AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Hei alle sammen. Vil spørre om noe som har plaget meg en god stund nå. Kan starte med å fortelle at jeg er en veldig sosial og blid jente og kommer veldig fort i samtale med nye mennesker. Men det har seg slik at jeg har kun 2-3 "ordentlige" jentevenner. 1 bestevenninne, en tidligere bestevenninne som jeg har nå og da kontakt med (typ noen ganger i mnd) og ei jeg har litt frem og tilbake kontakt med. Jeg har for det meste kun guttevenner. Ut i fra det jeg får høre er jeg over ganske langt over gjennomsnittet pen (ikke noe jeg selv mener, men får høre av andre, både gutter og jenter). Har hørt at dersom andre jenter ser en penere jente legger de ofte disse jentene for hat - men det er da mange pene jenter som har venninner? Så kan vel ikke være det. Jeg er ei jente som sier ting rett frem, og har sterke meninger - men folk gir som regel inntrykk av at de liker meg veldig godt som person. Jeg skjønner ikke hva det kan være. Føler meg alene og skjønner ikke hvorfor jeg ikke får meg ordentlige jentevenner, typ sånne man kan møte utenfor jobb eller skole? Synes det er forferdelig deprimerende.. Anonymous poster hash: f1425...2d1
Hettemaake Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Tar du initiativ til å finne på noe med jenter du møter da?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 Ja, det gjør jeg. Men jeg går ikke ut på byen. Er som regel på skole eller jobb, og det er ikke alltid så lett å ta inetiativ der; typ gå bort og bare si hei.. Ts Anonymous poster hash: f1425...2d1
Gjest Summers Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 (endret) Ja, det gjør jeg. Men jeg går ikke ut på byen. Er som regel på skole eller jobb, og det er ikke alltid så lett å ta inetiativ der; typ gå bort og bare si hei.. Ts Anonymous poster hash: f1425...2d1 Trenger vel ikke gå på byen for å få venner? Skole og jobb burde fungere utmerket. Du snakker vel med de uansett? Er vel sikkert også noe sosialt utenom også, julebord, eksamensfest, russefeiring, osv? Endret 15. desember 2013 av Summers
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #5 Skrevet 15. desember 2013 Du har jo to jentevenner, holder ikke det? Trenger man flere? Anonymous poster hash: 7c375...5db 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #6 Skrevet 15. desember 2013 Neida, det vet jeg. Men de jeg jobber med er mye eldre enn meg, og de som er på min alder har jeg ikke fått såpass forhold til at jeg kan spørre om de vil finne på noe - uten å virke helt desperat. Studiet jeg går på dannet det seg grupper med en gang, og de fleste jentene som gikk der var veldig "jentejenter" som fortsatt er på ungdomsskole/videregående nivå - baksnakking og slikt. Sånne jenter takler jeg ikke. Anonymous poster hash: f1425...2d1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #7 Skrevet 15. desember 2013 Jeg er glad for de venninnene jeg har. Lurer bare på om det er normalt. Ser jo at det er ganske normalt å være en venninnegjeng og ha en del venninner. Anonymous poster hash: f1425...2d1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #8 Skrevet 15. desember 2013 Russefeiring var da jeg gikk på vgs. Dette deltok jeg ikke på, jeg gikk påbygg og konsentrerte meg veldig om skole. Jeg fikk noen venninner mitt siste år på helt ny skole, men ikke noen jeg har holdt veldig kontakt med. Jeg hadde en del venninner på vgs, men nå har jeg nesten ingen.. Anonymous poster hash: f1425...2d1
Gjest Summers Skrevet 15. desember 2013 #9 Skrevet 15. desember 2013 Neida, det vet jeg. Men de jeg jobber med er mye eldre enn meg, og de som er på min alder har jeg ikke fått såpass forhold til at jeg kan spørre om de vil finne på noe - uten å virke helt desperat. Studiet jeg går på dannet det seg grupper med en gang, og de fleste jentene som gikk der var veldig "jentejenter" som fortsatt er på ungdomsskole/videregående nivå - baksnakking og slikt. Sånne jenter takler jeg ikke. Anonymous poster hash: f1425...2d1 Hvor stort er studiet ditt? Skal vel litt til at det er noe galt med alle om det er mange studenter der. Jeg er ikke jente så vet ikke hvor vanskelig det er å komme i en gruppe, men synes selv jeg alltid har sluppet til, gruppen blir ikke for stor så lenge den andre personen passer inn. Og noen må du vel passe inn hos?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #10 Skrevet 15. desember 2013 Hvor stort er studiet ditt? Skal vel litt til at det er noe galt med alle om det er mange studenter der. Jeg er ikke jente så vet ikke hvor vanskelig det er å komme i en gruppe, men synes selv jeg alltid har sluppet til, gruppen blir ikke for stor så lenge den andre personen passer inn. Og noen må du vel passe inn hos? Det er ikke veldig stort. Folk er stort sett for seg selv av de som ikke er i disse små jentegruppene. Jeg har vært veldig umotivert i selve studiet og synes det er gørr (skal ikke fortsette med dette), så kan være derfor jeg ikke har prøvd hardt nok. Men jeg går på et ganske spesielt studie der det går veldig spesielle mennesker. Folk jeg ikke har noe til felles med eller merker at fortsatt er på fjortisstadiet. Jeg har kommet godt overens med noen, men det har ikke blitt noe mer utav det. Jeg har nok skylden i noe av det selv akkuratt her, pga min tappede motivasjon for studiet. Men generelt i livet, føler jeg det er umulig.. Anonymous poster hash: f1425...2d1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #11 Skrevet 15. desember 2013 Beklager om jeg virker sytende. Måtte bare få dette ut. Synes det er tøft, og får dårlig selvtillit. Er ikke noe gøy når jeg møter nye mennesker og de får vite at jeg nesten ikke har venner. Føler meg som en outsider.. TS Anonymous poster hash: f1425...2d1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #12 Skrevet 15. desember 2013 For det første - det er stor forskjell på "ingen" og "nesten ingen". Du har en bestevenninne. Jeg kjenner flere jenter som har én bestevenninne de tilbringer nesten all sin tid med. Ang. utseende osv så har du rett. Selv om jenter ofte kan være sjalu og slemme, så er det ingen grunn til ikke å ha venninner selv om man er pen. Mange pene jenter har mange venninner. Det er nok også en grunn til at mange pene jenter er venner med hverandre. Når jenter primært har guttevenner er det andre årsaker. Gutter er lette å huke til seg - det er lavinvesterings-venner - mange gutter er villige til å henge med pene jenter, enten for status, bekreftelse, insider info om jenteverdenen eller håp om noe mer. De er ikke ekte venner på samme vis, og jentene vet det. Det er ikke utseendet som gjør jenter til "female dog whistles", det er holdningen. Hvis du er en blid og åpen person - er det tidligere venninner du kan oppsøke kontakt med? Kan du legge til en jente fra studier eller jobb på facebook? Og så sende en meld og si at du skal ut med en venninne fredag eller whatever, og om hun vil være med. Du kan avtale med en av dine venninner og få en ny til å være med. Om det er et stykke unna, tilby at hun kan crashe hos deg. Det er ofte starten på et nærere vennskap. Anonymous poster hash: e424e...e0f
zen Skrevet 15. desember 2013 #13 Skrevet 15. desember 2013 På en side kan det være fint med folk som er veldig rett frem og sier meningene sine tydelig, men på den andre siden kan noen føle du tar mye plass. Viser du interesse for andre? Skaper du tillit? Innbyr du til nærmere bekjentskap?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #14 Skrevet 15. desember 2013 Har heller ikke supermange jentevenner. Flere guttervenner ihvertfall. Letter å være med de, så har ikke noe problem med det. Mange jenter er så ... drama og irriterende, blir et ork i lengden Anonymous poster hash: 42637...f06 1
Gjest Summers Skrevet 15. desember 2013 #15 Skrevet 15. desember 2013 Det er ikke veldig stort. Folk er stort sett for seg selv av de som ikke er i disse små jentegruppene. Jeg har vært veldig umotivert i selve studiet og synes det er gørr (skal ikke fortsette med dette), så kan være derfor jeg ikke har prøvd hardt nok. Men jeg går på et ganske spesielt studie der det går veldig spesielle mennesker. Folk jeg ikke har noe til felles med eller merker at fortsatt er på fjortisstadiet. Jeg har kommet godt overens med noen, men det har ikke blitt noe mer utav det. Jeg har nok skylden i noe av det selv akkuratt her, pga min tappede motivasjon for studiet. Men generelt i livet, føler jeg det er umulig.. Anonymous poster hash: f1425...2d1 Men skal du fortsette på studiet etter jul? Hvis nei så er det jo ikke noe vits i å investere noe tid i dem, hvis ja så er det nok en del av studentene du studerer med som også har null interesse i studiet og bare er der pga det sosiale. Har ikke studiet festforening, barjobbing eller noe sånt? Der er det lett å bli kjent med folk. Ser jo også folk som bare sitter i kantina og plaprer hele dagen, bryr seg neppe om studiet de heller. Du har vel egentlig ganske god sjans til å få venner når du allerede har en del guttevenner fra før, man blir liksom ikke brandet som outsider.
zen Skrevet 15. desember 2013 #16 Skrevet 15. desember 2013 Lurer bare på om det er normalt. Ser jo at det er ganske normalt å være en venninnegjeng og ha en del venninner. Anonymous poster hash: f1425...2d1 Mange har det, men hos noen går det på bekostning av å kunne være seg selv. Du er ikke alene om å synes det blir mye baksnakking og umodenheter.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #17 Skrevet 15. desember 2013 For det første - det er stor forskjell på "ingen" og "nesten ingen". Du har en bestevenninne. Jeg kjenner flere jenter som har én bestevenninne de tilbringer nesten all sin tid med. Ang. utseende osv så har du rett. Selv om jenter ofte kan være sjalu og slemme, så er det ingen grunn til ikke å ha venninner selv om man er pen. Mange pene jenter har mange venninner. Det er nok også en grunn til at mange pene jenter er venner med hverandre. Når jenter primært har guttevenner er det andre årsaker. Gutter er lette å huke til seg - det er lavinvesterings-venner - mange gutter er villige til å henge med pene jenter, enten for status, bekreftelse, insider info om jenteverdenen eller håp om noe mer. De er ikke ekte venner på samme vis, og jentene vet det. Det er ikke utseendet som gjør jenter til "female dog whistles", det er holdningen. Hvis du er en blid og åpen person - er det tidligere venninner du kan oppsøke kontakt med? Kan du legge til en jente fra studier eller jobb på facebook? Og så sende en meld og si at du skal ut med en venninne fredag eller whatever, og om hun vil være med. Du kan avtale med en av dine venninner og få en ny til å være med. Om det er et stykke unna, tilby at hun kan crashe hos deg. Det er ofte starten på et nærere vennskap. Anonymous poster hash: e424e...e0f Takk for svar. Jeg har noen jenter fra studiet på FB, men føler det blir rart å bare spørre om de vil finne på noe når vi ikke har pratet så mye? Jeg tenkte - som du skriver å oppsøke gamle venner. Har flyttet et stykke vekk så er derfor de gamle vennskapene har falmet litt. Jeg må nok skjerpe meg, det er nok også en stor del min feil. Takk for svar. TS Anonymous poster hash: f1425...2d1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 15. desember 2013 #18 Skrevet 15. desember 2013 Problemet kan ligge i at du føler det er desperat eller for tidlig å spørre om dere skal finne på noe. Hvor lenge må dere snakke sammen før du føler du kan spørre? Jeg mener ikke at alt ansvaret ligger på deg, men kan jo hende det er en del av problemet.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #19 Skrevet 15. desember 2013 Jeg har det på samme måte, og er 20 år. Har veldig få jentevenner og flest guttevenner. Gruer meg til jeg får meg kjæreste, og ikke har noen jentevenner å "vise frem". Anonymous poster hash: 1de17...224
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #20 Skrevet 15. desember 2013 Men skal du fortsette på studiet etter jul? Hvis nei så er det jo ikke noe vits i å investere noe tid i dem, hvis ja så er det nok en del av studentene du studerer med som også har null interesse i studiet og bare er der pga det sosiale. Har ikke studiet festforening, barjobbing eller noe sånt? Der er det lett å bli kjent med folk. Ser jo også folk som bare sitter i kantina og plaprer hele dagen, bryr seg neppe om studiet de heller. Du har vel egentlig ganske god sjans til å få venner når du allerede har en del guttevenner fra før, man blir liksom ikke brandet som outsider. Ikke på det studiet, eller jeg velger å ta fritt emne neste halvår før jeg skal søke på et nytt studie. jeg er ikke en typisk outsider, men jeg er veldig forsiktig med å velge venner og er ikke den type personen som liker å feste - noe flere på mitt studie egentlig er. TS Anonymous poster hash: f1425...2d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå