans? men så tenker jeg igjen at det ikke handler om pengene i seg selv, men heller det at tar ansvar. vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men håper noen gidder å lese gjennom og si meg deres mening. Er det jeg som er håpløs? eller er det han det er noe galt med som ikke tørr å stå opp for seg selv, hvordan skal jeg da la han bli far til mine barn? Jeg trenger egentlig bare masse råd og tips. Vil egentlig slå opp for godt og ikke gi han en ny sjanse, men er dette nok til å glemme alt det perfekte ved han? I det året vi bodde sammen var det deling på husarbeid, han pleiet meg når jeg ble syk (satt bokstavelig talt oppe hele natten for å se til at jeg hadde det bra og ikke trengte noe) felles økonimi, utrolig kjekk +++ Anonymous poster hash: a3266...c78
Ananas. Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Jeg synes det er merkelig å gjøre det slutt med ham hele tiden fordi han ikke får arven sin. Dere burde være i stand til å skape et fundament for familien dere ønsker helt uten disse pengene. At de ikke dukker opp burde irritere ham langt mer enn det irriterer deg, hadde en partner vært såpass opptatt av mine penger at de var dumpegrunn titt og ofte, så hadde jeg vært rimelig skeptisk til personens intensjoner. Du har strengt tatt ikke noe med de pengene i det hele tatt. Legg vegg fokuset på pengene - fokuser på hverandre isteden. 46
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 uups, de 2 siste av det som skal se ut som avsnitt er egentlig ett og samme avsnitt bare med andre ord.. fikk noja da jeg klarte å reloade siden, takk gud for autosave. Også må jeg bare beklage mine dårlige ferdigheter med å skrive. Håper noen piner seg og leser gjennom for så og gi meg råd og tips, for det trenger jeg virkelig! -TS Anonymous poster hash: a3266...c78
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 Jeg tror jeg ville vært litt på vakt, for å være helt ærlig. Jeg ville ønsket å komme til bunns i hva det er som egentlig skjer, hva er grunnen til at han ikke får arven sin og ingen tar ham i forsvar? Kan han ha hatt gjeld til dette familiemedlemmet? Har du kun fått hans versjon av saken? Anonymous poster hash: 135e5...2eb 5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #5 Skrevet 15. desember 2013 Gud så dum du er, jente! Å finne seg en perfekt partner er ikke lett. Du er så heldig at du har funnet deg mannen i ditt liv, også gjør du det slutt med han pga arv? Jeg skjønner at det er dumt at han ikke har fått sin del av arven. Men drit i de pengene. Du blir ikke lykkelig av penger, du blir lykkelig av å leve sammen med den personen du er glad i. Han bør være mye mer verdt for deg enn arven. Tåpelig av deg å gjøre det slutt. Anonymous poster hash: 32c3f...46b 17
Fuglen Skrevet 15. desember 2013 #6 Skrevet 15. desember 2013 For å være ærlig med deg, så synes jeg det er du som er håpløs. Du virker da som en helt utrolig lite støttende kjæreste? Hvis jeg hadde vært kjæresten din, hadde jeg luktet lunta og ikke tatt deg tilbake etter en av disse "100" gangene du har slått opp. Du sier jo rett ut at du bare vil ha han hvis han får alle disse pengen sine, og noe sier meg at det er det som er den virkelige grunnen, ikke at han er svak eller ikke kan stå opp for seg selv.. Lykke til med å finne en 100% perfekt mann da, siden du ikke vil ha han som er 99,8% perfekt for deg. 10
Ellevill Skrevet 15. desember 2013 #7 Skrevet 15. desember 2013 Jeg tror jeg ville vært litt på vakt, for å være helt ærlig. Jeg ville ønsket å komme til bunns i hva det er som egentlig skjer, hva er grunnen til at han ikke får arven sin og ingen tar ham i forsvar? Kan han ha hatt gjeld til dette familiemedlemmet? Har du kun fått hans versjon av saken?Anonymous poster hash: 135e5...2eb Jeg synes også dette høres veldig rart ut....
Ellevill Skrevet 15. desember 2013 #8 Skrevet 15. desember 2013 Jeg tror jeg ville vært litt på vakt, for å være helt ærlig. Jeg ville ønsket å komme til bunns i hva det er som egentlig skjer, hva er grunnen til at han ikke får arven sin og ingen tar ham i forsvar? Kan han ha hatt gjeld til dette familiemedlemmet? Har du kun fått hans versjon av saken?Anonymous poster hash: 135e5...2eb Jeg synes også dette høres veldig rart ut....
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #9 Skrevet 15. desember 2013 Du skjønner selv at du lar forholdet ditt styres av penger ikke sant? U are a gold digger honey, å du skjønner det ikke selv engang. Anonymous poster hash: 375bb...2bb 9
Molte Skrevet 15. desember 2013 #10 Skrevet 15. desember 2013 For meg hørest det ut som han er kun bra nok for deg med arven, og uten arv så er han ikke god nok til å bli far til dine barn? Du burde vært der for han og støttet han. Men som noen andre nevnte, så hadde jeg ville hørt med han hvorfor dette medlemmet holder igjenn pengene og hvorfor de andre ikke støtter han. Hørest litt merkelig ut. Men det er ikke alltid arveoppgjør går smertefritt. 7
Gamerfrue Skrevet 15. desember 2013 #11 Skrevet 15. desember 2013 åh guuuud - arv har ødelagt så mange familier, helighet! Mennesker blir jo helt GALE når det kommer til penger! Bare se på deg selv - du velger penger (!) som grunnlag for å slå opp, og har slått opp så mange ganger på grunn av det at det har blitt en vane, og at dere begge har blitt vant til at dette er en måte for deg å reagere negativt på... Ser du ikke selv at dette er helt bak mål? Du har faktisk vært sammen med ham hele tiden det har blitt lovet en god slump med penger. Hva skjer om dette ikke skjer? Noensinne? Er du sikker på at du faktisk skylder på at han er "veik" (forøvrig vet jeg ikke om jeg synes det er negativt å ikke ønske å splitte familien sin på grunnlag av penger, selv om jeg ser urettferdigheten i det hele), eller er det det at du nå har basert så mye av fremtiden din på dette beløpet at du ikke ser for deg en fremtid uten? 5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #12 Skrevet 15. desember 2013 Jeg tror jeg ville vært litt på vakt, for å være helt ærlig. Jeg ville ønsket å komme til bunns i hva det er som egentlig skjer, hva er grunnen til at han ikke får arven sin og ingen tar ham i forsvar? Kan han ha hatt gjeld til dette familiemedlemmet? Har du kun fått hans versjon av saken? Anonymous poster hash: 135e5...2eb Jeg synes også dette høres veldig rart ut.... ser den, men nei på den fronten er han helt uskyldig. Han har ingen søsken og mora døde da han var ungdom. Så disse familiemedlemmene det er snakk om er onkler og andre. (les onkel med litt ekstra vekt på) -TS Anonymous poster hash: a3266...c78
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #13 Skrevet 15. desember 2013 Hvis han har rett på noen penger og ikke får det, så må han jo gå til sak. Så det at han velger å tape pengene istedenfor å gå til sak er litt merkelig, siden det er farsarven hans. Jeg skjønner dilemmaet ditt, du vil ha en mann som sørger for at det som er riktig skjer, og at du er redd for at han skal bli tafatt hele livet. Men det er noe han må ordne opp i selv. du kan ikke pushe på han vedrørende dette. Jeg tror du bare må gå videre i livet ditt, glemme pengene og dersom han virkelig vil ha deg så sørger han for at det blir slik at det blir deg og han. Men ikke bli den som pusher på pengene, det kan bli en ond sirkel. Anonymous poster hash: b753d...dc5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #14 Skrevet 15. desember 2013 Men dumpegrunnen min er jo at han ikke klarer å stå opp for seg selv og forlange pengene sine for å kunne fortsette livet med en litt lettere hverdag og sikre familielivet han ønsker. -TS Anonymous poster hash: a3266...c78
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #15 Skrevet 15. desember 2013 Hvis han har rett på noen penger og ikke får det, så må han jo gå til sak. Så det at han velger å tape pengene istedenfor å gå til sak er litt merkelig, siden det er farsarven hans. Jeg skjønner dilemmaet ditt, du vil ha en mann som sørger for at det som er riktig skjer, og at du er redd for at han skal bli tafatt hele livet. Men det er noe han må ordne opp i selv. du kan ikke pushe på han vedrørende dette. Jeg tror du bare må gå videre i livet ditt, glemme pengene og dersom han virkelig vil ha deg så sørger han for at det blir slik at det blir deg og han. Men ikke bli den som pusher på pengene, det kan bli en ond sirkel. Anonymous poster hash: b753d...dc5 Nettopp! takk for råd -TS Anonymous poster hash: a3266...c78
zen Skrevet 15. desember 2013 #16 Skrevet 15. desember 2013 Høres rart ut. Er det han du vil ha, eller pengene? Jeg tenker at man bør kunne starte et liv sammen uavhengig av arv. Det får da også ubemidlede mennesker til. Dessuten virker det noe rart at arven skal holdes tilbake fra kun han, men ikke de andre. Kan være noe han ikke forteller deg, men uansett skjønner jeg om han rygger når du virker så opptatt av denne arven. 1
zen Skrevet 15. desember 2013 #17 Skrevet 15. desember 2013 Men dumpegrunnen min er jo at han ikke klarer å stå opp for seg selv og forlange pengene sine for å kunne fortsette livet med en litt lettere hverdag og sikre familielivet han ønsker. -TS Anonymous poster hash: a3266...c78 Så du hadde dumpet han også hvis det var i en annen sammenheng han ikke klarte å stå opp for seg selv? Enten er det bare en del av hans personlighet, eller så er det noe han ikke forteller deg.
Gjest Lille-pus Skrevet 15. desember 2013 #18 Skrevet 15. desember 2013 Foreligger det et testament etter faren til den mannen du snakker om, TS?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #19 Skrevet 15. desember 2013 ser den, men nei på den fronten er han helt uskyldig. Han har ingen søsken og mora døde da han var ungdom. Så disse familiemedlemmene det er snakk om er onkler og andre. (les onkel med litt ekstra vekt på) -TS Anonymous poster hash: a3266...c78 Vel, jeg forstår hvordan du tenker. Å skulle la seg overkjøre så totalt som kjæresten din gjør er ikke en spesielt sexy egenskap. Han minner litt om denne karen. Anonymous poster hash: 135e5...2eb 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #20 Skrevet 15. desember 2013 Jeg synes du skal vise ham denne tråden og se om han får opp gluggene. Anonymous poster hash: 4a6e9...5eb 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå