AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Jeg og kjæresten min har barn fra før. Han har en gutt og en jente, mens jeg har en jente. Jentene våre er jevngamle. Fra neste høst flytter vi sammen :-) Foreldrene til kjæresten min er veldig engasjerte besteforeldre og er gavmilde med gaver/opplevelser. Foreldrene mine er skilt, min mor er kreftsyk og pappaen min er som oftest opptatt. Bestefaren på pappaen sin side er også mye opptatt med sitt, mens bestemoren er dessverre død. Jeg er selv oppvokst med engasjerte besteforeldre, og synes det er trist på min datters vegne. Hvordan vil dette bli i forhold til min datter, når vi flytter sammen?! Foreldrene til kjæresten vil gjerne ha barnebarna sine på overnatting, kommer med gaver ol.. Hvordan er deres erfaringer med stebesteforeldre? Anonymous poster hash: 647ac...838
skruf Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Her blir eldstejenta behandlet på helt lik linje som minstejenta av foreldrene til mannen min iallefall, selv om de ikke er biologiske besteforeldre til hun jeg hadde fra før. Faktisk så blir de skuffet hvis vi kommer på besøk og hun ikke er med pga hun er til faren sin:) Jeg er uendelig takknemlig for at mannen min sin familie, både foreldre og søsken, ser på henne og behandler henne på lik linje som lillesøsteren:)
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 Det kan jo hende at din kjærestes foreldre også engasjerer seg i din datter når dere flytter sammen. Kan hende de enda er litt usikre å ikke vil mase seg på nå når dere enda ikke bor sammen. Jeg syns ikke du skal ta sorgene på forskudd, men heller se det an når dere har flyttet sammen. Om de ikke engasjerer seg, har du jo ingenting du skulle sagt til det - selv om jeg skjønner at det kan være leit. Mange bonus besteforeldre engasjerer seg også i bonusbarnebarna sine. Anonymous poster hash: 7c42e...2d3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 Jeg og kjæresten min har barn fra før. Han har en gutt og en jente, mens jeg har en jente. Jentene våre er jevngamle. Fra neste høst flytter vi sammen :-) Foreldrene til kjæresten min er veldig engasjerte besteforeldre og er gavmilde med gaver/opplevelser. Foreldrene mine er skilt, min mor er kreftsyk og pappaen min er som oftest opptatt. Bestefaren på pappaen sin side er også mye opptatt med sitt, mens bestemoren er dessverre død. Jeg er selv oppvokst med engasjerte besteforeldre, og synes det er trist på min datters vegne. Hvordan vil dette bli i forhold til min datter, når vi flytter sammen?! Foreldrene til kjæresten vil gjerne ha barnebarna sine på overnatting, kommer med gaver ol.. Hvordan er deres erfaringer med stebesteforeldre? Anonymous poster hash: 647ac...838 Vi har mine, dine og våre barn. Begge har barn fra før og vi har et felles. Mine foreldre behandler stebarnebarn på lik linje som de biologiske. Men på min mann side er det ikke sånn desverre.. Anonymous poster hash: 91c2e...339
Daraya Skrevet 16. desember 2013 #5 Skrevet 16. desember 2013 Det er ikke alltid like lett å få tette bånd til barna den nye livsledsageren til eget barn har fra før. Ofte nok er det jo vanskelig allerede med biologiske barnebarn som man kjenner fra de ble født. Jeg tror man må bare godta at ikke alle kan eller vil stille opp som bonusbesteforeldre, og som regel har barna jo 2 sett besteforeldre.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #6 Skrevet 16. desember 2013 Ingen kan vel forvente at stebesteforeldre skal ta med stebarnebarna på overnatting, like dyre gaver osv. Det er naturlig at de at et mye sterkere bånd til sine egne barnebarn. Anonymous poster hash: e13f5...657
Gjest Magdalene Skrevet 16. desember 2013 #7 Skrevet 16. desember 2013 Ingen kan vel forvente at stebesteforeldre skal ta med stebarnebarna på overnatting, like dyre gaver osv. Det er naturlig at de at et mye sterkere bånd til sine egne barnebarn. Anonymous poster hash: e13f5...657 Signerer denne. De skal selvsagt behandle de nye med respekt, men at de blir tatt med på ferier, overnattinger og slikt, kan man ikke forvente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå