Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å kjøpe det samme til alle? Noen som gjør dette? Ikke interessert i å høre om hva jeg kan lage selv, for det skjer ikke. Jeg skal kjøpe ca. 20-30 julegaver.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du kjøpe det samme til alle?

Til de over 18 kan du kjøpe vin og til de under 18 kan du kjøpe godteri, men det er veldig upersonlig. Bryr du deg ikke om familien din nok til at du gidder å finne ut hva de ønsker seg?

Anonymous poster hash: b4cba...e70
Skrevet

Hva er vitsen i å kjøpe noe da, hvis man ikke legger noe i det? Det ER faktisk tanken som teller. Det er vel faktisk ikke noe jeg kan komme på som passer til både farfar på 80 og tantebarnet på 3, med mindre det er noe spiselig, eller noe som kan lages (og det vil du jo ikke ha forslag på).

Skrevet

Sjokolade!

Ellers enig i at man like greit kan droppe gaver om man kjøper det samme til alle. Men til voksne som har alt og som man bare skal ha en oppmerksomhet til, så er sjokolade, kaffe eller vin sikre vinnere. Kan jo kjøpe forskjellige typer til alle også, selv om gaven strengt tatt er den samme.

Skrevet

Jeg har gjort det enkelte år. Har dårlig helse, så noen år er shopping bare ikke mulig. Slekt og venner vet selvfølgelig om dette, og takknemlige for det jeg får til uansett.

Et år jeg var veldig dårlig ble det gode tekniske ullsokker fra sportsbutikk til alle, med konfekt til voksne og noe gøyalt godteri til barn.

Et annet år fikk alle hodelykter, diverse reflekser og votter, også fra sportsbutikk.

Ellers pleier jeg å gjøre en mellomvariant, når formen er litt bedre. Voksne får samme gave, unge voksne/tenåringer, eldre barn og yngre barn får samme gave. Har jeg mulighet så prioriterer jeg å finne på noe spesielt for barna :)

Anonymous poster hash: cf810...43f
Skrevet

Bøker er enkelt å kjøpe til mange - og fine gaver :)

Anonymous poster hash: cf810...43f
  • Liker 2
Skrevet

Beklager, jeg glemte å presisere at jeg ikke mente familien min. De får forskjellig gaver. Jeg mente venner. :) tanken som teller...jaja..men er det ikke nok å ha tenkt at de skal få julegave da? :P

Skrevet

Til venner synes jeg det er helt greit å gi enten en flaske vin eller noe annet smått og spiselig. Det er jo ikke sånn at disse sitter i samme stue og pakker opp nøyaktig samme gave.

Skrevet

tanken som teller...jaja..men er det ikke nok å ha tenkt at de skal få julegave da? :P

Syns ikke det ;) Det som er gøy med å gi gaver er jo å gi noe du tror personen blir glad for, noe du tror akkurat den personen vil like, hvis ikke mener jeg at man bør droppe gaver, hvis man bare skal kjøpe for å kjøpe..

Skrevet (endret)

I utgangspunktet syns jeg ikke noe om å handle likt til alle, men man har ulike oppfatninger og ulike forutsetninger når det kommer til julegaver, så noen forslag kan du da få:

En god olivenolje, en boks eksklusivt krydder el.l

God kaffe / te

Kinobilletter (gavekort) eller gavekort på badeland el.l er fint til familier, også der hvor det er sprikende alder på barna.

Ellers er ullsokker, votter og pysjbukser forbruksvare for både store og små.

Edit: En bokstav for mye her, og en for lite der...

Endret av Marsipan
Skrevet

Du kan klikke mye rart hjem fra nettbutikker, hvis du ikke har mulighet til å gå ut å handle. :)

Anonymous poster hash: 1fcfd...bce
Skrevet

Gavekort fra lydbokforlaget! Perfekt gave, du kan bestille på nett, og mottakeren velger selv hvilen bok de vil ha, også på nett :)

Anonymous poster hash: ff36d...52d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...