AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Long story short, 3-åringen her i hus har vært på besøk hos farfar og overnattet, når vi hentet henne glemte vi kosebamsen som hun har hatt hver eneste natt siden hun ble født. Hun gråter og gråter og gråter og nekter å sove. De bor en time unna, men det blåser skikkelig i dag så tar ca. en halvtime ekstra å kjøre, så jeg er tilbake om jeg drar nå om ca. 2 og en halv time. Så aner ikke om det er vits i å hente den før i morgen! Noen som har noen råd til hva man kan gjøre for å få barnet til å sove? noen som eventuelt har opplevd samme? Anonymous poster hash: 20c7d...792
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Kan du legge deg ned ved siden av henne eller noe sånt? Sovne gjør hun vel til slutt uansett. Anonymous poster hash: 2d886...d2d
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 Kan du legge deg ned ved siden av henne eller noe sånt? Sovne gjør hun vel til slutt uansett. Anonymous poster hash: 2d886...d2d Det gjør hun, hun ligger i vår seng nå og pappaen har lagt seg med henne. Fant en annen kosebamse som hun likte og kunne kose med, så hun gråter ikke akkurat nå da.. Men om hun våkner i løpet av natten kan det bli spetakkel igjen. Anonymous poster hash: 20c7d...792
Britt Banditt Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 Jeg hadde kjørt. Hun trenger den vel i morgen, i overimorgen osv også? Like greit å gjøre det med en gang. 3
Silfen Skrevet 15. desember 2013 #5 Skrevet 15. desember 2013 Få de til å stæsje bamsen opp i sengen der, sende en mms og fortelle hvor utrolig flott det er at bamsen ville bli en ekstra dag på liggebesøk, finn på noe artig med henting av bamsen i morgen og vis/fortell barnet alt dette. 29
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #6 Skrevet 15. desember 2013 Herregud, det er jo bare en bamse, la henne sove med en annen leke hun har. Anonymous poster hash: 9c1d9...cc2 7
Orchideae Skrevet 15. desember 2013 #7 Skrevet 15. desember 2013 Sover hun på dagtid og er avhengig av den da også? I så fall hadde jeg hentet den med engang.. Den "må" jo hentes uansett. Eventuelt la henne få ha med seg noe annet i sengen som hun har lyst til.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #8 Skrevet 15. desember 2013 Få de til å stæsje bamsen opp i sengen der, sende en mms og fortelle hvor utrolig flott det er at bamsen ville bli en ekstra dag på liggebesøk, finn på noe artig med henting av bamsen i morgen og vis/fortell barnet alt dette. Fantastisk idè!! Vi sa til henne nå at bamsen har det kjempe fint hos farfar og ville overnatte en natt til, og da sa hun at det var nå greit, men hun savnet han sånn. Bamsen skal hentes i morgen og det var greit, men er dette at hun savner han sånn og alt det der. Nå høres det ut som hun har falt til ro, så mest sannsynligvis sovner hun ganske snart. Men takk for et veldig godt tips, dette skal prøves ut om hun våkner igjen!! Herregud, det er jo bare en bamse, la henne sove med en annen leke hun har. Anonymous poster hash: 9c1d9...cc2 For en liten 3-åring som har hatt kosebamsen sin siden hun var nyfødt er det ikke bare en bamse. Har du barn selv som har hatt kosebamser siden de var små og knyttet et sterkt forhold til dem vet du det. Anonymous poster hash: 20c7d...792 5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #9 Skrevet 15. desember 2013 Sover hun på dagtid og er avhengig av den da også? I så fall hadde jeg hentet den med engang.. Den "må" jo hentes uansett. Eventuelt la henne få ha med seg noe annet i sengen som hun har lyst til. Sover ikke på dagtid nei, hun trenger den bare om kvelden når hun skal legge seg. Nå har hun falt til ro så den hentes i morgen når hun er ferdig i barnehagen. Hun valgte seg ut en annen kosebamse som var litt ok, så det hjalp litt. Vi kaller den for broren til kosebamsen hun er så avhengig av, og det hjalp som sagt litt. Anonymous poster hash: 20c7d...792
Kittykat Skrevet 15. desember 2013 #10 Skrevet 15. desember 2013 Uff, stakkars jente som må ha en natt uten kosebamsen sin. Det er nå bra at hun har en annen kosebamse da, så kan denne bamsen trøste henne Man blir litt rådvill hvis dette skjer, for favoritttingen til barnet er jo hele verden deres og de blir veldig knyttet til en bamse, en dukke eller hva som helst, spesielt hvis de har hatt det siden de ble født. Krysser fingrene for at hun sover igjennom natten med "stand-in" bamsen
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #11 Skrevet 15. desember 2013 Uff, stakkars jente som må ha en natt uten kosebamsen sin. Det er nå bra at hun har en annen kosebamse da, så kan denne bamsen trøste henne Man blir litt rådvill hvis dette skjer, for favoritttingen til barnet er jo hele verden deres og de blir veldig knyttet til en bamse, en dukke eller hva som helst, spesielt hvis de har hatt det siden de ble født. Krysser fingrene for at hun sover igjennom natten med "stand-in" bamsen Ikke sant! Syns så synd i henne... Heldigvis har hun sovnet nå, men hun har sovnet i vår seng så i løpet av natten må vi jo flytte henne inn i hennes egen, så spørs om hun våkner da og blir ifra seg igjen. Men får ta det som det kommer, "stand-in" bamsen funket iallefall litt. Anonymous poster hash: 20c7d...792
Silvermist Skrevet 15. desember 2013 #12 Skrevet 15. desember 2013 Det samme skjedde med meg da jeg var liten, bamsen ble glemt igjen på en hytte på fjellet. Det kunne blitt riktig så traumatisk hadde det ikke vært for at mine foreldre kom med en lignende historie som Silfen skisserer under her; Få de til å stæsje bamsen opp i sengen der, sende en mms og fortelle hvor utrolig flott det er at bamsen ville bli en ekstra dag på liggebesøk, finn på noe artig med henting av bamsen i morgen og vis/fortell barnet alt dette. Bamsen min hadde fått så lyst å bli igjen litt på fjellet fordi det var så kjekt der. Men de hadde avtalt at den skulle ta toget ned igjen dagen etter. Pappa jobbet i bank på den tiden, så jeg slo fast at da skulle han nok klare seg med bank-pengene til pappa. Bamsen var hjemme igjen dagen etter, og alt var såre vel. Jeg er 29, og har bamsen ennå...undervurder ikke bamsens viktighet 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #13 Skrevet 16. desember 2013 Minner meg om da vi mistet bamsen til vesla i byen. Bor i utlandet, og bamsen var kjøpt i Norge. Familien hjemme fikk tak i en lik en i samme butikken den var kjøpt, men vi fikk den ikke før vi dro hjem på juleferie noen uker senere. Løsningen var å si at bamsen hadde reist føre for å hjelpe farmor med å stelle til jul, og det godtok vesla og slo seg til ro med. Vi snakket masse om hvor glad mormor var for å få ekstra hjelp i førjula. Har aldri sett vesla så lykkelig som da hun fikk se bamsen ved ankomst til Norge. Forklaringen om at bamsen var så fin og så så ny ut forklarte vi bort med at bamsen hadde tatt et bad for å bli fin til jul.Anonymous poster hash: cd521...6b8 13
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #14 Skrevet 16. desember 2013 Minner meg om da vi mistet bamsen til vesla i byen. Bor i utlandet, og bamsen var kjøpt i Norge. Familien hjemme fikk tak i en lik en i samme butikken den var kjøpt, men vi fikk den ikke før vi dro hjem på juleferie noen uker senere. Løsningen var å si at bamsen hadde reist føre for å hjelpe farmor med å stelle til jul, og det godtok vesla og slo seg til ro med. Vi snakket masse om hvor glad mormor var for å få ekstra hjelp i førjula. Har aldri sett vesla så lykkelig som da hun fikk se bamsen ved ankomst til Norge. Forklaringen om at bamsen var så fin og så så ny ut forklarte vi bort med at bamsen hadde tatt et bad for å bli fin til jul.Anonymous poster hash: cd521...6b8 Haha, herlig!! Har hentet kosebamsen nå, så regner med det blir et par gledeshyl her i gården når hun kommer hjem og ser at kosebamsen har kommet tilbake. Anonymous poster hash: 20c7d...792
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #15 Skrevet 16. desember 2013 Skriv reaksjonen da Anonymous poster hash: 4c977...f81
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #16 Skrevet 16. desember 2013 Skriv reaksjonen da Anonymous poster hash: 4c977...f81 Haha will do!! Skal hente henne i 4 tiden. Skal plassere kosebamsen i stolen hennes og ikke si noe angående han, slik at hun blir overrasket når hun kommer hjem!! Anonymous poster hash: 20c7d...792 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #17 Skrevet 16. desember 2013 Dette er grunnen til at mine barn ALDRI fikk ha bare en kosebamse. Lagde aldri ris til egen bak.Anonymous poster hash: fe969...c06 2
Silfen Skrevet 16. desember 2013 #18 Skrevet 16. desember 2013 Dette er grunnen til at mine barn ALDRI fikk ha bare en kosebamse. Lagde aldri ris til egen bak.Anonymous poster hash: fe969...c06 Som om du kan dirigere om barnet får en favoritt eller ikke. Mine har heller aldri bare hatt EN bamse, men 2 av 3 har funnet sin ene likevel. 6
Gjest Tekola Skrevet 16. desember 2013 #19 Skrevet 16. desember 2013 Mine kosebamser står samlet i tre store sekker hjemme. Allikevel er det en som var Bamsen. Godt at det ble en løsning for dere, TS!
Gjest Violetta Skrevet 16. desember 2013 #20 Skrevet 16. desember 2013 Dette er grunnen til at mine barn ALDRI fikk ha bare en kosebamse. Lagde aldri ris til egen bak.Anonymous poster hash: fe969...c06 Og de fikk bare kongler å leke med? 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå