AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 usikker på om jeg poster riktig her men... jeg har ei venninne som jeg omtrent har bodd hos i et par mnd fordi hun ikke liker å være alene. jeg er med å kjøper mat osv, å hun har så lyst til at jeg skal flytte inn. men jeg har brent meg på det før, å veit med meg selv at jeg er avhengig av å ha noe eget. jeg begynner å få lyst til å bo hjemme hos meg selv en stund nå fordi her er det alltid lyder og ting som skjer. hun har hunder osv å hun er alltid klar for å dra ut på noe, å jeg er så avhengig av å ta det rolig til tider. jeg sier ifra når jeg ikke orker å ut på noe. men hvis jeg skal bort til en venn eller noe å se film feks så må jeg si ifra tidlig på dagen fordi hun da må dra til noen andre fordi hun ikke liker å være alene om kvelden. dette ødelegger mine muligheter for å være spontan å jeg har avbrutt MANGE planer fordi jeg får dårlig samvittighet fordi jeg vil dra fra henne på kvelden. som regel er det jo vi to som finner på noe, men av og til så vil jeg være med andre også. uff jeg veit ikke hvordan jeg skal si til henne at jeg vil være hjemme en stund er det noen som veit hvordan jeg kan formidle dette til henne uten at hun blir veldig såret? vi er sånn at vi er flinkere til å snakke på sms fordi vi da kan ta oss den tiden vi trenger på å svare. å vi er like gode venninner uansett så den som vil komme med "ta det face 2 face" må bare skjønne at ingen av oss har lett for å si noe på den måte. da ender det opp med at vi sier feil ting å så blir alt bare rart etterpå. er det noen som kan hjelpe meg? Anonymous poster hash: 558be...f74
aAnonym_ungdom96 Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 hei jaa, det blir vanskelig å ikke såre henne, men du kan prøve å si at du har hjemlengsel og vil bo hjemme en stund. Du kan si du kan besøke henne ofte og hvis hun blir redd er det bare å ringe. Det betyr ikke nødvendigvis at du kan komme hver gang hun ringer, men heller at du er der for hun. hvis hun er en ekte venn, vil hun forstå det ) Håper det ordner seg! 1
zen Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 Si du er litt sliten og må slappe av litt hjemme?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 Bare ta tingene dine og dra hjem og send en sms og si at du ble nødt til å reise hjem og må være der en tid. Anonymous poster hash: 3b7ab...f3c
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #5 Skrevet 15. desember 2013 takk for svar. ja jeg kan jo si at hun bare kan ringe, eller komme på besøk. problemet er at hun ikke klarer å være alene om natta. å da ser jeg at hun blir litt redd når jeg nevner at jeg skal ut i bare et par timer uff den samvittigheten... TS Anonymous poster hash: 4696a...000
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #6 Skrevet 15. desember 2013 Bare ta tingene dine og dra hjem og send en sms og si at du ble nødt til å reise hjem og må være der en tid. Anonymous poster hash: 3b7ab...f3c nei det har jeg ikke hjerte til. TS Anonymous poster hash: 4696a...000
Midnanne Skrevet 15. desember 2013 #7 Skrevet 15. desember 2013 Men kjære deg, sånn her skal det jo ikke være:/ Du skal ikke ha ansvar for å ta vare på en annen person til en så stor grad. Det høres ut som om denne venninen din har noen problemer hun burde søke hjelp om. Når du bor hos henne på denne måten blir du jo bare en 'enabler'/hvilepute, og lar hun opprettholde et usunt mønster hvor hun ikke klarer seg selv. 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #8 Skrevet 15. desember 2013 Men kjære deg, sånn her skal det jo ikke være:/ Du skal ikke ha ansvar for å ta vare på en annen person til en så stor grad. Det høres ut som om denne venninen din har noen problemer hun burde søke hjelp om. Når du bor hos henne på denne måten blir du jo bare en 'enabler'/hvilepute, og lar hun opprettholde et usunt mønster hvor hun ikke klarer seg selv. hun er i 30 årene, så egentlig burde hun jo klare seg selv. jeg tørr nesten ikke å hinte om at hun trenger hjelp for da tror jeg hu vil se på meg med andre øyne, å hun er den beste vennen jeg har her Anonymous poster hash: 4696a...000
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #9 Skrevet 15. desember 2013 Du må sende henne en SMS der du først forteller henne hvor glad du er i henne og at du bryr deg om henne. Si det som det er, at det er vanskelig for deg å leve på denne måte. Du vil gjerne stille opp for henne, men du vil også leve ditt eget liv. Hjelp henne med å oppsøke en psykolog. Hun kommer aldri til å leve ett fredfullt, normalt liv hvis ikke hun får hjelp av en psykolog. Anonymous poster hash: 5688f...92d
Midnanne Skrevet 15. desember 2013 #10 Skrevet 15. desember 2013 (endret) hun er i 30 årene, så egentlig burde hun jo klare seg selv. jeg tørr nesten ikke å hinte om at hun trenger hjelp for da tror jeg hu vil se på meg med andre øyne, å hun er den beste vennen jeg har her Anonymous poster hash: 4696a...000 Noen ganger må man gjøre og si vanskelige ting for å være en god venn Endret 15. desember 2013 av Midnanne 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #11 Skrevet 15. desember 2013 Noen ganger må man gjøre og si vanskelige ting for å være en god venn var redd for det... huff. redd hun kommer til å kutte meg ut. men da veit jeg vel hertfall at hun bare brukte meg. enda jeg tviiiler på det Anonymous poster hash: 4696a...000
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #12 Skrevet 15. desember 2013 Du må sende henne en SMS der du først forteller henne hvor glad du er i henne og at du bryr deg om henne. Si det som det er, at det er vanskelig for deg å leve på denne måte. Du vil gjerne stille opp for henne, men du vil også leve ditt eget liv. Hjelp henne med å oppsøke en psykolog. Hun kommer aldri til å leve ett fredfullt, normalt liv hvis ikke hun får hjelp av en psykolog. Anonymous poster hash: 5688f...92d takk, hjalp mye med hva jeg skal skrive hun betyr jo alt for meg! Anonymous poster hash: 4696a...000
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #13 Skrevet 15. desember 2013 takk, hjalp mye med hva jeg skal skrive hun betyr jo alt for meg! Anonymous poster hash: 4696a...000 Lykke til! Dette klarer du Jeg skjønner at psykolog kan være tabu for noen, men det er faktisk ganske vanlig at helt normale folk oppsøker en psykolog . Det viktigste i livet er å kunne leve et liv uten angst. Hjelp henne med å oppsøke en psykolog. Dere vil få et mye bedre venneforhold når hun får den hjelpen hun trenger Du kan kanskje si at du vil gjerne bli med når hun får time, sitte på venterommet feks Anonymous poster hash: 5688f...92d
strawberry Skrevet 15. desember 2013 #14 Skrevet 15. desember 2013 Høres slitsomt ut, og at hun tapper deg for energi. Hun burde få profesjonell hjelp (om hun ikke har det allerede), og ja, du burde flytte ut for begges del.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #15 Skrevet 15. desember 2013 Lykke til! Dette klarer du Jeg skjønner at psykolog kan være tabu for noen, men det er faktisk ganske vanlig at helt normale folk oppsøker en psykolog . Det viktigste i livet er å kunne leve et liv uten angst. Hjelp henne med å oppsøke en psykolog. Dere vil få et mye bedre venneforhold når hun får den hjelpen hun trenger Du kan kanskje si at du vil gjerne bli med når hun får time, sitte på venterommet feks Anonymous poster hash: 5688f...92d jeg pleier å være med henne når hun er hos lege osv da hun HATER å være hos lege. hun veit at jeg er der for henne uansett hva som skjer. men dette er jeg redd kommer til å gjre så hu blir veldig redd og lei seg... Anonymous poster hash: 4696a...000
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #16 Skrevet 15. desember 2013 Høres slitsomt ut, og at hun tapper deg for energi. Hun burde få profesjonell hjelp (om hun ikke har det allerede), og ja, du burde flytte ut for begges del. hun får ikke noen spesiell hjelp nå som jeg veit om. tror hun er på samtale hos en eller anna en gang i mnd eller noe. jeg føler at jeg ikke har noe energi lenger. å det å følge mitt stramme budsjett er også vanskelig da hun alltid vil finne på noe som koster penger. skjønner ikke det men... hun veit at jeg har dårlig råd, å hun betaler av og til av den enkle grunn at hun vil ha meg med. men herregud samvittigheten min blir ikke bedre av den grunn :/ Anonymous poster hash: 4696a...000
mie23 Skrevet 15. desember 2013 #17 Skrevet 15. desember 2013 takk for svar. ja jeg kan jo si at hun bare kan ringe, eller komme på besøk. problemet er at hun ikke klarer å være alene om natta. å da ser jeg at hun blir litt redd når jeg nevner at jeg skal ut i bare et par timer uff den samvittigheten... TS Anonymous poster hash: 4696a...000 Skjønner du ikke vil såre henne, men dette er ikke ditt ansvar. Kanskje hun kan snakke med en psykolog? Ellers kan du si du trenger å være alene og ha fred og ro. Jeg hadde aldri klart å bo med en venninne. 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #18 Skrevet 15. desember 2013 jeg pleier å være med henne når hun er hos lege osv da hun HATER å være hos lege. hun veit at jeg er der for henne uansett hva som skjer. men dette er jeg redd kommer til å gjre så hu blir veldig redd og lei seg... Anonymous poster hash: 4696a...000 Kjære deg, dette er AKKURAT hva hun trenger. Hun kommer garantert til å bli redd når du nevner det for henne, hun har levd i redsel og angst for så lenge. Gi henne et spark bak, send henne til en psykolog slik at hun fortest mulig kvitter seg med denne redselen og angsten hun har. Ellers vil hun aldri kunne leve et normalt liv. Du sårer ikke henne, du HJELPER henne. Bare en psykolog kan hjelpe henne Anonymous poster hash: 5688f...92d
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #19 Skrevet 15. desember 2013 Kjære deg, dette er AKKURAT hva hun trenger. Hun kommer garantert til å bli redd når du nevner det for henne, hun har levd i redsel og angst for så lenge. Gi henne et spark bak, send henne til en psykolog slik at hun fortest mulig kvitter seg med denne redselen og angsten hun har. Ellers vil hun aldri kunne leve et normalt liv. Du sårer ikke henne, du HJELPER henne. Bare en psykolog kan hjelpe henne Anonymous poster hash: 5688f...92d er så godt å høre at folk ikke syns jeg er råtten som vil gjøre dette. jeg må begynne å tenke på meg selv da dette tapper meg for energi.. ofte sitter jeg med headsett bare for å slippe lydene som er her. Anonymous poster hash: 4696a...000
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #20 Skrevet 15. desember 2013 er så godt å høre at folk ikke syns jeg er råtten som vil gjøre dette. jeg må begynne å tenke på meg selv da dette tapper meg for energi.. ofte sitter jeg med headsett bare for å slippe lydene som er her. Anonymous poster hash: 4696a...000 Gjør dette for å hjelpe henne og for å få et bedre venneforhold. Ikke tenk så mye mer på det. Det er som om en person har fått influensa og må til legen. Alle må til legen i blant, det er ikke så farlig. Du må slutte å tenke så mye på det. Du må bestemme deg for det også gjør du det. Ferdig med denne saken Anonymous poster hash: 5688f...92d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå